Hoofdsponsor

Airfix 1/48 Fairy Gannet AS.1 afgewerkt.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
oob
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Vandaag de laatste dag van mijn ziekteverlof, morgen terug aan het werk en dus komt ook zo een eind aan het eindeloze modelbouwplezier.:cry:
Maar langs de andere kant ben ik superblij om terug aan het werk te gaan, weliswaar op halve kracht maar toch met veel zin.

Dus vandaag nog wat verder gedaan aan de Gannet. Glanslak en decals waren reeds aangebracht en ook de cockpitkappen zijn voorzien van hun kleurtje en decals. Hier ging het effe fout want de cockpitkappen zijn de achilleshiel van de kit. Niet erg mooi egaal en voorzien van een gietlijntje in het midden bovenop de cockpitkappen van de kit. Eens deze gietlijn weg is blijft het op dit punt een zwakke plek, zoals ik bij het windscherm en twee van de drie cockpitkappen ondervonden heb. Verdere uitleg volgt bij de foto's. gisteren heb ik de decals met een ander laagje glanslak gesealed. Vandaag begonnen met de panelline wash aan te brengen. Althans al voor de Sky kleur want de wash oogt niet zo best op het donkergrijze kleur bovenaan de romp en vleugels. Hier ga ik eens bekijken of ik geen lichter kleur kan gebruiken voor de wash.

Eerst het windscreen, hier werd het duidelijk dat er niet al te veel druk mag worden uitgeoefend op het onderdeeltje. Bij het afplakken liep het al mis. Een tape zat niet goed dus haalde ik hem er terug af, maar bij manipulatie hoorde ik een zachte krak en jaa.......:cry:

X6bVo0Vl.jpg


Gelukkig zitten er twee zo van die dingen in de kit, dus ik was gewaarschuwd voor de rest.

Uiteindelijk zijn er nog twee cockpitkappen met een klein scheurtje, maar eens ik die in de Sols-Plus had gedompeld was er niet veel meer van te zien.

7HOJ7AUl.jpg


Decals aangebracht en voorzien van een laagje glanslak.

30nYIM0l.jpg


KWWNZt5l.jpg


het voorste LG en de main LG's zijn ook gelijmd, en meteen was dit ook de proef of het model op zijn drie pootjes ging blijven staan.

m1dmbPJl.jpg


En ja hoor............:wiggle:

KaTavlnl.jpg


Vandaag dan begonnen met de panelline wash aan te brengen. Eerst de onderzijde van de vleugels en stuurvlakken.

ZHyYKjJl.jpg


Daarna de romp

80JxzTpl.jpg


eY0ODU8l.jpg


LjNVdEhl.jpg


msyopNpl.jpg


qhp60iBl.jpg


npajfIXl.jpg


Ziezo, tot zover de stand van zaken.

MVG

Danny
 
Zier er direct een stuk anders uit. (y)
 
Ja dat zijn heel erg tere deeltjes altijd, ook op schaal 1/48.

Even afkicken straks!
 
Is al heel iets anders en blij dat ie op zijn pootjes staat.
Welke panelline wash gebruik jij Danny?
 
Is al heel iets anders en blij dat ie op zijn pootjes staat.
Welke panelline wash gebruik jij Danny?
Inderdaad. Ik gebruik een sludge wash. 5 delen water, 2 delen acryl burnt umber en drie delen afwasmiddel.

Mvg

DannyI
 
Heel mooi resultaat met die wash.
Het project vordert goed. Benieuwd naar het eindresultaat ..... en veel werkgenot morgen :-) .
 
Knap (y)(y)(y)(y)

Twee vraagjes :
wat heb je gebruikt om die panellines beter te laten uitkomen?
heb je de canopy gewoon met tape gemaskeerd ?
 
Heel mooi resultaat met die wash.
Het project vordert goed. Benieuwd naar het eindresultaat ..... en veel werkgenot morgen :-)
Dank u. De progress vordert nu wat trager dus in het weekend gaan we terug van start met de rest van het projectje.

Weer wat bij geleerd.
Echt wel knap wat je laat zien.
Dank u Pascal.:-)

Knap (y)(y)(y)(y)

Twee vraagjes :
wat heb je gebruikt om die panellines beter te laten uitkomen?
heb je de canopy gewoon met tape gemaskeerd ?
Dank u.

Erwin had deze vraag ook al gesteld, in één van mijn vorige antwoorden heb ik de samenstelling van de wash uitgelegd.
De canopy heb ik met masking tape afgeplakt. Eerst een zwarte primer aangebracht daarna de kleur.

MVG

Danny
 
Vandaag heb ik de Gannet afgewerkt. Conclusie :

Deze kit is echt een prachtige en leuke kit om te bouwen zonder noemenswaardige problemen. Het cockpitglas is wat aan de ruwe kant en er loopt een seam-lijn in het midden van de canopy's die moet weggewerkt worden, maar voor de rest zijn geld meer dan waard.

eKi2qjRl.jpg


xlCe75Ll.jpg


1blmUvgl.jpg


cznXwnql.jpg


7Z7fMg9l.jpg


2XmQRwTl.jpg


IruNZIWl.jpg


gbGfyIGl.jpg


qfqGVUll.jpg


MVG

Danny
 
Prachtig Danny, proficiat!
Als liefhebber van niet-zo-gewone vliegtuigen kan ik deze meer dan appreciëren.
 
Heel speciaal toestel.

En heel erg mooi afgewerkt.

Die sludge wash tip ga ik onthouden, thanks.

Grtz.

Luc :cool:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan