Hoofdsponsor

1/10 Anna Bonny [DONE]

echt een prachtig werk. Applaus als ik al zo goed kon schilderen zou ik er niet meer durven aankomen wat verbeteringen betreft.:)
 
Voor Anny, heb ik gekozen voor een roodharige dame die volgens de geschiedenis echt heeft bestaan.
De figuren die ik tot nu toe heb gezien zijn vrij licht van huidskleur en hebben bruin haar, de huidskleur kan kloppen voor een roodharige Ierse.
Maar zelfs deze krijgt een licht bruine tint als ze lang genoeg in het Caribisch gebied overleefd. Het rose haar is gewoon een uitdaging.

Ron, de blouse is licht transparant geschilderd en ik breng altijd eerst een laag huidskleur aan. dit moet niet helemaal correct zijn het hangt er enkel van af hoeveel je nog wilt laten doorschijnen. indien je met wit start is omgekeerd werken bijna onmogelijk. Waarbij ik voor kleren eigenlijk nooit wit gebruik maar Ivory van Valejjo als basis, dit geeft je nog de mogelijkheid in beide richtingen te werken (naar donker en licht).

Danny, de oogbol schilder ik altijd met ivory (vallejo) de iris is sky blue & Cantabric blue (scale color) de pupil is glossy black (vallejo) het lichtpuntje ivory.
Het Cantabric blue heb ik gebruikt als basis voor de iris daarna met sky blue dunne laagjes opgebracht

Peter, je hebt echt scherpe ogen hieronder een close-up van de ogen. het zwarte streepje is iets te dik.
Of ik het nog verander (waarschijnlijk wel) hangt een beetje van de kick af of ik het nog riskeer, het oog is 1,2 mm in realiteit.

attachment.jpg

indien er nog vragen zijn of voorstellen gewoon doen, ik ben te lui om step by steps te schrijven.
niet om vragen of voorstellen te beantwoorden.

Grtx Jan
 
Bedankt voor de close up Jan, en nu begrijp ik ook heel goed wat een risico
je zou nemen om hier verder nog aan te werken, maarrrr....misschien.....

Het is maar een idee : wanneer de ogen een beschermlaagje krijgen met blanke vernis
zou je nog iets kunnen werken aan het oog. Lukt dat dan toch niet kun je de verf weer van de vernis af wegpenselen.

Veel plezier verder met deze schitterende buste cool_zps78f2741a.gif
 
Ik heb gisteren het leer en de halsketting bijgewerkt en op de bandana het patroon aangeduid.
Duurt nu nog wel effe voor het er zal uitzien zoals ik het wil.
Peter de ogen heb ik al in een eerste poging proberen te verbeteren, de truck met vernis is het proberen waard.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Komt goed Jan, ze wordt alleen maar mooier steeds !! (kan m'n ogen er amper vanaf houden :))

Vind het ook heel knap hoe je verschillende materialen realistisch doet overkomen.

Nog veel schilderplezier :)
 
zeer knap :)
onder haar neus is het precies beetje raar, kan ook wel zijn door schaduw/licht
 
Ik ben altijd verbaasd over de snelheid dat je de bustes schilder, jij doe er twee terwijl ik niet eens een af krijg in die tijd :) maar weer mooie vorderingen aan Anna.
 
Waw Jan geweldig zeker de laatste foto's het lijkt wel een foto van een echte madam , prachtig
Marc
 
Dank je wel mannen,

Ron, het zijn de laatste dagen van mijn verlof en het slechte weer dwingt me naar binnen.
vanaf maandag roept het werk weer, dan zal ik minder tijd aan de hobby tafel kunnen doorbrengen.

Grtx Jan
 
weeral zo eentje van jouw, ik zit weg te dromen bij jouw werk !

Proficiat weeral met deze buste !
 
Heb de hoofdbedekking geschilderd en de haarkleur aangepast op vraag van mijn zoon.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

nu is de vraag of ik nog een patroon op het vestje schilder of het zo eenvoudig laat.
En ik heb wel de kik om eens zomersproeten te proberen, zou goed staan bij haar rood haar.

Grtx Jan
 
persoonlijk denk ik dat een patroon op haar vest misschien wat te veel van het goede is het is soms beter om het wat eenvoudig te houden dan er een kleurpalet van te maken. maar het is jouw buste dus de keuze ligt bij u.
 
Neem me niet kwalijk dat ik erover door ga Jan, maar misschien toch nog wat energie steken in haar linker oog ?
Heb je al uitgeprobeerd met de vernis er over ?
Ze is die moeite echt waard vind ik.
 
Peter, links als je naar de figuur kijkt of gewoon het linkse oog.

Jan
 
Haar linker oog, (voor de kijkers rechts) waar ik eerder al over begonnen was :$
 
Prachtig het witte topje of blouse (hoe je wil noemen) en eveneens die bruine lederen riem en lederen onderstuk, netjes aangepakt Jan :)
 
Zo ik heb nog een beetje geschilderd, Peter het oog heb opnieuw gedaan
ik heb ook geprobeerd ze de typische zomersproeten van een roodharige te geven, zeg maar wat je er van vind.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

voorstellen en kritiek mag

Grtx Jan
 
Nou Jan, dat oog opnieuw schilderen is de moeite dubbel en dwars waard geweest man bravo_zps71206f4b.gif

Door het verbeterde oog valt me het volgende op : boven het vernieuwde oog zit een hooglicht op het bovenste ooglid.
Dat zou net zo vaag en smal mogen zijn als op haar rechteroog. Bekijk maar 'ns van een
afstandje (of door je wimpers met de ogen iets toegeknepen)

Haar gebit : dat ziet er ongeverfd beter uit als nu, maar misschien ben je daar nog mee bezig, dus zeg
ik daar verder nix over.

Sproeten zijn leuk gedaan. Of ze kloppen weet ik niet, Anna Bonny is uiteraard veel buiten en hoe sproeten
zich laten zien op een zonovergoten huid kan ik niets van zeggen.

Carry on super_zps0681fd38.gif
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan