Hoofdsponsor

Airfix 1/48 Fairy Gannet AS.1 afgewerkt.

ERVARING
*
BOUWWIJZE
oob
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
zeker
Mooie vorderingen en spuitwerk. Jammer van de lijmresten maar nog altijd beter als wanneer Murphy op bezoek komt.
Dank u. Inderdaad, dit kan worden opgelost.

Toch wel knap hoor.
Dank u.

De Revell lijm heb ik de indruk dat deze reageert op statische elektrische ladingen. Afhankelijk van de te ontvangen ondergrond kan het zijn dat de lijm rare richtingen uitgaat.
Wel Jeroen je geeft de juiste verwoording, want zo is het ook gebeurt.

MVG

Danny
 
Het schiet hier hard op. Veel leuke details in de cockpit en, zoals je zegt, de pasvorm van de recente Airfix-producties is prachtig.
 
Het schiet hier hard op. Veel leuke details in de cockpit en, zoals je zegt, de pasvorm van de recente Airfix-producties is prachtig.
Het voordeel (of eerder nadeel) van thuis te zitten door toedoen van een werkongeval. :mad: Gelukkig heb ik de hobby waar ik me bezig mee kan houden.

MVG

Danny
 
Heel mooi spuitwerk,

Ik denk dat ik deze verf ook maar eens moet gaan bekijken.

Jammer van die accidentjes.

Grtz.

Luc :cool:
 
Ik he vernomen dat AK real colors uit de handel gaat.
 
Heel mooi spuitwerk,

Ik denk dat ik deze verf ook maar eens moet gaan bekijken.

Jammer van die accidentjes.

Grtz.

Luc :cool:
Dank u. De verf geeft een zeer mooi spuitbeeld. Enige minpunt ten opzichte van MRP verf is dat je de AK nog moet verdunnen. Ik prefereer zelf de MRP verf maar ik heb destijds de hele kist met AK Real Colors gekocht zodat ik deze verf eerst gebruik voor ik kleuren van MRP bij koop.

Ik he vernomen dat AK real colors uit de handel gaat.
De verf gaat niet uit de handel. AK stopt met de huidige productie omdat ze de AK Real Color range gaan veranderen naar Gen 2. M.a.w. ze veranderen de samenstelling en waarschijnlijk ook de kleuren naar een voor hen betere standaard. Hopelijk blijft dezelfde kwaliteit behouden want ik vind hun huidige range best wel de moeite.

MVG

Danny
 
Ook oppassen: ak-verf lost tamiya verf op.
Ik gebruik geen Tamiya verf meer, buiten enkel nog wat kleine zaken waarvan ik nog de kleur heb. Enkel nog MRP en AK voor het grotere werk. Persoonlijk vind ik de Tamiya en Mr. Hobby niet goed. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

MVG

Danny
 
Ah er komt een opvolger. Dat wist ik niet.

Ik werk graag met Tamiya verf. Maar ik heb nog niet met MRP of AK gewerkt dus kan niet vergelijken.
 
Mooi verfwerk en zoals gezegd, spijtig van de probleempjes met de lijm. Misschien alvorens een volgende keer te lijmen, het naburige oppervlak een beetje beschermen met een stukje tape?
Ik gebruik vrij veel secondelijm. Delicate structuren en reliëf bescherm ik alvorens de stukken te verlijmen meestal met een stukje tape. Scheelt een hoop herstellingen achteraf.
 
Ah er komt een opvolger. Dat wist ik niet.

Ik werk graag met Tamiya verf. Maar ik heb nog niet met MRP of AK gewerkt dus kan niet vergelijken.
Blijkbaar wel, wist het ook nog maar net hoor.
Eens je met AK of MRP gewerkt heb dan weet je het verschil. Ik kan dit niet voor iemand anders bepalen, enkel voor mezelf. Mijn schoonbroer is nu net ook over gestapt naar MRP verf en die keert niet meer terug naar Tamiya of Mr. Hobby.

Mooi verfwerk en zoals gezegd, spijtig van de probleempjes met de lijm. Misschien alvorens een volgende keer te lijmen, het naburige oppervlak een beetje beschermen met een stukje tape?
Ik gebruik vrij veel secondelijm. Delicate structuren en reliëf bescherm ik alvorens de stukken te verlijmen meestal met een stukje tape. Scheelt een hoop herstellingen achteraf.
Dank u. Die probleempjes zijn ondertussen opgelost hoor........En ja, je zegt daar zoal iets.........snel willen zijn en niet nadenken = fiasco nietwaar:cry:
Ik gebruik ook veel secondenlijm, en dat is het nu net, vraag me niet waarom, maar ik denk dat ik gisteren een zwak moment had.......😁😁

Maar ok, zoals ik al zei, het probleempje is opgelost, vandaag heb ik alles netjes terug afgeplakt en bijgewerkt.

teXkSY7l.jpg


Binnenzijde van de vleugels heb ik voorzien van Alclad Airframe aluminium.

AgVXyFol.jpg


De staartvinnen heb ik nu met heel veel voorzichtigheid aan de horizontale staartvlakken gelijmd.

eM13C3ll.jpg


fSzGaBGl.jpg


WEsIc8Sl.jpg


Om de één of andere reden wil ik die contra-prop's er steeds bij op de foto.......:-):-)

acRDrT1l.jpg


De onderzijde.

fG2pLcil.jpg


23LEmcUl.jpg


Voorste wheelbay is ook afgewerkt.

3XMicJpl.jpg


LPWOeRVl.jpg


x1Dg2Jkl.jpg


En als laatste foto de contra-prop nog maar eens, deze keer frontaal.

LPROPcGl.jpg


MVG

Danny
 
Best een merkwaardig toestel eigenlijk. Maar ziet er goed uit!
 
Mooi verfwerk en ferme vorderingen. Verzorgde bouw. Straks ga ik het toestel nog mooi vinden :winking: ...
 
Mooi verfwerk en ferme vorderingen. Verzorgde bouw. Straks ga ik het toestel nog mooi vinden :winking: ...
Dank u.........Het heeft iets in zich om mooi gevonden te worden. Het is zoals de F-35, langs de ene kant aartslelijk maar langs de andere kant dan weer sierlijk mooi.

MVG

Danny
 
Dit model wordt hier in recordtempo gebouwd.
Knap werk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan