Hoofdsponsor

1/35 antitank geschut met dio van gyproc [DONE]

  • Onderwerp starter cartes 1
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig gemaakt, wat is gyproc, mischien een stomme vraag
 
Gyproc is een merknaam voor gipskarton, een laag gips of plaaster tussen twee kartons, dat gebruikt wordt in de bouw om wanden met af te werken. Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.
 
luciano, bedankt voor de uitleg.
 
makamba er komt nog een aanvalsteam op, wat stenen ,gras en modder
 
nog wat foto's van de vorderingen

attachment.jpg

attachment.jpg

straat en de zijkanten worden nog bijwerkt
 
Mooi, maar misschien de grote puinbrokken toch iets kleiner maken? Het is te slotte een muur uit baksteen.

Grtz Bart.
 
Da komt dik in orde, de vorderingen maken het elke keer beter en beter !! Keep up ...!

Grtz yves,
 
buiten in het zonnetje wat voort gedaan . wat moet een mens meer hebben een biertje , zon en modelbouw

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Heerlijk, modelbouwen in het zonnetje. Dat gaat hier niet wegens een massa bouwafval op m'n koertje/terras. Het ziet er echt goed uit je diorama.

Die afgebrokkelde stenen, zijn die niet wat te rozig? Of is dat door het zonlicht dat het die indruk geeft?
 
het komt eigenlijk door de zon maar ik moet die stenen nog wat vuiler maken
 
Persoonlijk lijken mij de bomen in de weg te staan voor het geschut.Ik denk dat ze in oorlogstijd deze zouden kappen om een goed schootsveld te hebben.
 
kan er mij iemand helpen ik zoek een houthakker van 1/35 mag een burger of een Duitse militair zijn heb al op dersockelschop gezocht maar ik vindt niks . als er iemand een site weet mag je dat altijd doorgeven aan mijn

grtz cartes
 
Een houthakker weet ik niet maar was het ook net aan het bedenken. Zet er enkele figuurtjes bij die de bomen omhakken. Misschien ook een vrachtwagen om de stammen af te voeren? Hoewel er daarvoor misschien niet genoeg plaats is?
Kan je niet een militaire figuur bewerken zodat hij in plaats van een wapen een bijl of zo in z'n handen heeft?
 
Als er nog een aanval-team bij komt te staan lijkt het me wat overbodig om een houthakker aan die bomen te zetten :dry:ik zou zelfs heel de setting durven om gooien,je zou van het muurtje een stuk geschoten boerderijtje kunnen maken waar het geschut heeft in plaats genomen en dan langs de boerderij een zandweg met bvb een greppel waar het aanvals-team dekking in zoekt of info doorgeeft aan het antitank-team.
Wat ook handig is om even het tijdstip of het jaar dat dit gebeuren plaats heeft als ook het land waar al dit afspeelt,zo zou je op zoek kunnen gaan naar de juiste figuren voor je aanval-team.

Je zou ook kunnen overwegen om bvb dit geveltje na te bouwen waar je dan het geschut mooi kan in verwerken en een of twee figureren laten wachten in een opendeur die komen kijken of het ondertussen veilig is om over te steken.

DSCN5224_resize_zpsa16482d9.jpg

Dit zijn maar enkele bruikbare tips die ik kan meegeven als je aan een dio begint te werken,maar persoonlijk vind ik het ook belangrijk om voldoende info via boeken of googel te zoeken.
Bouw zekers rustig verder en geniet van al het mooie's dat je maakt;)
 
Laatst bewerkt:
Artex mijn bedoeling was eigenlijk een militair tenemen maar ik vindt geen bijl voor een figuur van 1/35 want dat zo eigenlijk het ideale zijn om dat tevinden
 
Heb je niet ergens een militair voertuig waar een set gereedschap bijzit. Vaak is dit een schep, houweel, bijl enzovoorts.
 
Royal Model heeft een set met allerlei gereedschap op schaal 1:35. Er zitten ook bijlen bij en een paar zagen. Assorted Farm Tools noemt de set (RM637 op de site van de betreffende winkel die geen sponsor is van dit forum).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan