Hoofdsponsor

1/100 bleunose II 1/100 [DONE]

Knap gedaan Marc, maar hadden we wel van je verwacht ;)
 
Eindelijk een up-date.
icon_smile.gif

Ik heb de relingen geplaatst en alle spanten boven deks vervangen door gelijke balken. Ben er bijna even lang mee bezig geweest als 1 zijde te beplanken.
Vermoedelijk zien jullie liever foto's dan mijn gezever te lezen, dus van elk stapje een foto.
uiteindelijk alles nog even in een kleurtje gezet ter bescherming van het hout en om eventuele fouten beter zichtbaar te maken.

DSCN1124_zps129d06b2.jpg

DSCN1127_zpsc7d1ed7c.jpg

DSCN1130_zps0cc3ca14.jpg

DSCN1132_zpsd4fa8312.jpg

DSCN1135_zps09fb7777.jpg

DSCN1137_zpsfb435cb1.jpg

DSCN1138_zps32b4670f.jpg

op naar de dek vulling
vgr
Marc
 
ziet er zeer goed uit marc.
gr dirk d
 
Mooi gedaan, Marc.
Een opmerking, de gleuf tussen roer en kiel, Tussen de hengsels en vingerlingen met een klos opvullen, dat was in het echt ook zo.
Als je er niet meer bij kan zo laten, is maar een detais ;)
 
bedankt allemaal voor jullie positieve reactie
René, kan je daar een foto van posten ?
Foto's genoeg op het internet , behalve van het roer :( dus heb ik daar eigenlijk maar wat gefantaseerd.
vgr
Marc
 
Rood = vingerling op het roer
Blauw = roerhengsel ( oog ) op de kiel
zwart = roer
Onder de vingerling word net genoeg plaats gelaten om het roer te kunnen lichten.
Boven bij geel, de roerkoning heb je het hennegat in de romp met genoeg ruimte om het roer te kunnen lichten.
De dikke zwarte lijn tegen de kiel dat zijn de vulstukken

PINAS183.jpg
 
hoi allemaal,

René bedankt voor de schets, ik bekijk het nog of het aan te passen is.

dank zij het fabelachtig goed weer een korte vakantie en een drukke RC agenda komt er van bouwen niet veel in huis.
Toch kan ik jullie een kleine up date brengen. De relingen zijn in een kleurtje gezet zodat we kunnen starten met het dek te planken.
boven de waterlijn hebben we gelijktijdig een kleurtje aangebracht als ook de waterlijn zelf. de rode onderkant laten we achterwegen, op vraag van het vrouwtje zodat alles wat beter bij haar interieur past.

DSCN1178_zps9b375642.jpg

DSCN1181_zps8c6460ea.jpg

DSCN1179_zps57ac04d3.jpg

DSCN1194_zps01bd672e.jpg

vgr
Marc
 
wow, dit is wel een erg mooie ronding!
Héél netjes alvast, echt strak!
 
bedankt voor de positieve reacties,
Ondertussen niet stil gezeten , maar het gaat wel langzaam.
De dekhutten zijn geassembleerd en geschilderd, hier en daar nog wat afwerken maar dat kan pas bij plaatsing op het dek.
Het achterste dek is ondertussen met veel moeite voorzien van een laagje fineer, nu het voorste dek nog.
tusen door zijn de putting ijzers ( hoop dat de benaming correct is ) geplooid en bevestigd, nu nog een bout door het gat en ze zitten stevig vast.
Ondertussen word mijn respect voor de 1/100 bouwers met de dag groter.
en dan is het foto tijd.....
DSCN1217_zpsa471b14d.jpg

DSCN1219_zps25ddd275.jpg

DSCN1220_zpsd9ff3c46.jpg

DSCN1222_zps019372df.jpg

DSCN1223_zpsbb62a9be.jpg

DSCN1226_zpsd3994932.jpg

voila, en nu wat rusten zodat we morgen nieuwe energie hebben.
vgr
Marc
 
prachtig marc, je gaat goed vooruit en het ziet er keurig uit.
 
mooie vooruitgang marc maar ik heb een kleine opmerking de latjes dat in een spie legt moet je mooi op de midden lijn laten volgen heeft een veel mooier uitzicht en zeker als je er nog een luik of iets anders moet op zetten .
gr dirk d
 
merci Bart

mooie vooruitgang marc maar ik heb een kleine opmerking de latjes dat in een spie legt moet je mooi op de midden lijn laten volgen heeft een veel mooier uitzicht en zeker als je er nog een luik of iets anders moet op zetten .
gr dirk d

GROOT GELIJK volledig mee eens :) het was de eerste x dat ik dit heb gedaan, heb de hele avond gezweet , gezwoegd en gevl...kt om uiteidelijk niet helemaal correct te eindigen. Helaas kan ik de moed niet opbrengen alles terug te slopen. Vermoedelijk zie je het later niet daar de midden bijna vol komt te staan met al die dekhuisjes.
Brand deze avond maar een kaarsje voor mij want straks na de wandeling met de hond is het volgens mij veel moeilijker voordek aan de beurt. Hopelijk overleeft het bootje deze avond :) :) :) ( zo gewelddadig ben ik nu ook weer niet )

vgr
Marc
 
dat noemen ze nu leergeld marc het voornaamste is dat u hem prachtig vind .
gr dirk d
 
heb je een zwarte papiertjes gebruikt voor de breewnaden ?
 
Gaat dat goed met zwarte papiertjes voor de breeuwnaden?
 
Ik heb enkel 1 zijkant van de fineer met een zwarte stift gekleurd.gaat best goed , alleen wat meer aandacht geven , dat enkel de zijkant word gekleurd en niet de latere dek kant
Vgr
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan