Hoofdsponsor

Bouwverslag EV05 'Princess Olayinka' (ex HD21) [DONE]

  • Onderwerp starter Droopy'ke
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ziet het er toch weer allemaal prachtig uit ^^ En dat filmpje :O , net alsof ge in de stuurhut van een 1/1 kotter staat.

Schitterend werk Droop

Groeten, Pascal
 
@ René: bedankt hoor. ^^

Pascal zei:
... .... net alsof ge in de stuurhut van een 1/1 kotter staat.
Dan moet je je eens inbeelden dat ge nu al de golven over die boeg ziet gaan. :D:D
Ik zie het al helemaal zitten. :laugh::laugh:


Droop
 
hoi,droop
je weet het nog wel,oogjes dicht en ...........
groetjes,ronny
 
Oooooooooooooh

Aaaaaaaaaaaaah

Aaaaaamai, zo schoon !!!

Keep up the good work Droop cute
 

Eigenlijk maak "jij" ons een beetje zot, hoor :tongue:

groetjes
ward

P.S.: Daarvoor moet je, Luc, A.U.B. niet slechter beginnen te bouwen, hoor!
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk maak "jij" ons een beetje zot, hoor :tongue:

groetjes
ward

P.S.: Daarvoor moet je, Luc, A.U.B. niet slechter beginnen te bouwen, hoor!
Bedankt hoor, Wardje. :wacko::D

Het eindejaarsverlof is nu achter de rug en ik krijg het terug een beetje druk dus de bouw staat nu op een heel laag vuurtje. :ohmy:
Misschien komt er dit weekend nog een update'tje... ... ... ... ... ... ... ... .




Droop
 
Mooi, mooi, mooi, ...
Aan de snelheid waarmee je bouwt te merken zou het wel eens kunnen dat mijn maiden en jouw doopvaart zo een beetje gaan samenvallen.
Dat worden mooie prentjes om het forum mee te sieren...

By the way,... heb je dan dat cameraatje (de flycam2) gekocht dat ik je enkele maanden geleden heb aanbevolen?

Heligroeten van Nick die morgen gaat vliegen...
 
Nick,

je hebt een stukje gemist enkele pages terug (Ramen geplaatst - 4 januari 2009, 14:25) staat al een testje van zijn camera die hij bij albatros?? besteld had.

Geeft een mooi effect zal nog beter zijn als hij vaart.

Grts

Johan
 
@ Rik: misschien dat ik dan het dak aan het stuurhuis bevestig en de schouw zal plaatsen. :)


@ Nick: Wanneer de maiden van de EV05 zal komen weet ik nog niet. Er is nog veel werk aan hoor. :)
Maar de bemanning kijkt nu al uit naar een meet and greet met jouw heli én z'n crew.

De camera heb ik gekocht en zoals Johan het zegt heb ik die reeds getest (blz 43 van dit bouwverslag). ;)



Droop
 
Beste Luc en Johan,

ik heb nog geen letter gemist van dit schitterende bouwwerk en dito verslag. Dus ik had reeds gelezen dat er een camera ingebouwd en getest is. Maar Luc heeft/had er niet bijverteld (ofwel ben ik stekeblind aan het worden) welke camera het geworden is. En nu weten we het nog niet hé...

Heligroeten,

Nick
 
Het gaat hier wel degelijk over de FlyCam² die ik bij Albatros gekocht heb. ;)





Droop
 
Kan je eigenlijk ook de beelden zien terwijl je vaart of moet je gewoon opnemen en achteraf alles bekijken.

Hoeveel opnametijd heb je ??

BTW blijf deze schitterende boot volgen.

BTW2 :de achterste mast :wordt die ook gemaakt in koper en indien ja is het achterdek daar sterk genoeg voor.(t'is toch een heel gewicht dat onder een bepaalde hoek staat)
 
Kan je eigenlijk ook de beelden zien terwijl je vaart of moet je gewoon opnemen en achteraf alles bekijken.

Hoeveel opnametijd heb je ??

BTW blijf deze schitterende boot volgen.

BTW2 :de achterste mast :wordt die ook gemaakt in koper en indien ja is het achterdek daar sterk genoeg voor.(t'is toch een heel gewicht dat onder een bepaalde hoek staat)
@ Luc: Jammer genoeg kan ik de beelden niet 'live' bekijken. De camera zal via de zender geactiveerd worden en dan is het eigenlijk een beetje gissen of de beelden al dan niet de moeite zullen zijn.
Momenteel heb ik er een 1 GB-kaartje ingestoken en met de beeldinstelling op 640 x 480, zou ik ongeveer een 20-tal minuten moeten kunnen filmen. Wat uiteraard meer dan voldoende is voor een vaarsessie.

De achterste mast zal niet uit messing worden gemaakt maar uit styrene.
Dit omdat:

a) Hij toch geen last moet torsen. Dit in tegenstelling tot de portaal die toch het gehele gewicht van de bomen en de natte netten moet kunnen dragen.
b) Ik toch het gewicht niet nodeloos de hoogte wil injagen.





Update

Nadat ik het dak op de stuurhut had vastgemaakt ben ik -alvorens verder te gaan met de afwerking van het dak- nu begonnen aan de uitlaten. Zeg maar 'de schouwen' van deze kotter.


Terug enkele foto's:


1_DSCN8860.jpg
De uitlaten zijn terug uit messing gemaakt. De afsluitklepjes bovenaan zijn styrene exemplaartjes.


1_DSCN8861.jpg
Na de nodige verf, verwering en drybrushing is dit het resultaat geworden.


1_DSCN8862.jpg
Eventjes de achterkant van de hoofduitlaat.


1_DSCN8873.jpg
Hier zien we de 'schouwen' in hun behuizing op het stuurhuis.


1_DSCN8875.jpg
Voor de behuizing ben ik terug van het originele concept afgeweken en heb ik ook hier getracht om dit item een modernere look te geven.
De hoofdlijnen van het klassieke model zijn evenwel gebleven.
Terug 'new school'. :8
Vooraan de behuizing hebben de 2 platforms met bovenaan een antenne en onderaan de scheepshoorn, hun plaatsje gekregen.


1_DSCN8876.jpg
Als extra'tje heb ik de behuizing via de achterkant van het stuurhuis, tot op het achterdek laten doorlopen. Hier komt nog een laddertje aan.


Dit is nu nog maar de 'ruwbouw'. Morgen ga ik verder met het aanbrengen van de detaillering.





Droop
 
Die uitlaten zijn weer een staaltje hogere verweringskunde van de weathering meester!
Zeer mooi Droop!

groeten, Rinie
 
Ziet er goed uit Droop.

Wat mij nu wel opvalt is de railing aan de schouw. Hij is nu nog in het messing.

Dat is een hele lange overbrugging zo zonder dat de railing ondersteund is. Hier kunnen we missien met messing draad nog iets aan doen. Zie zoals ik dat heb gedaan bij de Kareldoorman. Daar moest ik ook met oogjes meer punten maken waarmee een buis vast zat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan