Hoofdsponsor

1/48 B17F Memphis Belle [DONE]

Ziet er goed uit.
Wat kleur betreft, de verf die in die tijd gebruikt werd was qua kleur zeer instabiel, olive drab die enkele maanden zonlicht had gezien zag er inderdaad meer (licht)bruin uit dan groen.
boeing_b_17_flying_fortress_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Yves. Eigenlijk had je de bovenkant eerst in het donkergroen moeten spuiten (Memphis Belle had een tweetonige camo). Daarna alles afplakken met Jumping Putty of Pritt Poster buddies-multifix en daarna uw Olivedrab (met een beetje bruin ) spuiten. Als alles droog is de Jumping Putty verwijderen en je tweetonige camo is een feit.

Zie foto,

attachment.jpg


Groetjes

Jean-Marie
 
Das nie simpel jeanke , zou ik er dan nog een laag opzetten of wa?
Heb wel nog geen airbrush..!!
Of ik hou de kleur zoals ze nu is..vrees dat ik de paneellijnen en revetten minder goe gaan zien als ik er nog een laag opzet ?
Wat denk jij en andere volgers ervan???

Grtz yves,
 
Yves, ik zou het model nu laten zoals het is. Neem deze tips mee naar een volgende bouw.
Zoals je zelf al schrijft, zou je de paneel lijnen en rivetten minder goed gaan zien door een te dikke verf laag.
Anders zou je deze verf laag al moeten gaan"strippen", met kans op "ongelukjes"...
Of met een airbrush kan je fijne mistlaag aanbrengen...

Mark
 
Ok ,inderdaad ga gewoon verder met de schilderwerken...,ondertussen is het ook gelukt om de propellers erop te zetten ,nog een beetje corrigeren van de tapelijnen . Bij het verwijderen ervan hier en daar wat kleine uitlopers..! Zodra ik wa verder sta nog wa foto's posten ,
Alvast bedankt voor alle raad en tips!
Grtz yves,
 
Voila...zoals beloofd!
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De propellers nog en enkele lijnen op de vleugels,en natuurlijk de camo!! Voor deze laatste wel wa bang voor om het te verprutsen omtrent de kleur ,bij Revell spreken ze van donkergroen?!..
Tot de volgende...
Grtz yves,
 
Hallo Yves, Uw kleur is precies een beetje verbeterd. Er zit precies een bruine schijn in nu (of is het alleen door de foto). In elk geval chapeau als dit met de hand geschilderd is. Je ziet nergens strepen. Ging er vanuit dat dit met de AB gedaan was. De methode die ik je hierboven uitgelegd heb is wel een beetje moeilijk als je over geen AB beschikt.

De camo is inderdaad donkergroen. Heb indertijd Tamiya XF 61 gebruikt.

Groetjes

JM
 
Dit is inderdaad een hele verbetering Yves. De kleur lijkt alleszins wat lichter te zijn geworden.
Als ik zie wat je al hebt bereikt, zou ik niet bang zijn voor die camo. Gewoon rustig blijven en langzaam aan verder werken.
Gaat helemaal de goede kant uit.
Wat was nu het probleem met de propellers ? Daar was toch een passingsprobleem mee, niet ?

Mark
 
Met de propellers was het zoals je zei puzzellen het rijtje afgaan en uiteindelijke pasten ze ieder op hun motor ,wat een enorme opluchting was!
Grtz yves,
 
Het mag al eens wat meevallen ook hé Yves.
Ergens moest het iets kleins zijn, zeker wanneer je prop's voor de schilderwerken pasten...

Mark
 
Vraagje...kan ik green stuff gebruiken om mijn camo te markeren?
Vind veel over putty maar veel om gaten en kieren in de modellen te vullen,weet niet dat deze de juiste zijn

Grtz yves,
 
Yves, die green stuff is een soort milliput (plamuur). Dit is niet geschikt om camo mee te markeren.
hiervoor kan je best Blue Tack of Pritt Buddies gerbruiken. Zij hebben een rubberige structuur en laten zich dan ook gemakkelijk aanbrengen.
Je zou ook nog silly putty kunnen gebruiken (je weet wel die "plasticine" in een eitje, waar je een stuiterbal mee kan maken, foto's reproduceren, enz...)

Mark
 
Ok Interceptor merci voor de raadgeving!
Heb die silly putty al tegengekomen op het net maar denk dan aan de plasticine van mijn jonkies en die is toch redelijk vettig?
Zal eens zoeken voor die Blue Tack!
Bedankt,

Grtz yves,
 
Ik heb me vorige week in Deinze nog twee van die eitjes gekocht.
Zijn echt handige dingetjes en makkelijk te herbruiken.

Mark
 
Das bij Scotty toch hé ?

Grtz yves,
 
Nee in dit geval was het bij een verkoper (ik denk particulier) in de wedstrijd zaal.
Maar je kan inderdaad altijd eens informeren bij Scotty...

Mark
 
Voila klaar voor de camo,heb op de beurs silly putty kunnen kopen ;-) !

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
@Yves: Bedoeling van Silly Putty is dat je de kleur dat eronder zit afgeschermd word en niet zoals jij doet door de contouren ermee af te plakken. Wel benieuwd wat het resultaat van deze manier van werken opleverd.

JM
 
@JM: Oeps...?! Heb da eigenlijk gebruikt om die scherpe hoeken en rondingen tegoed te schilderen , zag da nie direkt zitten met tape, maar idd als ik omgekeerd (in mijn geval...) te werk ga, het dan wel logisch lijkt...Resultaat valt wel mee zenne, foto komt eraan..
.

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan