Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Tom, mooi model, maar ik zou toch kijken om die kier vooraan links weg te werken, met verf krijg je dit niet gecamoufleerd ;)
 
Hey Tom, mooi model, maar ik zou toch kijken om die kier vooraan links weg te werken, met verf krijg je dit niet gecamoufleerd ;)

Ja inderdaad Beyond, was me gisteren na het plaatsen van de foto's ook opgevallen. Ga hier straks mee aan de slag.
 
De kieren zijn opgevuld en we zijn gestart met het verweren. Alvast wat foto's van de progressie:

sized_DSC05783.jpg

sized_DSC05784.jpg

sized_DSC05785.jpg

sized_DSC05787.jpg

sized_DSC05788.jpg

sized_DSC05789.jpg

sized_DSC05790.jpg
 
Zeer mooi Tom, persoonlijk zou ik het laddertje scratchen van iets dunner materiaal zoals messing staafjes, maar dat is ieder zijn goesting natuurlijk.
 
Mooi hoor, zou het kunnen dat het eerste wiel van de linkerachteras ietsje te hoog staat?

Grtz Bart.
 
Mooi hoor, zou het kunnen dat het eerste wiel van de linkerachteras ietsje te hoog staat?

Grtz Bart.

Ja dat klopt Bart, de pasvorm is niet alles. Heb het al een stuk beter gekregen,echter zoals je aangeeft nog niet ideaal.
 
Even een updateke:

De Matador is nog bijgewerkt om hier en daar wat lijnen te accentueren met een potlood. De decals zitten er ook op.

sized_DSC05791.jpg

sized_DSC05792.jpg

sized_DSC05793.jpg

sized_DSC05794.jpg

Daarnaast zijn we toch al even begonnen aan de ondergrond om reeds voor mezelf een voorstelling te kunnen geven van de schikking en wat ik er nog kan bij verzinnen. Hier een proefvoorstelling:

sized_DSC05798.jpg

sized_DSC05799.jpg

sized_DSC05800.jpg

sized_DSC05801.jpg

sized_DSC05802.jpg

sized_DSC05803.jpg

sized_DSC05804.jpg

Daarnaast zijn we ook al even gestart met wat van de randomgeving:

sized_DSC05796.jpg

Zo tot zover de update, ivm de tweede spitfire, deze ga ik laten voor wat het is. Het is een Mk V, terwijl deze een Mk 1a is, het verschil is te groot om er eenzelfde type van te maken, tevens zou het diorama ook te groot worden. De volgende stappen zijn de randomgeving, de ventjes en nog wat scratchwerk hier en daar. Maw nog werk genoeg.... maar 't is nog lang geen oktober he :D
 
Heb voor mezelf deze week een weekje model-(bouwverlof) genomen. En tijdens deze week is de volledige ondergrond gewoon losgekomen. Het gras en de platen die in de plastieken ondergrond waren gelijmd (houtlijm). Heb nu twee losse delen...

Ben er sterk over aan het nadenken om de plastic ondegrond gewoon in de vuilbak te deponeren en zelf eentje te maken, dit zou me eigenlijk ook meer mogelijkheden geven en tevens dichter kunnen nastreven hoe het in de film is.
 
Mooie collectie, ik zou wel zelf zandzakjes maken uit milliput of klei, denk dat deze iets te groot zijn.

Grtz Bart.
 
Ziet er zeer mooi uit Tom.
En komen al die figuren erop?
 
@ Bart, kga zien als ze geschikt zijn, de bedoeling is met deze een wat verloederd muurtje te maken

@ Camaro, misschien niet allemaal, maar er komen wel wat figuurtjes op het dio te staan
 
De Spit ziet er goed uit. Wat ik altijd jammer vind bij vliegtuigen in het algemeen is dat als je ze in "standing" position maakt de banden altijd van het type "in de wielkast" zijn. Daarmee bedoel ik dat vliegtuigen op pootjes ingezakte banden moeten hebben zoals een te zachte autoband. Dat kun je zelf wel maken door of voorzichtig warm maken en indrukken. Moeilijk en ik kan het ook niet, of de band vlak schuren en dan verdikken met plasto of ander spul. Je kunt hem natuurlijk ook in de modder neerzetten dan zie je het niet :$
Wist je trouwens dat de engelsen de productie van Spit wilden opvoeren door deze te klinknagelen ipv plakken en lassen. Om het effect te testen hebben ze een Spit volgeplakt met halve doperwten en toen gevlogen. Was een succes dus toen werden ze genageld.
 
@ Lightning strikes: das misschien nog wel iets wat we kunnen doen met de banden. Ivm je uitleg over de spits dit wist ik echt niet, wel boeiend. Volgens mij hebben ze een modelbouwer met engelengeduld gezocht om dit te doen met die erwten (wink naar Fred aka The Mouse).

Heb een tijdje geen update geplaatst maar dit wil niet zeggen dat we hebben stilgezeten. Nog wat vorderingen:

Het diorama zal 30cm op 45cm meten om jullie een idee te geven.

sized_DSC05808.jpg

sized_DSC05809.jpg

sized_DSC05810.jpg

En nog een aantal figuurtjes die momenteel onder handen worden genomen, der volgen er nog meer:

sized_DSC05812.jpg

sized_DSC05813.jpg

sized_DSC05814.jpg

sized_DSC05815.jpg
 
Die figuurtje zullen je dio zeer zeker verfraaien Tom.
Knap werk tot nu toe.
 
Ik vind de startbaan van gebroken beton wel erg goed. Zo gekocht of gemaakt? Of moet ik eens terug lezen.
Paul
 
Ik vind de startbaan van gebroken beton wel erg goed. Zo gekocht of gemaakt? Of moet ik eens terug lezen.
Paul

Kheb deze gekocht, is gewoon een kartonnen plaatje. Dit zijn twee identieke die tegen elkaar zijn gekleefd. Er is reeds een laagje matte vernis over en der komen nog wat pigmenten over om het een iets doffer zicht te geven. Denk dat ik wat barsten ga krassen om ook wat diepte te geven.
 
De volgende update is de kasseibaan. Heb via onze sponsor Cidesign (Christophe) een mooi setje steentjes laten maken. Het omvat een aantal malletjes waarmee je makkelijk in polyfila of architecten karton kunt drukken en zo de weergave van bakstenen of kasseistenen verkrijgt. Het is een serieus werkje met nog een vrij lange weg ('t is dan ook een weg) te gaan. De steentjes zijn subliem, hier alvast het resultaat en blik op mn setje:

sized_DSC05816.jpg

sized_DSC05817.jpg

sized_DSC05819.jpg
 
Dat lijkt goed te lukken Tom. Nog maar ...tig steentjes te gaan.

Zo te zien is dit maquettekarton van 5mm dik. Lijkt te werken. Maar de maquettekarton van 3mm dik heeft een andere schuimlaag die iets compacter is, en waar de detail iets beter uitkomen. Maar het is maar een tip hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan