Hoofdsponsor

1/35 AFV Churchill Mk.IV AVRE + SBG assault bridge [wip]

Bedankt, Erwin. Die had ik eergisteren ook ontdekt, ze zullen van pas komen bij het monteren van het resin mortier want daar zat geen handleiding bij.
 
Scratshwerk van de bovenste plank.
Respect hoor ;)
 
Bedankt voor de complimentjes. Ik heb nog wat aan het interieur gebouwd zodat het straks ook eens dicht kan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat later vond ik deze plaat van een ingenieurstank met "Genral Wade" wigvormige ladingen rechtsonder, maar toen had ik al de opbouw uit een gewone tank gemaakt. Ik heb ook niet meer dan deze tekening. De ladingen komen ook vooraan terug en die zal ik wel maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit zal er zichtbaar zijn achteraf...
 
Schitterend zeer mooie update op welke manier plooi je alles toch zo strak...😉
 
Bedankt, steeds gebruik ik een lineaal of een plooitang om over te plooien. Ik heb me onlangs nog een schuifmeter gekocht en ik leg gelijke onderdelen altijd eerst naast elkaar om bij te trimmen.
 
De bemanning heeft zijn intrek genomen in de Churchill, al staan ze nog wat wiebelig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik vond dat sommige onder hen nog wat vervolledigd moesten worden nu er wat inkijk in de tank gekomen is. Ik had nog wat oude benen.

attachment.jpg
 
attachment.jpg
(Battlefields: The Tankies, Ennis/Ezquerra/Cassaday 2009)

attachment.jpg

Voor een van de twee Besa MG's heb ik een vervangstuk van RB Models, terwijl het andere stuk in de koepel een resinonderdeel wordt.


attachment.jpg

Het PE zat al in de kit. De combinatie schuift mooi in de mounting.

attachment.jpg

Deze periscopen moeten terug vervangen worden:

This kit periscopes are the same as the previous Mk.III/IV kits but unfortunately the periscopes indicated in the instructions to use (parts P13) are again those used on the Churchill Mk.VII and not the Mk.IV unless it’s undergone a major rebuild which is unlikely due to the lack of other upgrades.

You should use the earlier periscope parts E33 and E34 along with the clear parts H1 and H2 for the correct “standard” Mk.IV periscope configuration. Note these periscopes rotated on the real vehicle and there is the full inside periscope (part H2) but this is difficult to see after assembly so if you have the hatches closed save yourself some time and parts H2 completely.
http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/afvclub/afv35169.html
 
Mooie update, leuk met de figuren. Wel zorgen het linkse been het het rechtse been juist hangen, op de foto staan ze volgens mij omgekeerd.

Grtz Bart
 
Super mooie update de MG is schitterend waar heb je de nodige info hier omtrent gevonden,de figuren passen mooi bij het totaalpakket kijk met volle interesse uit naar de volgende update 😉....
 
Wel zorgen het linkse been het het rechtse been juist hangen, op de foto staan ze volgens mij omgekeerd.

Bedankt voor de scherpe opmerking, Bart, hij heeft inderdaad wat teveel scotch naar binnen gehad. De hospik zal moeten ingrijpen.

@Danny: dit schema vind je in Haynes' workshop manual, p.84. Er zullen waarschijnlijk nog wat figuren volgen in een later stadium.
 
Prachtig werk hoor ;)

Lol, ipv twee linkerhanden heeft deze blijkbaar twee linkervoeten :laugh:
De chirurg had waarschijnlijk te veel scotch binnen tijdens de operatie ;)
 
De beul is langsgeweest en daarmee is de schuinsmarcheerder nu weer op het rechte pad.

attachment.jpg

Het dashbord van de Churchill is beperkt tot deze bak met metertjes.

attachment.jpg

Het dak word ondersteund door twee stellingen en de frontplaat is nu vol gemaakt.

attachment.jpg

De zetel van de chauffeur is vrij luxueus voor een tank. De Churchill heeft ook een soort vliegtuigstuur.

attachment.jpg

Onderin begint het nu wel wat gaan te worden. We gaan straks eens beginnen aan het mortier.
 
Achter de bestuurder zit normaal ook een hulpgenerator. Die heb ik helemaal moeten scratchen uit een stuk spare motor-onderdeel. Om de generator te kunnen plaatsen heb ik ook een profiel uit de hull moeten breken dat er met secondelijm in geplakt was. Dat was even zweten maar na wat hameren op mijn schaafmes had ik het profiel onbeschadigd in handen en kon ik het verder naar achteren terugkleven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voor de bestuurder heb ik een stel voeten gevonden uit een Trumpeter kitje met Duitsers. Daarom moest ik de broek er nog op boetseren met Milliput.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu zou iedereen toch alle benodigde ledematen moeten hebben.
 
Waww ziet er meer dan goed en realistisch uit het gehele interieur vereist stilaan uit het as 😉
 
Bedankt, Danny, hier nog wat toevoegingen .

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Door de zijdeurtjes zou je dit toch nog moeten kunnen zien.
 
Het interieur zit al tot aan de turretring in de primer. Helaas is mijn spuitbus op, dus de rest moet in andere verf. Aangezien het de primer betreft en er nog wit over moet, is dat niet erg.

attachment.jpg

attachment.jpg

De constructie is al gevorderd tot aan het mortier. Ik heb de resinstukken van Resicast eens naast de kitonderdelen gelegd. Ik vermoed dat de kit van recentere oorsprong is want die ziet er correcter uit. De resinkit zou dan voor de Tamiya voorloper geweest zijn en gebruikt ook een heel andere mantletvorm.

attachment.jpg

Je ziet dat de resin lanceertube iets groffer in uitwerking is en een iets grotere diameter heeft. De rails in de tube zijn iets te prominent. Je moet de rib aan de kant zelf vastkleven maar die past niet helemaal tot op het einde. Voor de brugtank gebruik ik de kitversie.

attachment.jpg

De affuit voor de coaxiale Besa is underscale zoals je op de volgende foto kan zien. In mijn setje was de loop ook afgebroken. Ik vermoed dat dit stuk bij Tamiya ook een geheel is, maar AFV levert de hele MG afzonderlijk. De mantlet is wel een platte plaat. De handleiding van AFV laat je de loopaanzet van het mortier, de mantlet en de affuit apart ineenzetten, hoewel er ook een onderdeel is waar die affuit al op de mantlet vastzit; de loop die daar bij hoort is echter iets langer. Dit doet me me afvragen of er ook verschillende marks waren voor dit mortier.

attachment.jpg

Resicast heeft wel de regelstang voor de elevatie goed aangepast, die hoort wat dikker dan AFV het uitgebouwd heeft. Er zat geen resin kulas bij, wat ik merkwaardig vind; dat betekent dat Tamiya die dan wel zou meegegeven hebben.

attachment.jpg

De periscopen zijn ook iets te grof als je de fijne clearparts van AFV ernaast legt.

attachment.jpg

De radio is echter een hele mooie toevoeging, waar nog wat PE bij hoort ook. Die staat nu al in de zilververf, voordat het PE uitgesneden is; dat zal namelijk pas na het detailleren tot een rasterwerk samengesteld moeten worden. Dit alles is ook wat giswerk, want dit Petard mortier van Resicast is geen reguliere kit en werd voor me apart samengesteld. De handleiding zat er niet bij en ze was ook niet op het net te vinden, ik moest ze navragen bij de verkoper maar diens naam ben ik niet te weten gekomen. Ik had gelukkig wel een tekening van het wapen in de papieren van Bovington.
 
Knap staaltje modelbouw hier Steven wat niet mogelijk is zonder de nodig informatie en referenties,wat bedoel je dat ze de radio exclusief voor jou hebben gemaakt/samengesteld daar wil ik toch even iets meer over te weten komen...😉
 
Resicast heeft een catalogus waar je wel wat upgrades voor de Churchill in terugvindt, maar dit mortier maakt daarin deel uit van een complete Churchill-koepelset, http://www.resicast.com/products/kits/slideshow-42/index.html voor 32 euro, zie de foto hier onderaan. Ik had gelezen dat er nog wat schortte aan het mortier van AFV: http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/afvclub/afv35169d03.html maar dat blijkt achteraf voor de MG geweest te zijn. Ik heb de verkoper gevraagd of het apart bestond en die heeft toen gezegd dat hij tegen de volgende beurs, die maar een maand later was, het stuk apart kon verkopen. Het kostte zo minder dan de helft van die prijs als ik het me goed herinner, zonder die turret en de koppelstukken en luiken op de hull erbij. Er zat dus ook deze radio bij, mooi meegenomen want die zie je wel duidelijk zitten, maar een halve centimeter onder de luiken in de koepel. Maar het resin is dus niet allemaal superieur aan de kit. Mijn plan om een tweede turret te gebruiken maakt het gelukkig niet overbodig. Die turret zal ik waarschijnlijk toch met de luiken gesloten maken, aangezien ze er een brug op willen leggen, dus moet ik daar geen radio of kanonkulas voor hebben. Zo te zien kan ik zelfs wat van het PE bij het mortier gebruiken voor de bevestigingspunten op die koepel:

attachment.php

(foto Resicast)
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan