Hoofdsponsor

1/35 AFV Stuka zu FuB [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rauchen ist Tödlich! goeie! :-)

dankuwel jongens,
Figuren, voetstukje, ik weet het zelf niet.
Eigenlijk maak ik deze alleen als vingeroefening voor de bouw van deze in november/december of zo, die wel in een dio komt met 5 figuren:

dr6290.jpg
 
Verwering ziet er netjes uit. En de komende build wordt er ook weer eentje om te volgen. ;) De vorm van een Pz.Kpfw. 38 spreekt mij ook altijd aan.
 
In elk geval, dikke mercie aan Rik, door zijn opmerking ziet het hout er duidelijk beter uit.
Hou je in de toekomst zeker niet in om met dezelfde scherpe blik commentaar te geven.
Ik doe er zeker mijn voordeel mee.

Hij is blauwiger op deze foto's (foto 2) dan in het echt door de flits;
Ik heb er absoluut maar weinig blauw op gebruikt. Ik ben geen believer in blauwe tanks. Hij is eigenlijk overwegend groengrijzig.


IMG_2286_zps62de46f7.jpg

IMG_2287_zpse71aac08.jpg

IMG_2289_zps35fa1058.jpg

IMG_2290_zps28c0a3f5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er prachtig uit Philip.
De nodige bestoffing en weathering op de juiste plaatsen, goed dat je naar Rik hebt geluisterd, je hout ziet er vezel beter uit.

Mark
 
Prachtig resultaat, Philipson !

Je hout is inderdaad stukken beter als eerst. Hout schilderen is geen sinecure, maar je bent toch aardig geslaagd in de opdracht. Voor mij ziet het er uit als afgewerkt (gevernist) hout dat al wat doorstaan heeft.

Blauw of niet-blauw panzergrijs is een eeuwige discussie die nooit beslist zal worden. Het is een kwestie van eigen interpretatie - voorkeur.

Je voertuig is in ieder geval heel mooi. De modder- en stofeffecten komen zeer overtuigend over.

Groeten Rik
 
Wow te veel lof! Dankjewel. Maar hij is nog niet af hoor.

Over dat blauw;

ten eerste:
Het valt me op dat van alle foto's en films met blauwige voertuigen, 99% foto's betreffen waar ook de bomen onnatuurlijk groen zijn, en de lucht onnatuurlijk blauw. Het is voor mij duidelijk dat de film van die periode niet dezelfde kleurkwaliteit had als nu vandaag.
Je hoort je op die foto's dan ook niet te baseren.

secundo:
Wat met die 1% waar de omgevingskleuren wel realistisch zijn, hoor ik dan denken. Tja je hoort je niet te richten op de minderheid denk ik dan. Er zijn voldoende foto's waar grijs er gewoon grijs uitziet of vaak net een opvallend groenige schijn heeft.
En logisch is het ook niet. Waarom zou een leger dat pionierde in camo (uniformen en zelts) plots met blauwe voertuigen afkomen? Niet erg logisch toch?

3. Waar zijn de dagdagelijkse wehrmachtvoorwerpen die zo blauwig zijn? Het is niet lang zoeken naar voorwerpen met leemkleur, de buisvormige doos voor de reservelopen van de mg42bvb, ik heb hier zelfs iets liggen uit '43 in de zware oranjegele dunkelgelb kleur (revell benadert dit kleur uitstekend overigens) maar de grijze voorwerpen uit die periode zijn gewoon grijs of grijsgroen en nooit blauwig.

Nu, je moet iedereen wat artistieke vrijheid gunnen, (ik neem die zelf ook) maar die knalblauwe Protze die vroeger in de Tamiya cataloog stond bvb, daar moet ik toch eens van zuchten.

Maar goed, als ik de kleuren van mijn laatste foto's bekijk zou ik misschien beter rap zwijgen. hehehe
 
Ik ken niet zoveel van Duitse voertuigen maar ik ga ervan uit dat die rockets vanuit die kisten worden gelanceerd... als die in hout waren zijn dat dus wel wegwerpdingen???
Altijd gedacht dat die in metaal waren? Vergeef mijn onwetendheid terzake, het lijkt erop dat ik weer iets heb bij geleerd.
 
Walesha, daar ga ik ook van uit ja.
Er zijn verschillende types, hout en meer dan 1 type in metaal.
 
Hey,

Indd, eenmaaal afgeschoten werden die waaiboomddingen weggeworpen.
Leveringen met nieuwe raketten waren terug verpakt in die waaiboomdingen, ze moesten ze er alleen aan hangen. Ook toen kenden men al de wegwerpmaatschappij ;) :)
 
Dit is verdorie een heel mooi bakje aan het worden, sterke kleurwerking maakt een model alleen maar boeiender om naar te kijken. Hij is nog niet klaar zoals je zegt en daarom is mijn enige 'advies' (wat heel persoonlijk is overigens) dat ik variatie in het stof zou aanbrengen mbt. de tonen.
 
Ik heb GUnit's tip proberen volgen en was toch aan het modderen op de Tiger, dus aan deze werd ook verder gewerkt.
Daarna kwamen hier en daar roestwasjes, zonder daarin te ver te willen gaan...

IMG_2391_zps69c0e483.jpg
 
Ow... en voor ik het vergeet, Rik had idd gelijk. Ik ben op een foto gestoten van een RSO naast een perron, waar een massa van deze lege kistjes waren gestapeld, evenals die rieten korven voor artilleriegranaten. Tot mijn verbazing werden deze dingen idd in de mate van het mogelijke ingezameld.
 
Ik zou de raketten ergens wat meer diepte willen geven, maar krassen of sleet horen daar nu ook niet op thuis.
Ik denk dat ik klaar ben.
Maar ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Op foto lijkt het roest wat sterk, maar wanneer een beetje uitgezoomd wordt, dan wordt het effect direct veel zachter.

IMG_2417_zps20673246.jpg
 
Philip, je zegt dat krassen of sleet niet thuis horen op de granaten, maar je kan toch een "lichte/zachte" verwering aanbrengen ?
Het moet niet zwaar zijn omdat die dingen toch zo snel mogelijk zullen worden gebruikt.
Gewoon het feit dat ze op de buitenkant van het voertuig zijn bevestigd, kan toch aanleiding zijn tot kleine beschadigingen en vervuiling, niet ?
Droge wegen geven veel stof, natte wegen slijk, enz.
Dit maar even ter overweging. Persoonlijk vind ik de granaten zelfs nog wat te "proper"...

Mark
 
Ja dat vind ik ook, dat "te proper".
Maar het klopt wat je zegt, voor hetzelde geld is daar 300km mee rondgereden. Ik kan idd wel iets verder gaan daarmee. Tnx!
 
Ik moet Mark hierin bijtreden. Een lichte pinwash zal al een heel ander beeld geven.

Verder is je halftrack mooi verweerd.

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan