Hoofdsponsor

1/100 bleunose II 1/100 [DONE]

we hebben nog eens goed doorgewerkt en zit aan het punt dat bijna alles af is wat niet met de masten en/of zeilen te maken heeft. De anker lier, ankers en reddingssloepen zijn de volgende onderdelen om onder de loep te nemen. stilaan begin ik eveneens het zeilplan als eens te bestuderen want met zeilen kom ik voor het eerst in aanraking.

Tot op heden ben ik best tevreden over de geleverde prestatie's , en vind ik houtbouw een leuke afwisseling voor al het kunststof waar ik normaal mee werk. Alleen jammer van al dat stof.

DSCN1231_zpscf3e9090.jpg

DSCN1234_zpsfe29ff5f.jpg

DSCN1236_zps63e8fb5c.jpg

hopelijk vinden jullie mijn beginnerswerk de moeite om te aanschouwen.
vgr
Marc
 
Ziet er goed ui Marc, strak en verzorgd.
 
Marc, ziet er netjes uit, mischien straks voor de stof een vitrine.
 
marc mag ik nog eens muggen ziften en je mag het zeker niet verkeert op nemen hoor maar bij je volgend schip zo ik de dek beplanking in kortere planken doe zal dan nog eens zo mooi zijn en ik moet zegen hij is nu al heel mooi
gr dirk d
 
stof geeft dit zeker en dat is inderdaad jammer...
Ik doe dit in de woonkamer thuis en ideaal is dat niet. Maar ik wil niet ergens apart in de garage of op de zolder gaan zitten...

Maar, het begint echt aardig te worden! Knap werk!
 
hoi allemaal, nog eens een update, veel foto's, veel en lang werk, kleine vooruitgang.

Mede door het goede weer en het vele werk in de tuin niet zo veel tijd om te bouwen.
Op het dek staat nu alles bijna gemonteerd, inderdaad "bijna" want de sloepen die er op moeten, zitten niet in de kit.
Gelukkig kwam er hulp van amazone die nog wel enkele sloepjes 1/100 had liggen, na wat zoeken gelukkig het correcte model en grootte gevonden.
Maar het was er maar 1 en ik heb er 4 nodig :( , Dus maar 1 oplossing: "vermenigvuldigen".
Makkelijker gezegd dan gedaan , we zijn weeral een ervaring rijker en wat wijzer geworden.

Het dek met alles er op behalve 4 sloepen.
20140712_111019_zpseba22667.jpg

een extra uitstulping gemaakt op de originele sloep , in een doosje geplaatst en vol gegoten met vormrubber.
DSCN1256_zpse565d52c.jpg

DSCN1257_zps615a22d5.jpg

Na uitharden de originele sloep er terug uit , en 5 x malletje gevuld met hars om 4 goede exemplaren te bekomen. (1x luchtbel ingesloten op net de verkeerde plaats)
DSCN1260_zps81d5eefd.jpg

DSCN1301_zpsefb3263f.jpg

Het nodige schuurwerk dient nog te gebeuren want de mal maker en de gieter hebben wat veel onnodig materiaal laten hangen :) :)
DSCN1312_zpsb7f12bf2.jpg

DSCN1311_zps16532304.jpg

en nu gaan we enkele weken op rust in het zuiden van Europa en we nemen mee het zeil en touwen plan om het eens goed te bestuderen zodat we uitgerust en vol goede moed aan de masten kunnen starten als we terug zijn.
vgr
Marc
 
ziet er zeker niet slecht uit marc dat gaat mooi worden en geniet maar van de wel verdiende rust (na denken voor het volgend onderwerp ).
gr dirk d
 
Mooie slanke lijnen. Prettig verlof gewenst.
 
Dat is een mooie Bleunose, mag je best fier op zijn.Applaus
Geniet van je verlof .
 
Hoi allemaal,
De vakantie helaas gepasseerd, andere project PT117 volledig afgewerkt, en nog even wachten voor we wat nieuws starten.
HOOG tijd dus om dit scheepje opnieuw op de werktafel te plaatsen.
De masten staan ondertussen, en we zijn volop bezig de nodige katrollen, juffer-blokken en koorden te monteren om deze te verankeren aan de romp.
De benamingen, daar heb ik momenteel nog het raden naar dus foto's zullen meer zeggen.

DSCN1954_zps6e8af495.jpg

DSCN1953_zpse8090bf5.jpg

DSCN1949_zps02e48361.jpg

DSCN1946_zps0467c427.jpg

DSCN1945_zpsba96251d.jpg

voila, zover staan we alvast.
vgr Marc
 
Ziet er schitterend uit hoor... zo erg velfs dat ik nog wels eens een BN2 zouwillen bouwen.


W817... ik denk dat ik nog ergens een plan liggen heb, al weet ik niet of het om een 1 of een 2 gaat...
 
al terug mooi werk geleverd marc.
gr dirk d
 
Nu komt dat prachtige schoener tuig, volgens mij het mooiste tuig dat ooit ontworpen is.
 
veel plezier met het riggen mark een werkje op zich maar gaat zeker goed komen :)
 
Dat is ieder zijn/haar smaak natuurlijk, en smaak staat natuurlijk niet in functie van efficiëntie.... mijn persoonlijke voorkeur wat "mooi" betreft gaat naar Latijns tuigage.
 
Mooi schip Marc, al dacht ik eerst dat het hierover ging:

250px-BetterBluenoseRegatta2.jpg


:D
 
Merci Jongens
over mooi durf ik me nu nog niet uitspreken , het is in elk geval voor mij zeer moeilijk.
Het zal dus een karwei worden van de lange duur.
vgr Marc
 
korte update van de eerste afgewerkte touwen.
Respect voor de bouwers van 3 en 4 masters, mijn oogjes, vingers, en rug komen allemaal in opstand. een weekje iets anders doen en daarna met nieuwe moed terug verder.
Persoonlijk vind ik het er niet slecht uit zien voor de eerste keer.

DSCN1967_zps01541315.jpg

DSCN1965_zpsbc1cd18b.jpg

DSCN1960_zpsc4df4d56.jpg

DSCN1958_zps0d2a1a29.jpg

vgr Marc
 
Dat ziet er goed uit, alleen je touw is nogal pluizig, denk dat je dit kan oplossen door ze in te smeren met was.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan