Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Rinie: 'Wheathering meester'?... nou het zijn gewoon maar enkele laagjes verf hoor. ^^


@ Rik: Niets ontgaat jou, hé? :D
Maar je hebt gelijk hoor, maar die tussensteuntjes moeten er nog komen.
Die horen nog bij de details die ik nog moet aanbrengen. ^^
Ik ging die maken met stukjes styrene en dit naar het model op onderstaande foto:

1_HD21_135.jpg




Droop
 
Dat is idd een manier. Daar had ik idd nog niet aan gedacht. Is een mooie oplossing. :8
 
hoi,droop
dat ge de achterkand van de schouw tot op het achterdek laat doorlopen
vind ik persoonlijk zeer geslaagt,
gezien ge een strakke lyn in de opbouw hebt oogt dit veel mooier.
bouw ze droop
groetjes,ronny
 
Je blijft goed bezig droop.
Men mond valt er weer van open prachtig werk aan die uitlaten.

Mark
 
hoi,droop
dat ge de achterkand van de schouw tot op het achterdek laat doorlopen
vind ik persoonlijk zeer geslaagt,
gezien ge een strakke lyn in de opbouw hebt oogt dit veel mooier.
bouw ze droop
groetjes,ronny
Het doet me plezier Ronny, dat een man met kennis van zaken als jij, de nieuwe stijl kan appreciëren. ^^
Dit moedigt me aan om daarin verder te gaan. ;)



Markske zei:
Je blijft goed bezig droop.
Men mond valt er weer van open prachtig werk aan die uitlaten.

Mark
Bedankt Markske. ^^
Voor de geïnteresseerden: hier een woordje uitleg over het verweren van die uitlaten.
Als basiskleur heb ik gekozen voor een mix van roestbruin, rood en mat zwart. Tijdens het mengen voegde ik steeds wat meer zwart bij en dit tot ik de gewenste kleur had bereikt.
Toen die laag was aangebracht en nog nat was, heb ik de bovenkant van de uitlaten met zwart gekleurd.
Dit blende zich met de basiskleur en zo kreeg ik een mooie 'roetaanslag'.
Toen dit alles droog was heb ik hier en daar een drybrush met roestbruin aangebracht.
Als laatste terug een drybrush met een ijzerkleurtje zodat het lijkt dat het metaal van de uitlaten nog niet voor de 100% door de verwering is aangetast.



Edit:

Ik heb net eens een kijkje genomen in de spuithangaar en daar is men druk bezig met de schouw z'n kleurtje te geven:

1_DSCN8877.jpg
Ik tracht zoveel mogelijk m'n schepen met het penseel te schilderen, maar de kleur die ik hier nodig heb zit nu eenmaal in een spuitbusje. Zodoende... ...
Morgen ga ik hierover nog een satijnglans aanbrengen.



Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1_DSCN8862.jpg

Luc,je hebt dit hier precies zo gedaan als dat ik het zou doen.mag ik er misschien een kleine suggestie bij geven?.Maar natuurlijk:8..

Ik zou dan langs de randjes van de vochtklep,er bovenop met matzwart enkele streepjes trekken(in drybrush)heel lichtjes,lijkend op een ster.Als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat zie ik vaker om mij heen,bij dit soort verticale uitlaten.
Voor de rest...uitstekend geweaterd:)...Top.

Ron.
 
Verwering bovenbouw

Heb me vandaag al een beetje bezig gehouden met het verweren van de bovenbouw.

Tekst en uitleg zijn hier overbodig, denk ik.

Enjoy the pics. ^^



1_DSCN8879.jpg


1_DSCN8880.jpg


1_DSCN8881.jpg


1_DSCN8882.jpg


1_DSCN8883.jpg
Hier toch een klein woordje uitleg over het embleem op de schouw.
Daar zien we een grote "O" met daarin een kleinere "L".
De "O" staat voor Olayinka, de naam van mijn kleindochter én meter van deze schuit.
De "L" staat voor Luc, ikke dus. Bouwer van de kotter én opa van Olayinka. ^^


1_DSCN8884.jpg


1_DSCN8886.jpg


1_DSCN8887.jpg



Wordt vervolgd,



Droop
 
Luc, jij en je schepen zijn echt wel HET bewijs dat RC-schepen WEL even mooi en precies gedetailleerd kunnen zijn als hun statische zusters! Echt top!
 
droop,
het word een kotter naar myn hart,
veel vermogen er in,en een zeer realistisch beeld wat verweering betreft.
als ze in de vaart komt zal deze dame voor niets uit de weg gaan.
wat een robust schip.zo heb ik ze graag:8,:8
groetjes,ronny
 
Ik sluit me helemaal aan bij Ronny, deze beauty wordt met iedere stap mooier en mooier.
Knap weathering werk weer Droop!

groeten, Rinie
 
Jaja jongens, de Olayinka wordt een dame waar niet mee te spotten valt. :D


Vandaag was het alle hens aan dek want het was grote controle op de werkzaamheden, en dit van een hoog geplaatst persoon.
De meter van de kotter kwam hoogst persoonlijk de werf én de bouw van de boot aan een grote inspectiebeurt onderwerpen. ^^

1_DSCN8893.jpg
De twee Olayinka's
Ze kwam, zag dat het goed was en ging weer met haar poppen spelen. :laugh::laugh::laugh::laugh:




Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ze kwam, zag dat het goed was en ging weer met haar poppen spelen.
Wees blij dat ze met haar poppen gaan spelen is en niet met je kotter :D

Mark
 
Zo zo, ook de 'originele' Olayinka is een flinke dame geworden, ze is haar vissende naamgenote voorbij gegroeid :D !

groeten, Rinie
 
Het is maar goed dat Olayinka, luc in de gaten houdt. Prachtig en levend verslag van deze kotter in aanbouw! Ik heb nog wel een vraagje aan de meester hoe het dek boven de accu's waterdicht is gemaakt?
 
Wees blij dat ze met haar poppen gaan spelen is en niet met je kotter :D

Mark
:D:D:D


Rinie zei:
Zo zo, ook de 'originele' Olayinka is een flinke dame geworden, ze is haar vissende naamgenote voorbij gegroeid !

groeten, Rinie
Jaja, de echte groeit sneller dan de boot. :D:D




antonin zei:
Ik heb nog wel een vraagje aan de meester hoe het dek boven de accu's waterdicht is gemaakt?
Hallo Anton, het doet me plezier te zien dat je hier ook bent aangeland. ^^
We hebben er met jou hier een klasse modelbouwer bij. ;)
Nu, wat dat luik betreft, dit is niet helemaal waterdicht. Het luik op zich zit wel goed geklemd in de sponning maar toch bestaat er de kans dat er water binnen komt. Zeker bij zware golfslag.
Het is daarom dat ik het accuruim volledig waterdicht heb gemaakt. Het beetje water dat zich toch nog een weg naar binnen zou banen, blijft zo in dit ruim staan. Het enige wat ik na het varen moet doen is dit dan met een spuit leeg zuigen.
Op die manier heb ik verhinderd dat het water zich over de volledige lengte van de romp zal gaan zetten.




Droop
 
Drie vragen naar aanleiding van het hoge bezoek...

1- lag de bouwwerf er een beetje netjes, hygiënisch en veilig bij (de jonge dame draagt geen helm, zie ik :O !!!)?

2- heeft ze hier en daar ne keer gevoeld of alles stevig vast zat :unsure: ?

en... 3- hebben je scheepslui zich een beetje gedragen :@ ?

:-D:k:-D:k:-D
 
@ Nick:

Punt 1: Een helm kon ze niet dragen omdat haar paardenstaartjes in de weg zaten.

Punt 2: Dat ze daar maar mee wacht tot ze minstens 18 is.

Punt 3:Van de bemanning heeft ze geen last gehad. Die zaten net naar een aflevering van 'Deadliest Catch' te kijken. Kwestie van op professioneel vlak een beetje bij te blijven.


:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:



Mini update

Ik ben nu bezig met de overkapping van het stuurhuis (of hoe heet nu zoiets? Rik? Ronny?):

1_DSCN8901.jpg
Het roze is plamuur. Dat moet nog worden opgeschuurd.


1_DSCN8902.jpg
Vooraan zien we een gat. Daar komt het bakboord nav. licht in.




Wordt vervolgd,



Droop
 
Het spreukenbordje op het stuurhuis wordt zeker elk dag door de prinses vervangen:D :D
 
Droop volgens mij heet dat gewoon het dak. Tenminste dat hier voor zover ik weet zo. ;)

Verder weer erg mooi gedaan. Hoe heb je die rondingen er in gemaakt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan