Hoofdsponsor

1/35 AFV Stuka zu FuB [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb verleden jaar de Stuka Zu Fuss van Tamiya gemaakt. Hieronder een foto. Hoop dat je er iets aan hebt voor de uwe.

attachment.jpg

Jean-Marie
 
Mooie bouw, je banken vind ik zeer goed geslaagd.

Grtz Bart.
 
Mooi gespoten camo Jeanke. Iets Afrikaans of sicilië of zo?

In het filmpje hoor je het kenmerkende geluid van die dingen. kippenvel!

Bart, die bankjes zijn enkel maar wat wasjes olieverf, niks speciaal eigenlijk.
Ik moet wat opletten met die halftrackjes, ik ben die interieurtjes zo zat, dat ik er maanden over doe. Ik heb gelukkig aan de verleiding weerstaan om er een zeiltje over te gooien.
Ik heb nog een 251 pak75, en 2x sdkfz. 250's in de stash. Mss moet ik er nog es eentje verkopen of zo.
In elk geval zijn we de interieurfase nu voor 85% voorbij. :-)
 
Congé! Tijd om verder te bouwen:

IMG_1508_zpsfa40bb14.jpg

In zijn grijze jas, opgelicht met lichtere tinten. Dan een laagje modderkleur spuiten over de onderkant.

Wasjes, inlijnen en meer stof:
(natuurlijk zijn we klemmen en tools vergeten, dus kunnen we straks alles nog eens overdoen. :)

IMG_1513_zps7d9dd5d5.jpg


IMG_1510_zpsb9ad8ece.jpg


IMG_1512_zps8502471f.jpg


IMG_1514_zpsa70e500c.jpg




IMG_1511_zps85aba7fa.jpg

IMG_1509_zpsb2429429.jpg
 
Ziet er netjes uit, Philipson.
 
Zonde van die rechterrichtstok Philipson. Ziet er verder heel goed uit.
Kijk alleen nog even of je de voorste nummerplaat nog wat kan bewerken, die glinstert bovenaan nog een beetje.

Peter
 
awel , dat vind ik nu eens geslaagd sie !
 
Inderdaad heel mooi en realistisch !
 
Mercie mannen,

Die voelspriet en zo, dat fiksen we nog wel op't eind.
Zijn schoentjes aan en al wat stof en zand erover:

IMG_1533_zps603a3a2d.jpg

IMG_1536_zps7cb37da2.jpg
 
Ook nog es meegeven dat de decals van AFV waardeloos waren. Ze vielen in stukken uiteen bij de minste aanraking. Waarmee ik bedoel dat wanneer ik ze met een zacht penseel uit het water lichte ze in 6 stukken braken, elke keer...
De pasvorm is soms perfect en soms voor andere onderdelen eerder zwak. Ook zitten de gietstukken soms op de slechtst denkbare plaatsen, zoals bvb op de fijne randen van de Würf-raketten. Onmogelijk om netjes op te kuisen.
Anderzijds is het detail goed tot super. Deze van AFV zijn bvb de mooiste Mg's en Kar98 die er zijn.
 
Ziet er prachtig uit Philip. Toch een vraagje over de tracks.
Zijn dit de originele of Friull's ? Het zijn net echte metalen... zegt natuurlijk ook wat over je schilderkunsten.

Mark
 
Dag Marc,
-Lang geleden-
Dat zijn geen Friuls, die zijn zo rubber als maar kan :-)
 
Zoals hierboven dan geschreven Philip, knappe schilderwerken.
Op het eerste gezicht leken het "echte" metalen tracks.
Laat de rest maar komen... (Op het gemakje, dan...)

Mark
 
Voor het eerst dat ik deze versie in Panzergrau zie, maar wel prachtig geslaagd !

Ik zou die richtstokken vervangen door wat koperdraad, zal veel beter houden.

Je modderlaag is prima, niet te dik maar toch voldoende.

Groeten Rik
 
Voelspriet vervangen, de voorpootjes eronder en hij staat wonder boven wonder plat , zonder zwevende wieltjes.
Hierna beginnen we te chippen.
Volgende keer ga ik er eens op letten foto's te nemen met meer licht. Ze zijn echt wat te donker.

IMG_1538_zps3ed14b4e.jpg

IMG_1537_zps50d4aa83.jpg

Hier komen de vliegende cadeautjes. Dit is geen slecht model om es voor panzergrijs te gaan. De kratten en raketten brengen veel extra kleur terug in het model.

IMG_1540_zps9962e116.jpg
 
Hey Philip, knappe vervanging van die voelspriet.
Is deze in metaal ? Lijkt me ook iets dunner dan de originele of vergis ik me en is het optisch bedrog van de foto ?
Anders zou ik de andere voelspriet ook vervangen...

Mark
 
Dag Mark,

Niet zo heel erg knap van me als ik eerlijk moet zijn. Hehehe
Er zitten namelijk 2 sets voelsprieten in de doos, 4 stuks met andere woorden. Het is een van de reserves.

Als je arendsoog ziet dat het dunner is, dan alleen omdat een laag verf nog ontbreekt , anders identiek... :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan