Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat luc veel vissen gaat vangen.Al die vissen komen als konijnen af op dat licht en lukske zi'n netten z'n vol.:O:laugh::laugh::O

ps : ga je die kabels niet zien lopen door de vensters of ga je ook kabelgoten monteren. ??
 
Ik ben zéér tevreden.......over een heel zinnig antwoord........ik hoop alleen dat we niet tot Kerstmis moeten wachten,om deze mooie kerstboom te zien branden.............:D:D:D:D:D:D:D
 
Ik denk dat luc veel vissen gaat vangen.Al die vissen komen als konijnen af op dat licht en lukske zi'n netten z'n vol.:O:laugh::laugh::O

ps : ga je die kabels niet zien lopen door de vensters of ga je ook kabelgoten monteren. ??
Hopelijk zitten er dan geen konijnen in die netten! :laugh::laugh::laugh::laugh:
Of misschien wel pinguins:
7.gif




ps : ga je die kabels niet zien lopen door de vensters of ga je ook kabelgoten monteren. ??
De kabels zullen inderdaad in kabelgoten lopen en dit gecombineerd met de donkerblauwe beglazing zal toch het één en ander aan het oog moeten ontrekken.

Droop
 
........ik hoop alleen dat we niet tot Kerstmis moeten wachten,om deze mooie kerstboom te zien branden.............:D:D:D:D:D:D:D

Swa,
zou luc een origineel nachtlampje van kunnen maken :wacko: in plaats van een kerstboom....(Ga jij het hem eens vragen of moet ik het vragen) sensuur
maar ja,nee, nader inziens zou :$, ie niet kunnen slapen

groetjes
Ward
 
Als hij daar mee wil gaan slapen,zal hij toch een héél goeie zonnebril moeten aanschaffen..............:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
>w>w>w(ik weet het...:laugh::laugh:)
 
Komt er aan hoor. Al is het maar een kleintje:

1_DSCN8914.jpg
Het achter- en opperdek heb ik nu ook hun groene kleur gegeven.
Normaal ging ik wachten om het achterdek te schilderen tot ik de achtermast had geplaatst, maar ik wou nu eens iets anders doen en daarom heb ik de 2 dekken op hetzelfde moment hun kleurtje gegeven.

De 2 liferafts heb ik verdeeld over bak- en stuurboord. Hier moeten ook nog wat details op geplaatst worden.

En zoals jullie kunnen zien heb ik op de zijkanten van het dak ook een wijnrood accent aangebracht.
Dit dient om de eentonigheid van al dat wit wat te breken en op een moderne kotter als de EV05 staat dit toch niet slecht? :dry:



1_DSCN8913.jpg
Op deze foto kunnen we goed zien dat ik niet hetzelfde groen op de achterdekken heb gebruikt als dit op het bakdek.
Op het bakdek heb ik de kleur wat valer gehouden omdat die volgens mij toch meer te lijden heeft van de weersomstandigheden en het zoute water.
Zoals Ronny -onze ex visser- het zo mooi kan verwoorden: "Als ze met haar muil in de golven duikt." Met als resultaat dat dit groen door het zeewater uiteraard wat fletser is geworden.
Tip: het 'vervalen' van een bepaalde kleur kan men eenvoudig bereiken door er een druppeltje wit doorheen te mengen. ;)


Ik heb het model nog eens opnieuw gewogen en de waterverplaatsing (brutogewicht) bedraagt op dit moment exact 18,6 kg.
Ik kan al beginnen uitkijken naar een afgedankte kinderbuggy om daar een transportkarretje voor m'n kottertje van te maken. :O



Wordt nog nen keer vervolgd. Men zegge het voorts!



Droop
 
Ik heb het model nog eens opnieuw gewogen en de waterverplaatsing (brutogewicht) bedraagt op dit moment exact 18,6 kg.
Ik kan al beginnen uitkijken naar een afgedankte kinderbuggy om daar een transportkarretje voor m'n kottertje van te maken.
18.6 kilo, wow, da's een stevige dame! Ik denk dat je ipv naar een kinderbuggy naar een aanhangwagen kan uikijken ;)

Die groene dekken staan haar heel goed Droop!

groeten, Rinie
 
Dat ziet er goed uit. Wat ik alleen wel afvraag is of je de treden van de trapjes naar het dek niet wit zou maken. Dit is vaak een grijze (antislip) of witte trede. Dan de rest van het buizen werk zwart.

Is maar een suggestie he.
 
Dat ziet er goed uit. Wat ik alleen wel afvraag is of je de treden van de trapjes naar het dek niet wit zou maken. Dit is vaak een grijze (antislip) of witte trede. Dan de rest van het buizen werk zwart.

Is maar een suggestie he.
En een zéér goede suggestie, zelfs!
Daar ga ik straks eens werk van maken. Goed opgemerkt van je, Rik! ^^







@Rinie: Bedankt, maatje. ^^





Droop
 
Luc, ik vind je kleurencombinatie echt prachtig
Wijnrood, groen, geel( okergeel?)
Of is het werkelijk ook zo op een kotter.
Groetjes
Ward
 
Luc, ik vind je kleurencombinatie echt prachtig
Wijnrood, groen, geel( okergeel?)
Of is het werkelijk ook zo op een kotter.
Groetjes
Ward
Zoals je op de foto in m'n onderschrift kan zien Ward, zijn de kleuren die ik gebruik gebaseerd op een 1:1 schip.
Kotters kunnen verschillende kleuren hebben: rood, groen, geel enz. enz.
De metalen dekken hebben dan veeleer een grijze, rood-bruine of groene kleur.
Het oker zal men terugvinden op de masten, bomen...




Droop
 
Luc,ze wordt toch zo......oooooo prachtig,mooie kleuren..man...man...
een leekvraagje:De 2 liferafts wat zit daar in het echt in en dan bedoel ik 1:1..........Man die fles champagne gaat smaken.....ach nee die is voor den doop.............:laugh::laugh::laugh:
 
Luc,ze wordt toch zo......oooooo prachtig,mooie kleuren..man...man...
een leekvraagje:De 2 liferafts wat zit daar in het echt in en dan bedoel ik 1:1..........Man die fles champagne gaat smaken.....ach nee die is voor den doop.............:laugh::laugh::laugh:
Bedankt Swa. ^^

In zo'n tonneke daar zit een volledig rubberen reddingsvlot in.
In geval van nood wordt dit dan over boord gegooid. In dat tonneke zit er ook een luchtfles die met een touwtje aan de railing van het vaartuig is verbonden.
Als nu het tonneke over boord gaat komt op een zeker moment dat touwtje onder spanning te staan zodat de luchtfles geactiveerd wordt en die zodoende het vlot opblaast.
Door de druk van dat vlot dat alsmaar groter en groter wordt, valt nu het tonneke in 2 delen uit elkaar en heeft het vlot de vrije ruimte.

Een foto'ke van zo'n vlot:




EVISO-liferaft-main.gif

Bron foto: aladinscave

Jaren geleden heb ik bij ons op de sloperij eens aan zo'n touwtje getrokken (het vlot lag wel op de wal). :D:D
Je kan niet geloven hoe groot zo'n reddingsvlot wel is.:O



Droop


PS: die champagne maken we zelf wel soldaat. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een pracht van een forum hier,je leert hier niet elke dag....maar elke minuut bij...prachtig.......bedankt Luc voor deze zéér leerrijke uiteenzetting van mijn vraag...op één minuut slimmer geworden,,,,waar vindt ge dat nog....:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
 
Luc dan denk ik dat het slimmer worden iets trager zal gaan.......:laugh::laugh:
>w.......ik ben toch zo rap afgeleid.......:laugh:
 
hoi,droop
ik zou de twee reddingsvlotten op het achterdek plaatsen.
is volgens myn beschyden mening een betere plaats om in geval van nood de vlotten over boord te zetten.
want neem het van my aan by kalm weer gebeurd er byna nooit iets.
ik zou niet graag op het brugdek staan by storm om een vlot over boord te zetten.
de verschansing is er maar op kniehoogte,en waar zal je de vanglyn van het vlot aan bevestigen.
het is maar myn gedacht hoor,dus alles mag niets moet
de groetjes,ronny
 
Daar moeten nog railingen geplaatst worden, Ronny.
Die zijn nu nog in bestelling. ;)


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan