Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt goed te lukken Tom. Nog maar ...tig steentjes te gaan.

Zo te zien is dit maquettekarton van 5mm dik. Lijkt te werken. Maar de maquettekarton van 3mm dik heeft een andere schuimlaag die iets compacter is, en waar de detail iets beter uitkomen. Maar het is maar een tip hoor.

Merci voor de tip Christophe, want inderdaad in dit karton moet je wel stevig drukken vind ik. Zal eens zien voor een dunnere soort, 't is voor mij toch een test in principe.
 
We hebben niet echt stilgezeten. Eerder wel in stilte lustig verder gebouwd en dacht dat het nu toch wel eens tijd was voor een update.

Ben nog steeds bezig aan mij kasseiweg, momenteel zitten we halverwege. Ondertussen heb ik nog een kitje opengetrokken, namelijk deze:

sized_DSC05821.jpg

Deze komt op de kasseiweg op weg naar het vliegveld. Er was wel -ook al is het een klein kitje - heel wat plamuurwerk bij nodig.

sized_DSC05822.jpg

sized_DSC05823.jpg

sized_DSC05824.jpg

En dan nog een paar foto'kes van mn kasseiwegske:


sized_DSC05825.jpg

sized_DSC05826.jpg

En tussendoor worden er nog figuurtjes geschilderd...
 
Mooi weggetje. Lijkt op die belgische weggetjes waar ik vroeger op de brommer wel eens onder uit ging.
Ach, moet je maar goed sturen.
 
Mooi gemaakt dat straatje , zo zie je maar met de simpelste dingen kan men wat moois maken ..
 
Ik heb die mallekes gewonnen op onze tombola, amai als ik dit hiermee kan maken zit ik gebeiteld !
 
Tom, je bent hier verdorie een pracht van een dio aan het neerpoten :O
En ik zie dat deze doos van Airfix op schaal 1/72 is, dacht dat ze enkel 1/76 hadden, :nowink: dus.

De kasseiweg ziet er ook geslaagd uit, zal mettertijd ook eens aan Christophe zijn deur hangen denk ik ;)
 
@ Beyond, de doos is ook 1/76 hoor. Maar ik meng er 1/72 kits tussendoor, dat valt hoegenaamd niet op.

De kasseiweg is al in een verder stadium:

sized_DSC05834.jpg

sized_DSC05835.jpg

sized_DSC05836.jpg

sized_DSC05837.jpg

sized_DSC05838.jpg
 
Hoy Tom,
goed bezig deze gaat zeer mooi worden, een kleine opmerking, de aarde omwalling "haardstand(en)" genaamd, deze zijn volgens mij iets te netjes onderhouden, wij militairen waren daar niet zo erg mee bezig om deze zo mooi te onderhouden ;) maar dit wist je zelf ook wel, ik blijf volgen, doe zo verder.
 
Heel mooi paadje zo Tom, met die kleurschakering is het gelijk echt.
 
Hoy Tom,
goed bezig deze gaat zeer mooi worden, een kleine opmerking, de aarde omwalling "haardstand(en)" genaamd, deze zijn volgens mij iets te netjes onderhouden, wij militairen waren daar niet zo erg mee bezig om deze zo mooi te onderhouden ;) maar dit wist je zelf ook wel, ik blijf volgen, doe zo verder.

Hey Jim, daar wordt nog aan gewerkt ze. Is eigenlijk allemaal nog maar begin afwerking. Volgende week gaan we eens zien voor wat beplanting enzo om in het gras te verwerken zodat het er niet meer uitziet als een snookertafel.
 
Zeer mooi Tom.
kaseien zien er ook goed uit.
 
zodat het er niet meer uitziet als een snookertafel.
:laugh: :laugh: :laugh: eigenlijk had ik moeten weten dat dit nog maar het begin is van het aankleden maar na jaren zelf op een militair vliegveld te hebben gewerkt zie ik het eindresultaat zo voor mij dat ik gewoon niet kan wachten. Doe maar rustig verder ik blijf volgen.
 
Merci voor alle complimenten mannen, nogmaals het is mede door dit forum dat ik dit momenteel heb bereikt. Alle hulp, tips, referenties, noem maar op. En dan nu nog een update: de bren carrier is bijna in zijn eindstadium en het wachthok + uitkijktoren zijn ook onder handen genomen.

sized_DSC05839.jpg

sized_DSC05840.jpg

sized_DSC05841.jpg

sized_DSC05842.jpg

sized_DSC05843.jpg

sized_DSC05844.jpg

sized_DSC05845.jpg

sized_DSC05846.jpg

sized_DSC05847.jpg

sized_DSC05848.jpg

sized_DSC05850.jpg

sized_DSC05851.jpg
 
@ Lightning strikes:dat valt best mee, het is inderdaad met een close-up komt alles nog net dat xtra eruit te zien als het met het blote oog is.

Ondertussen hebben we verder gedaan met het verweren van de houten uitkijktoren, de masten, wegwijzers en wachthokje:

sized_DSC05852.jpg

sized_DSC05853.jpg

sized_DSC05854.jpg

sized_DSC05855.jpg

sized_DSC05856.jpg
 
Dat hout heb je mooi gedaan Tom. Hoe heb je dat aangepakt?
 
Dat hout heb je mooi gedaan Tom. Hoe heb je dat aangepakt?

Als eerste heb ik sterk verdund een paar goede lagen "Aquacolor" wood brown nr 382 aangebracht.

Nadien is er heel sterk en veel een wash overgegaan met "Mig" wood ageing solution.

Als alles goed was uitgedroogd heb ik hier en daar puntjes olieverf aangebracht (Titanium white, burned umber en burned sienna). Die dan uitgewreven met white spirit.

Terug alles goed laten drogen.

Terug pinwashes met de wood ageing solution en terug laten drogen.

Nadien pigmenten van "Mig" aangebracht, een mix van: brick dust PO29, Europe dust PO28 en black smoke PO23 in mindere mate. Deze zijn vrij goed opgebracht en uitgewreven. Nadien is er hier en daar nog wat pigment beach sand PO30 overgegaan om kleurnuances te krijgen.

Momenteel zijn ze nog niet gefixeerd. Denk eraan om ze niet te fixeren met pigmentfixer maar gewoon met matte lak te overspuiten. (wel geen idee wat dit zal geven)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan