Hoofdsponsor

1/35 AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je die koperen hulzen met een staalwolletje goed op poets en dan een Humbol verfjasje geeft dat dat dan wel voldoende is om de Acryl te laten hechten.
Of anders een spuitbusje primer aankopen van Motip/Dupli color of Tamiya.

Ron
 
Oke dank je Ron, we gaan dat eens proberen zie !
 
Mooi geschut Guy.
Ik vind dit ook altijd de mooiste zaken om te bouwen.

benieuwd naar het eind...

René
 
Btw ik ga niet zooien met Mr Surfacer in de airbrush, dit is vragen om gez**k

Dikke vette miserie en en als bonus erboven op : ge moogt direkt je AB-pistool demonteren om te kuisen
 
Daar zie, Rene is back in the place for vehicle modelling ! Yes ! Weet je Rene, een beetje switchen kan ook fun zijn.

Famo, jup, grotere troep kan je niet hebben in je airbrush ! Nooit meer ! Heb toen uren in de nozzle aan het smossen geweest en nog kwam er troep uit.

Later enen update van de afgewerkte houten stopblokskens achter de machtigen wielen.

Verder ben ik aan de granaten begonnen, maar vind verdorie maar eens info over die dingen !!! Ik heb namelijk 3 modellen van granaat, puntig lang, puntig kort, halflang ronde kop. De eerste ja daar heb ik info over, zie topic trouwens, maar de andere ??? Nope nada, und nikske ! Als iemand wel iets zou hebben : joepie de poepie !
 
Kleine update van de houtblokken :

Een manier om realistisch hout na te bootsen kan natuurlijk op vele manieren, maar hier is er een die ik zelf graag gebruik om tot een leuk resultaat te komen.

In voorgaande had ik de balsa houtblokjes extra nerven gegeven door er met een fijne vijl overheen te krassen. Nadien was het dan tijd voor een paar dunne laagjes primer.

Een zandkleurige eroverheen geborsteld met zeer dunne verf, in verschillende laagjes, dit om de nerven niet onder te stoppen.

Links : een zandkleurig blokje (Revell Sand Aqua). Rechts : de vrucht van de volgende stap hieronder beschreven.

33-5.jpg

Het rechtse blokje is ingesmeerd met pure burnt umber olieverf, en dat blijft zo een klein half uurtje liggen.

Na de koffiepauze werden dan de blokjes afgepoetst met een doekje, zodat de olieverf die achterbleef in de nerven een houtstructuur blootlegt.

Dit is daarvan het resultaat :

34-3.jpg

Na droging ('s anderendaags) kan je dan nog een drybrushing doen met bijvoorbeeld burnt umber vermengd met Napels geel, gehoogd met wat wit.

Op z'n plek geeft dat dit resultaat :

35-3.jpg

En van bovenaf ziet dat er zo uit :

36-3.jpg

Momenteel heb ik de granaten in een Modelmaster enamel verf gezet, maar ik ga de droging en het resultaat eerst even afwachten. Als ik niet 100 % overtuigd ben zal ik dit weer wegpoetsen en opnieuw beginnen.

Later beelden, bedankt voor het kijken en toedels !

GUnit.
 
Display is klaar.

Hallo bouwers,

Ik heb besloten om, door gebrek aan voldoende informatie, de munitie en de kisten achterwege te laten op dit display. Ik zal daarom de derde en laatste LeFH 18 die nog op stapel staat, voorzien van alle mogelijke projectielen en kisten.

Bij deze dus mijn tweede van drie displays rond het Duitse lichte veldgeschut 18.

Ik hoop dat jullie er plezier aan hebben.



2-16.jpg

5-15.jpg

6-14.jpg

7-10.jpg

9-9.jpg

10-14.jpg

11-13.jpg

Nu even relaxen en dan verder met de SFH 18.

Vriendelijke groeten, bedankt voor de support in dit topic.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Hey,:)

Awel, ik vind dat heel schoon op zo'n display.
Just om in een museum te zetten als didactisch materiaal, gewoon prachtig man.;)8)
 
Weeral eentje voor in het museum, alleen nog mooier :-)
 
Ahwel, ze hebben er geen doekjes omgewonden en soms met uw doekje gelachen.
Maar ik vind het schitterend zo.
Dat doekje en die houtblokken zorgen voor een meerwaarde aan dit display.
Echt knap.

Erik.
 
Guy,
...
...
...
Weinig woorden die veel betekenen. Veel woorden kan ik hier niet neerschrijven (tenzij lovende...).
Weeral een prachtig model!
 
Prachtig gedaan Guy!

ik zie dat het hetzelfde kanon is van de Wespe...

groet,

René
 
Prachtig gedaan.
En heb weer veel bijgeleerd.
Hartelijk bedankt om het allemaal zo goed te beschrijven.

Mark
 
Geen superlatieven nodig, het woord PRACHTIG zegt genoeg.
En de presentatie is meer dan ok, simpel en eenvoudig, meer moet dat niet zijn.
Bravo en op naar de volgende zou ik zo zeggen.

Erwin
 
Swaken : ik heb het gevoel weer relaxed met de hobby bezig te kunnen zijn, gevoelsmatig had ik geen betere beslissing kunnen nemen dan te starten met het bouwen van strakke displays,.

Ratticus : het mag hier in mijn vitrine snel op een museum beginnen lijken, ik ga nog veel sokkels nodig hebben in de toekomst.

Erik : en weten dat dit doekje er écht eentje was tegen het bloeden, al was het hier dan geen bloed maar lijm die een bout aantastte).

PeterC : blij dat je het een geslaagd project vindt.

Rene : klopt helemaal, de Wespe werd uitgerust met een 18 schietbuis.

Markske : we zijn hier om onze kennis te delen, dat maakt op dit forum deel uit van de kracht die het heeft. Al kan ik moeilijk geloven dat je er van hebt bijgeleerd, ik ken jouw skills...
Ik blijf de dingen gewoon uitschrijven, da's ook plezant.

Erwin : morgen start ik aan de volgende kit. Topic staat reeds te trappelen in de steigers...het zwaardere werk, een SFH 18.

Ik had jullie nog één foto beloofd, namelijk die van een LeFH 18 (M) die met gesloten steunarmen strategisch werd opgesteld op een straathoek :

8-9.jpg

Allémaal bedankt voor die bloemèèèèn !

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
WAAAAW!!!!!!!, ik ben veel te lang weg geweest van het forum....

GUnit, ik weet echt niet wat ik moet zeggen.....

Een kanjer van een model, maat.
Ongelooflijk dat dit een plastic model is....
 
Ja Guy een schitterend eind resultaat toppie
 
Dank jullie wel mannen, het is altijd weer plezant om na zo'n intensieve klus de nodige steun en mooie woorden te kunnen lezen ! Een reden die het bouwen alleen al de moeite waard maakt.
 
ja guy ik ga je ook nog een bos bloemen toe gooien want dat is dik verdient.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan