Hoofdsponsor

1/30 Anteo [DONE]

een bouwer naar mijn hart :) niet te veel nadenken en bouwen.
ziet er erg goed uit dirk volg je draadje met veel belangstelling 8)


bedankt dirk maar ji bouwt toch nog iets rapper hoor
gr dirk d
 
Dirk, succes met de bouw van u project,
 
Ja Dirk, je hebt er "de vaart" wel inzitten.
Knap werk en aan dit tempo...
Ik blijf in stilte volgen en genieten.

Mark
 
Goed bezig Dirk, dat ziet er strak uit en je zet er nog vaart achter ook ;-)
 
bedankt mannen .
gisteren vergeten foto's te nemen zo aan het werken dat je er niet aan denkt zal ik nu goed maken het hout aan de brug en buiten brug is klaar en de luiken van het achter schip en de trui zit ook al zo goed in elkaar.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

gr dirk d
 
Lees ik dat nou goed? doe je tussendoor nou breiwerkjes? :laugh:
 
nog een beetje verder gedaan het luik voor de machine kamer gemaakt de deuren en al een stuk van de schoorsteen .
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
deze middag luchtkoker gemaakt deuren geplaatst en de bak en steurboord kast ingebouwd wand deze was ik echt vergeten.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

gr dirk d
 
het gaat goed vooruit dirk netjes hoor
 
Soetkin, de man die sneller boten bouwt dan zijn schaduw! :D
 
deze middag toch even geschrokken na het plaatsen van de motor met tandriem aandrijving kwam het testen er van na een paar keer vooruit en achteruit te testen sloeg het noot lot toe na een harde plof alles stil gelegd en tot mijn grootte verbazing moest ik vast stellen dat er een stuk uit het achterschip was afgebroken en toen zag ik wat er gebuurt was gelukkig stond ik er niet voor er was een blad afgebroken van mijn schroef en lag 6 m verder tegen de muur .
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
en dan nor een paar fitings er op gezet .
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
gr dirk d
 
Hier heb je duidelijk geluk gehad Dirk. Dat had veel slechter kunnen aflopen.
Succes bij de verdere bouw.

Mark
 
Had de schroef dan niet genoeg plaats om vrij te draaien?
 
Dat ziet er goed uit, schroef is minder, dat is volgens mij een slecht soldeersel, slecht gehecht door onvoldoende opwarming van de naaf.
Opletten dat je na herstelling van dit blad niet hetzelfde probleem krijgt met de andere bladen.
De oplossing is alle bladen los maken groef en bladen reinigen en alles samen terug solderen.
Daarvoor moet je een soort mal maken die alles steunt tijdens het solderen.
 
Als het inderdaad slecht soldeerwerk is dan zou ik een nieuwe vragen in garantie ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan