Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is dat schrijft dat je nog wel veel moet draaien. Anders had ik gedacht aan volgende week de eindfoto´s geplaatst zouden worden.

Aan de andere kant. Gezien jou werktempo zou dit best nog wel eens kunnen. :O

Echt Droop. Zo met die Netten er aan. Daar sta ik toch echt even van te kijken. Super gewoon. Echt mooi.
 
Mooi man Applaus Applaus

Ik vind wel dat de netten te maagdelijk wit zijn voor op een verweerde kotter. Ga je deze iets donkerder maken vb. door thee of koffie?
 
@ Rik: Nee hoor, zo vlug ga ik nu ook weer niet.
De eindfoto's zijn nog niet voor deze week hoor. :D


Mooi man Applaus Applaus

Ik vind wel dat de netten te maagdelijk wit zijn voor op een verweerde kotter. Ga je deze iets donkerder maken vb. door thee of koffie?
De netten zullen hun witte kleur blijven behouden, Michel.
Ik heb hier op zolder een stuk wit net liggen van een echte kotter en ondanks dat het reeds jaren dienst achter de rug heeft, is het nog steeds mooi wit hoor.
Ik denk dat dit komt omdat het net gemaakt is uit een soort nylon (Ronny, corrigeer me maar als ik mis ben) en dit niet zo gauw verkleurd/ vervuild.
Als ik er aan denk zal ik eens een foto plaatsen.
Het enige wat ik ga doen is het kleuren van de messing stukken: korrestok, sloffen, wekkers en sleepkettingen.




Droop
 
@ Rik: Nee hoor, zo vlug ga ik nu ook weer niet.
De eindfoto's zijn nog niet voor deze week hoor. :D



De netten zullen hun witte kleur blijven behouden, Michel.
Ik heb hier op zolder een stuk wit net liggen van een echte kotter en ondanks dat het reeds jaren dienst achter de rug heeft, is het nog steeds mooi wit hoor.
Ik denk dat dit komt omdat het net gemaakt is uit een soort nylon (Ronny, corrigeer me maar als ik mis ben) en dit niet zo gauw verkleurd/ vervuild.
Als ik er aan denk zal ik eens een foto plaatsen.
Het enige wat ik ga doen is het kleuren van de messing stukken: korrestok, sloffen, wekkers en sleepkettingen.




Droop


Dan heb ik niets gezegd Droop. Onderstaande foto is van een garnaalnet, deze zijn dan waarschijnlijk van een ander materiaal.

h_35526_375473.jpg


h_35526_326583.jpg


Bron: Visserij Nieuws, Visserij Foto, Visserij Video. | Pulskor-sumwingvissers naar flumetank | punt.nl: Je eigen gratis weblog, gratis fotoalbum, webmail, startpagina enz
 
Laatst bewerkt:
Gewoon prachtig werk Luc heb er geen andere woorden voor.
Ik zou zeggen veel plezier met de kabels te leggen.

Mark
 
Vreemd, in m'n vorig bericht moeten normaal twee foto's te zien zijn maar ze verschijnen niet op beeld. :s

Let dus maar niet op m'n berichtje en bouw rustig voort :wub:
 
Ik zie hier ook geen foto's hoor, Michel. :laugh:

@ Markske: hartelijk dank, maatje. :D


Zoals beloofd ben ik hier dan met een foto'tje van een 1:1 net.
Het is wel degelijk een echt want ik heb het zelf nog van een kotter gehaald.

Men kan zien dat er geen enkele verkleuring, verwering heeft plaatsgevonden:

.1_DSCN9272.jpg

Dus ben ik wel verplicht om de netten op de EV05 ook maagdelijk wit te houden. ;)



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een stom vraagje,?????

Een net die steeds wordt gebruikt in zee, verkleurd die eigenlijk niet met het gebruik daarvan.
Bedoel daarmee, langs de zeebodem schuren, zeewier..... aan boord trekken, terug in 't water......, ja wat wordt er allemaal verwacht van het netleven, en hoe reageer die op natuurelementen gedurend jaren.

Groetjes
Ward
 
Stomme vragen bestaan niet, Ward. Wel stomme antwoorden. ;):D

Zoals je op de bovenstaande foto kan zien heeft dit net nog steeds z'n mooie witte kleur en ik kan je verzekeren dat dit geen nieuw exemplaar is. Ondanks het feit dat zo'n ding nog al wat te verduren krijgt, is het wel tegen het harde vissersleven én de weersomstandigheden bestand.
Ik zie hier ook dagelijks op het werk kotters met groene netten, en die zien er ook nog steeds als nieuw uit.
De kotter zelf daarentegen... .... maar da's een ander verhaal. :dry:

Wat ik wel geleerd heb en ook dagelijks zie, is dat men aan het uiteinde van zo'n net van die uitgerafelde nylon touwen hangt. Deze 'pluusters' zouden het net tegen het schuren over de zeebodem beschermen.
De pluusters kan men ook goed zien op de volgende foto van de EV05:

1_DSCN9273.jpg

Eens deze touwen zijn versleten, dan hoeft men enkel deze te vervangen en niet het net.


------------------------------------------------------------------------------






Ik heb ook gezegd dat ik m'n takels zelf ging maken maar tijdsgebrek genoodzaakt mij om dit niet te doen en daarom heb ik voor de gemakkelijkste oplossing gekozen en heb ik me een setje van deze beauty's besteld. Gemak dient de mens, nietwaar?;)

Misschien ligt het ook aan het feit dat ik het qua modelbouw ook niet meer voor de 100% zie zitten en dat het daarom is dat ik er me op de gemakkelijke manier wil van afmaken.
Tja, de sleur zit er een beetje in, vrees ik.



Droop (die vreest dat hij ook z'n dipje heeft.)
 
Droop in een dipje.........:O:O:O...Luc...hoe ben je zo graakt...maatje ...heeft de Prinses zo veel energie gevraagt,kan daar best in komen...als je ziet ,hoe ze er momenteel voor staat...ze heeft het geluk gehad...van een kei,van een scheepsbouwer te hebben.........:D:D:D....sterkte Luc......Ik blijf je volgen maatje.......;);)
 
hoi,droop
dipje,ik denk dat veel mensen er last van hebben .
onderandere ik,komt door het te veel aan werk denk ik
maar eens de mooiere dagen er zyn zal dit wel weer in orde komen.
wat de netten betreft,die zogenaamde pluusters dienen om voornamelyk de kuil
dus het stuk net op het einde waar de gevangen vis zich verzameld te beschermen
ik kan je garanderen als men enkele dagen geeft gevist en de pluusters vol zand en dergelyke zitten waar door alles alds het ware is dicht gekoekt je dit stuk net niet zomaar eventjes aan de kant trekt,deze worden ook geregeld tydens de reis afgesneden
en van nieuwe voorzien
de groetjes,ronny
 
Misschien ligt het ook aan het feit dat ik het qua modelbouw ook niet meer voor de 100% zie zitten en dat het daarom is dat ik er me op de gemakkelijke manier wil van afmaken.
Tja, de sleur zit er een beetje in, vrees ik.



Droop (die vreest dat hij ook z'n dipje heeft.)

Heb je niet opnieuw een uitdaging nodig in het modelbouw ???

Vliegtuigen en viskotters hebben geen enkel geheim meer voor U.

Aan de snelheid waarmee alles vooruit vliegt kan je merken dat je op automatische piloot bezig zijt.

Misschien eens wat gaan houtsnuiven, stoombootje waarbij je zelf de stoommachine in elkaar bouwt. ??

In ieder geval,zorg dat je er plezier in blijft hebben.Desnoods eventjes een stapje terugzetten om dan later met veel plezier erin te vliegen.(hoop van niet):unsure::unsure::unsure:
 
Luc,het is inderdaad wat Newbie schrijft.
Je bent toe aan een nieuwe uitdaging.

Dat heb ik ook gehad,toen ik nog vliegtuigen bouwde.Op een gegeven moment wilde ik er de brui bijna aan gaan geven.Totdat ik aan de QMII begon.Toen kwam de animo weer helemaal terug.

Met jouwn ervaring en kennis moet je eens een moeilijk project gaan nemen.
Wat dat bij jou is,weet je zelf als de beste.

Geloof me maar....:|

Ron.
 
Luc,
't heeft er alle schijn van dat het dringend lente moet worden, en je vloot weer eens natte rompen krijgt, zoals het echte schepen betaamt!
Een paar uren op 't gemak aan 't water, een paar gelijkgestemde zielen, en je voelt je weer als herboren!
En misschien, zoals hierboven al werd aangehaald, verandering van (model)spijs doet eten!
Anyway, ik ben er zeker van dat het hele forum als één man achter jou staat, welke richting je ook uitgaat!
Greetz, Johan
 
Laatst bewerkt:
Goh, Droop, een bouwdipje.

Misschien is het gewoon tijd voor je tuin. :unsure:..... en de vijver. ^^

Als ik jou was zou ik dus echt niet gaan afraffelen. Of sneller gaan werken. Dan gewoon maar even niet. Die bouwkriebel komt echt wel weer terug. Is ook heel normaal hoor. Hebben wij allemaal. :wacko:
 
neem anders eens een korte pauze van het werken? ge hebt ook een lang stuk aan een goei vitesse gewerkt he :D

of een iets nieuw proberen? ik zou u echt wel eens een houten schip willen zien maken :P

maar iedereen heeft dit wel eens zeker...
 
Bij mij beginnen de laatste loodjes van m'n kotter ook een beetje te wegen maar ik kan er toch niet afblijven :8

Maar achtereen volop lente en daar knap je dan weer van op ;)
 
Ik geloof niet dat Droop een dipje heeft, nee helemaal niet.
Ik denk meer dat Luc het einde van zijn schuit ziet naderen, en nu nog die takels maken....pfpffffff,....als je ze in perfect afwerking kunt kopen.
Op een bepaalde ogenblik, na intens bezig zijn, verlang je ergens een eindresultaat.
Nu de lente komt en de zomer, staan andere werkjes op programma, en eigenlijk wil je ook je scheepje afhebben.

Wel Luc, zakens kopen die volgens jouw afwerkingskwaliteit zijn, mogen gerust eens aangekocht worden.
( heb ook tot nu toe katrolletjes gekocht, maar Amazone heeft iets nieuws gegeven)

Dat is mijn psygologie over Droop-Dipjes toestand
Heb ik ook, zeker en vast, nu en dan.

Groetjes
Ward
 
Een tip, misschiens tegen dipjes

ik los deze op door tijdens de werken die saai zijn, af en toe stukkjes te maken in voorbereidingen van het beslag, ankers, stuurrad, barkas, oogjes........en als deze toch mislukken, dan naar alternatieven zoeken en eventueel overgaan tot aankopen
en als het zover is om die op het model teplaatsen........dan veranderd de bouw in een keer.

groetjes
Ward

Luc, nog eventjes doorbijten, hoor!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan