Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie vorderingen Tom
Het houtwerk boeit me enorm, ik volg
Succes

Marc
 
Ziet er goed uit.

Je kan normaal gezien de pigmenten ook fixeren met aansteker vloeistof (soort zoals Zippo)
 
Goed bezig Tom! Dit project vordert goed! Wat ik wel nog zou willen aanhalen (misschien wat te laat...): De panelen van het kanon zijn toch wel wat aan de dikke kant. Als je op zo'n kleine schaal werkt moet je goed rekening houden met verhoudingen. Vooral naar dikte van panelen enzo. De modelbouwfabrikanten kunnen hun molds niet altijd zo fijn maken (vooral bij oudere kits) vandaar dat platen,enz. vaak aan de dikke kant zijn. Dit kan je verhelpen door schuurwerk of door de plaat te vervangen door scratch (ik denk dan aan aluminium van een bakje van een lasagne ofzo, ideaal voor dit soort werkjes of plastic card.)
Nog iets anders wat mij opviel: misschien kan je de "trapkes" om in de telegraafpalen te klimmen nog meer detailleren/realistischer maken. Gewoon de huidige verwijderen, gaatje boren en hierin een kort stukje koperdraad plaatsen die je op het einde ombuigt naar boven. Dit zal het realisme van je werk zeker ten goede komen!
Tzijn maar tips hé!
 
idd, knap!! dat houtwerk van dat wachthuisje en uitkijkpost vind ik echt geslaagd!
 
@ Mad ice: inderdaad, dat is een goed idee. Ga ik zeker mee aan de slag, met dat ombuigen bedoel je waarschijnlijk in haakvorm zodat ze niet kunnen wegslieren als ze klimmen.

Ivm de dikte van die panelen daar sta ik inderdaad nog steeds iets te weinig bij stil, de verhoudingen tussen de realiteit en de schaal.
 
Ivm de dikte van die panelen daar sta ik inderdaad nog steeds iets te weinig bij stil, de verhoudingen tussen de realiteit en de schaal.

Wat je eventueel ook kan doen, is de randen een beetje (schuin) dunner schuren. Dit geeft dan een optisch zicht van dunnere panelen...
 
mooie vorderingen, die houtstructuur vind ik heel mooi gedaan.

Grtz Bart.
 
Weer goed opgeschoten, ik kijk graag naar deze kleintjes van de modelbouw en heb een grenzeloos respect voor de bouwers ervan.
Die Bren ziet er echt tof uit !
 
Nog even tijd voor een updatje:

er zijn nog een resem figuurtjes onder handen genomen. Echter van sommige is de kwaliteit echter heeel slecht. Het zijn niet echt plastic maar eerder rubber figuurtjes die je zo goed als niet kunt schuren. Krijg er niet alle flash goed af (al met den aansteker geprobeerd), gevolg sommige hebben geen handen meer, maar stompkes nu :D

In elk geval ik hou ze omdat ze wel uniek zijn in hun bewegingen en toebehoren.

Daarnaast hebben we wat vaten, kisten en een afsluiting onder handen genomen.

sized_DSC05865.jpg

sized_DSC05866.jpg

sized_DSC05867.jpg

sized_DSC05868.jpg

sized_DSC05869.jpg
 
Dat ziet er weer zeer netjes uit Tom, jammer van de figuurtje maar als het niet beter kan álle dan maar;)

Fred
 
Leuke atributen :)
Voor je figuurtje, al geprobeerd met een vlijmscherpe scalpel om de flash er af te krijgen?
 
Leuke atributen :)
Voor je figuurtje, al geprobeerd met een vlijmscherpe scalpel om de flash er af te krijgen?

Ja daar ben ik al een stuk mee bezig geweest, alleen snij je dan hier en daar teveel weg (ze zijn te zacht). Deze ventjes zijn volgens mij heel oud.
 
Misschien te proberen even in de diepvries dan wordt rubber harder of gewoon met een fijn papier-knip schaartje?
just thinking!
 
wat lightning strikes aanhaalt lukt wel degelijk! Efkes in het vriesvak en je figuren zijn hard genoeg om flash te verwijderen.
 
Ga dat eens proberen, alleen nu gaat mn vrouw me echt voor zot verklaren :D
 
Ziet er goed uit Tom,
ben benieuwd naar het totaal plaatje.
 
wow echt wel knap hoor als je het zo in zijn geheel ziet 8)
 
Zeer mooi, inderdaad, maar ik mis een beetje de bandensporen in het gras... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan