Hoofdsponsor

1/48 B17F Memphis Belle [DONE]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
Na mijn Spit ga ik nu beginnen met de Memphis Belle 1/48 van Revell;
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Heb eerst wat bevestigingen van plaatwerk rond de vleugels en ramen ingedraaid zodat deze meer zichtbaar worden.
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Nu wachten op de PE van Eduard(zijn besteld via boeking dus kan nog even duren...denk ik).
De kleuren voor het interieur van de cockpit die Revell aanduidt zitten mij nogal dwars!"varengroen" is afschuwelijk,ben nu aan het denken om het groen wat te mengen met grijs om zo een meer realistische look te krijgen!Suggesties hieromtrent zijn altijd welkom....
Grtz yves,
 
Al zijn vliegtuigen niet echt mijn ding toch ga ik mijn stoeltje hier op de eerste rij bij zetten altijd interessant om zo een bouw en schilder werken te volgen...
 
Wat zijn de bevestigingen van plaatwerk? Iets opgekleefd of lichtjes geboord?
 
Op het vliegtuig zelf heb je plaatwerk dat met zichtbare bouten zijn vastgezet om deze na het schilderen en washen beter laten uit te komen heb ik ze een klein beetje uitgeboord met handboor 0,6mm
Grtz yves,
 
Ik denk dat Revell die klinknagels minder zichtbaar heeft gemaakt, omdat er eigenlijk nog veel meer zijn dan dat:

800px-B-17_%22Sentimental_Journey%22.jpg

en dat ze geen zin hadden die ook mee te leveren. Deze zijn blijkbaar als panellines uitgevoerd. Misschien is dit te doen met een pinwieltje maar dan moet je wel veel zin hebben... Succes met deze kolos!
 
OEPS! Zo te zien ontbreken er wel een "paar" klinknageltjes aan het model???? :unsure:
Begin daaraan seg.... veel plezier ermee! :P
 
Schol !!! Daar zie ik mijn eigen nie aan beginnen zenne het feit da ik ze ook nie op mijn model terugvindt maakt het des te moeilijker !!
grtz yves,:O
 
Hallo Yves,

Heb deze kit 2 jaar geleden ook gemaakt. Heb er wel redelijk wat tijd moeten insteken. Vooral aan de decals plaatsen is veel werk (met redelijk veel hulp van mijn zoon :D) Wel veel putty moeten gebruiken om de vleugels te doen passen. Eindresultaat van mijn Memphus Bell hieronder.

Jean-Marie

attachment.jpg
 
Amai.jeanke.asek in de buurt kom van dit resultaat ben ik tevreden !!
Mooi werk afgeleverd !
Grtz yves,
 
Dat gaat in ieder geval een grote worden, succes met het project!
 
Heb wat rond gesurft en ben te weten gekomen dat de kleur voor het interieur "kale alminium" was daar ze dachten dat deze kisten toch niet lang mee gingen gaan en ze dan geen bang moesten hebben van corrosie!!!?
Dus denk ik de hele binnenkant in het aluminium te verven.
Is er iemand die daar anders over denkt?Laat het mij weten...
Grtz yves,
 
Als je dit (WW2 b 17 interior color) ingeeft op het www bij afbeeldingen zie je dat ze groen
zijn aan de binnenzijde.
Die in aluminium kleur zijn waar ze herstellingen aan gedaan hebben of nog moesten schilderen de verf diende ter voorkoming
van corrosie aan de naden waar de platen elkaar overlapten.

Grtn

Dikkie dik
 
Ok bedankt dikkie dik,mooie ingeving ,ga dan voor het groen gaan maar op de foto's is dat groen véééél minder flashy dan dat groen van Revell dus mengen die boel om het iets zachter te maken.
Grtz yves,
 
Moeten er nog klinknagels zijn...?!
Eén helft gedaan,nog andere helft,vier stuks vleugels en de rest...!!
Maar kgaan ervoor:wacko:...!
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Grtz yves,
 
Heb die pagina bezocht, wat mij opvalt is dat er veel verschillende kleuren worden opgegeven voor de Belle.
Sommige spreken dat de cockpit en radiokamer een andere kleur hebben dan de rear-side en dat hat aluminiumkleurige was voor onafgewerkte vliegtuigen.
Dus zoals hiervoor vermeldt hangt alles af van interpretatie.
Heb op de film wel gzien dat op sommige plaatsen dat fluo-groen zoals dat van revell wel terugkomt.
Weet het toch nog nie goe zenne...
Wil het persoonlijk wel zo historisch.mogelijk juist hebben !
Grtz yves
 
Jawadde... al die rivetten... toch ni echt aan mij besteed hoor! :unsure:
 
Was even aan het twijfelen maar eens begonnen kon ik niet meer terug ;-))!
Wil hem zo mooi mogelijk afleveren alleen al uit respect voor de bemanning!!
Nog vier stuks vleugels en zal dan nog eens een foto plaatsen van het geheel gedryfit !
Grtz yves ,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan