Hoofdsponsor

1/72 Admin Trio-build Arado 196 A3 Camaro69 [DONE]

Bedankt.

Chique.
Heb je de flapjes nu in één stuk kunnen plooien?
Deze waren toch aan elkaar verbonden op de PE set?
Of heb je toch ieder stukje apart los moeten maken??

De buitenste zijn in 2 delen.
De binnenste elk appart.
 
Mooie werken al ,ben ook reeds aan het werken met PE.Toch een mooie upgrade aan onze modellen vind ik.Deze blijf ik ook volgen.
 
Bedankt Patje,

ondertussen is de Arado gespoten en staat hij klaar voor de decals.
Het afplakken was weer een hel, maar alles is goedgekomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Netjes , mooie kleurpatroon Jelle !

Zal ooit ;) ook eens verder mogen werken aan m'n Arado :P
 
spuit jij die revell verf ? want die hebben mooie kleuren maar lijkt mij vrij dikke verf. grt Pascal
 
spuit jij die revell verf ? want die hebben mooie kleuren maar lijkt mij vrij dikke verf. grt Pascal

Dit is idd met revell (aqua) gespoten.
Goed verdunt en dunne laagjes.
 
Bedankt.
We hebben nog wat verder geprutst en hij is afgewerkt.
Er zitten weer de nodige fouten in, en de oorzaak blijft me een raadsel.
Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Dan hier de eindfoto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
eindelijk is ie klaar ;) je hebt er genoeg op gevloekt en over gezaagd via chat :D
Mooi eindresultaat
 
Ziet er toch deftig uit Jelle, enkel de vleugelwand van de opgevouwen vleugel is te metaalkleurig aan beide kanten. Een wash kan hier verandering inbrengen doordat ie de vlakke en ronde panelen naar de achtergrond zal doen zakken.
 
Als er een fase geweest is waar je het vliegtuig glanzend afgelakt hebt en dan de decals gekleefd hebt met dit probleem achteraf, dan vind ik het ook een raadsel. Anders niet, want hij ziet er voor en na even mat uit... Wel mooie camouflage, maar ik zou proberen om de grootste decals terug te doen met dus glanzende lak er op. Die krijg je er waarschijnlijk in hun geheel terug af, of ze komen er later vanzelf af. Als het toch problemen geeft, kan decal set misschien helpen. En dus zeker geen wash voordat hij helemaal geseald is.
 
eindelijk is ie klaar ;) je hebt er genoeg op gevloekt en over gezaagd via chat :D
Mooi eindresultaat
Hier zijn idd wat woorden over gezegd.:8

Ziet er toch deftig uit Jelle, enkel de vleugelwand van de opgevouwen vleugel is te metaalkleurig aan beide kanten. Een wash kan hier verandering inbrengen doordat ie de vlakke en ronde panelen naar de achtergrond zal doen zakken.

Bedankt Erwin.
Zal het proberen afzwakken met een wash.

Als er een fase geweest is waar je het vliegtuig glanzend afgelakt hebt en dan de decals gekleefd hebt met dit probleem achteraf, dan vind ik het ook een raadsel. Anders niet, want hij ziet er voor en na even mat uit... Wel mooie camouflage, maar ik zou proberen om de grootste decals terug te doen met dus glanzende lak er op. Die krijg je er waarschijnlijk in hun geheel terug af, of ze komen er later vanzelf af. Als het toch problemen geeft, kan decal set misschien helpen. En dus zeker geen wash voordat hij helemaal geseald is.

Hoi Steven,
Het grootste probleem zit hem idd in de decals.
Hetzelfde probleem had ik bij men stuka.
Hij heeft 3 laagjes glans gekregen,
dan met set de decals geplaatst.
Daarna nog behandelt met sol.
Alles nadien met een wattestaafje en water afgekuist om de set en sol resten te verwijderen.
Dan terug 2 glanslaagjes en dan een matte.
Dus snap het zelf niet.
 
Applaus Applaus
Het doet deugd om deze afgewerkt te zien ;) :P
Hij ziet er goed uit, op het aangegeven puntje hierboven na....
Je weet het hé, als je ze toch wil overdoen :wizard:, ze liggen hier klaar in een omslag... :ph34r:
 
Applaus Applaus
Het doet deugd om deze afgewerkt te zien ;) :P
Hij ziet er goed uit, op het aangegeven puntje hierboven na....
Je weet het hé, als je ze toch wil overdoen :wizard:, ze liggen hier klaar in een omslag... :ph34r:

Merci,
ik weet da ze klaarliggen.
Maar ga nu ni meer beginnen met de verf te strippen en alles opnieuw te doen.
 
Wat ik wel eens probeer in zo'n geval, is een nabehandeling door de decal van buiten af lek te prikken en er iets in te laten lopen als p+ ofzo. Dan krijg je die rechterdecal op de staart waarschijnlijk nog wat beter.
 
Hoi,

Misschien een domme vraag van mij kant, maar over het decal probleem dat hier beschreven word, is dit nu een geval van silvering van de decal, of toch nog iets anders? Ik heb er afgelopen jaar regelmatig over gehoord en gelezen, maar eigenlijk nog nooit zo een silvering gezien... Zoals ik zie in uw bericht heb je toch juist alle stappen gevolgd (gladde ondergrond dmv glansvernis, decals zetten met set en sol, daarna sealen met nog meer vernis) om het silvering probleem te voorkomen. Hangt dit dan af van de kwaliteit of merk, of komt dit door de ouderdom van de decals?

Voor de rest echt wel een mooi vliegtuigje en zeker een mooie bouw...

Groetjes,
Kurt
 
Mooi vliegertje geworden en over de decals is alles al gezegd maar misschien lig het aan de drager van de decal dat deze niet helemaal transparant is en anders zal ik het ook niet meer weten :(
 
mooie vlieger en vind het geslaagd grt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan