Hoofdsponsor

1/30 Anteo [DONE]

ren'e en michel ik denk dat het de ouderdom is de schroef is al meer dan 10 jaar oud en zal hem dan ook niet meer vermaken er zit al een ander op met vaste bladen .
gr dirk d
 
Hoi Dirk,

Ik vorige maand met mijn hand in mijne propeller, jij nu bijna een oog kwijt door je schroef ;-)
Tis geen speelgoed allemaal he, mens moet soms toch voorzichtig zijn.
Ziet er heel knap uit tot nu toe, mooie afwerking hoor! Veel succes alvast!
Diene deadline haal je wel volgens mij, je wil graag mee doen aan de sleepwedstrijd he in Hofstade :D

ja je zegt er wat van er was geen gevaar voor mijn oog maar wel voor mijn 11 de vinger was perfect op de juiste hoogte ik had niets meer om mee te varen en vliegen zal ik volledig stopen zetten en alles te koop aanbieden .
gr dirk d
 
Qua romp en bovenbouw doet deze Itatiaanse me echt denken aan m'n allereerste RC boot (niet door mij gebouwd overigens, en ook niet van tekening, noch kit), namerlijk de "Amerika" (van Smit).
Heb ik jaaaaaaaren plezier aan gehad en verschillende wedstrijden mee gedaan (varen, niet showen).
 
Qua romp en bovenbouw doet deze Itatiaanse me echt denken aan m'n allereerste RC boot (niet door mij gebouwd overigens, en ook niet van tekening, noch kit), namerlijk de "Amerika" (van Smit).
Heb ik jaaaaaaaren plezier aan gehad en verschillende wedstrijden mee gedaan (varen, niet showen).
ja dat kan best zijn dany maar deze is ook maar gemaakt om te varen hoor voor te showen is hij niet perfect afgewerkt en deze moet in een zeer korte tijd klaar zijn .
gr dirk d
 
zie hier de herstelling aan het achter schip is gedaan en een nieuw schroef zit er ook al op in de zij zijn de werk spanten verwijderd en nog een laag planken er op gelegd.
attachment.jpg

de patrijs poorten moeten ook vergroot worden van 10 naar 14 cm en dat gaat niet zo maar met een boor zelf gemaakte werkstukjes gemaakt en ik moet zegen dat ging zeer goed en vlug
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

en daarna nog een likje verf voor het gedeelte boven water en dat was het weer tot de volgende keer .
attachment.jpg

gr dirk d
 
na 5 dagen ongeduldig wachten heb ik zeer veel verder kunnen doen eerst heb ik het dek geplaatst .
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
dan het schip ballasten.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
en dan nog de reddings boeien en touwwerk
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
en ja het schip is zo goed als klaar .
 
Hoi,

Knap gedaan hoor, als dat niet snel was!
2 weken als ik goed kan tellen ;-)
Wanneer is de maiden?

deze morgen de stoot rand er op gezet en dan naar het water geweest om hem uit te testen en foto's ge nomen maar na de vaststelling te hebben gedaan is de motor niet goed deze middag een ander insteken met vertraging van 1 op 6 en deze avond zal ik de foto's plaatsen .
gr dirk d
 
dat heb je prachtig gedaan een dikke pluim verdiend
 
Amai, dat is geen menselijke snelheid van bouwen hoor :D
Hoe heb je de romp waterdicht gemaakt? Met epoxy of iets anders?

Ah ja, ik zou het bij RC schepen laten zetten want nu staat het bij de statische ;)
 
Amai, dat is geen menselijke snelheid van bouwen hoor :D
Hoe heb je de romp waterdicht gemaakt? Met epoxy of iets anders?

Ah ja, ik zou het bij RC schepen laten zetten want nu staat het bij de statische ;)
ik weet het ik had het oip de verkeerde plaats gepost
voor het water dicht maken gebruik ik g4 of p100 dat is een zeer vloei baar hars die word gebruikt als hechtingslaag voor polyester na het op schuren van de romp geef ik 3 tot 4 lagen van de g4 dan zijn alle poriën gevuld en water dicht.
gr dirk d
 
zie hier de beloofde foto's met nieuwe motor en stoot rand
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


gr dirk d
 
Ben ik even op vakantie en kan ik enkele dagen niet op he forum... en jij levert op die tijd een prachtig schip af.
Succes bij het sleep werk .
Vgr
Marc
 
bedankt marc dat is nu het voordeel van een bouwdoos alles past mooi in elkaar ( niet van alle merken ) en dat gaat zeker voor 85% vlugger dan zelf bouw .
gr dirk d
 
WOW Dirk, dat noemt men dan "speed bouwen"...
Knap resultaat en een schip dat mag gezien worden.

Mark
 
ik weet het ik had het oip de verkeerde plaats gepost
voor het water dicht maken gebruik ik g4 of p100 dat is een zeer vloei baar hars die word gebruikt als hechtingslaag voor polyester na het op schuren van de romp geef ik 3 tot 4 lagen van de g4 dan zijn alle poriën gevuld en water dicht.
gr dirk d

Bedankt voor de info.
 
prachtig werk geleverd dirk :) pracht van een schip man en heel netjes gebouwt hoor 8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan