Hoofdsponsor

1/35 AFV Stuka zu FuB [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Philipson

Well-known member
Registered
Lid geworden
5 sep 2011
Berichten
534
De KV II loopt op zijn eind.
Tijd voor een nieuwe doos. Ie steekt al twee jaartjes in de kast. Hij mag er eindelijk uit.
Ik heb nog nooit AFV gebouwd, in box is het detail geweldig. Ik ben benieuwd.
Vinyl tracks heeft ie wel, maar voor dit type voertuig is dat echt geen probleem, doorhangende kettingen hebben deze voertuigen eigenlijk niet.


afv-35091.jpg



Mijn 3e sdkfz 251, maar hoe kan je deze niet willen, stoer als 50, met zo een raketten op je flanken wordt iedereen dadelijk je vriend.

De meest sprekende foto van dit ding die ik ken, was van een exemplaar die in '44 de opstand in Warshau verpletterde.
Hij stond naast een echt metershoge berg van kratjes van die granaten. Helaas voel ik er niks voor 50 van die kratjes te gaan scratchen.

Doosje open en ik scherp mijn messen...
 
Mooi voertuig en het heeft onmiddelijk mijn aandacht.
Ik ben van plan om de verschillende varianten te maken omdat ik dit een van de mooiste voertuigen van die tijd vind.
Ik lees dat het je eerste AFV kit is. Ik verwacht dat je aangenaam verrast zal zijn.
Ik ben nog aan zo een bezig van AFV en hier was de pasvorm bijna perfect. Echt weinig of geen aanpassing nodig.
Moet wel toegeven dat het mijn eerste kit was op die schaal na vele jaren (steeds REVELL vroeger) en heb wel wa beginnersfouten gedaan maar nog vind ik AFV prachtig. Deze volg ik zeker.
 
Suk6, deze ga ik met veel belangstelling volgen ;)
 
Ik zit er helemaal klaar voor!
AFV verkoopt ook verschillende losse tracklinkssets (plastic) voor de Sd.Kfz.251 serie, of anders een set uit een Dragondoos waar ook de MagicTracks inzitten?

(Ben zelf niet zo weg van van rubbertracks)

Peter
 
Bekijk de inhoud even goed, in de bouwdoos van AFV die ik heb zaten de losse tracklinks er ook bij.
Waren 2 zakjes met verschillende spru's.
 
Bedoel je deze identieke kit of een andere AFV sdkfz251?

In mijn kit steken ze niet. Net nagezien op plan ook. Geen losse tracks.
Maar ik zeg het , voor een 250 of 251 maakt dat weinig uit. Enfin, voor mij toch. Het detail van de vinyls valt heel goed mee en doorhang moet ik hier toch niet hebben.

Ik vind het erger dat bij de t34/85 AFV ook alleen maar vinyl tracks zitten. Ik denk niet dat ik die op de t34 ga gebruiken.
 
Bij mij is het een andere AFV kit, de 251/4.
In elk geval veel bouwgenot en succes, ik zit in elk geval op de eerste rij om te volgen.
 
Ja mijn aandacht heb je hier ook mee Philipson.
Zal er zeker ooit nog wel eens van komen om zo'n Duitser te bouwen...

Mark
 
Zijn inderdaad leuke voertuigen en bij AFV en Dragon hebben die mooie details.
 
Veel plezier toegewenst aan het nieuwe project!
 
Succes met deze, Philipson !

AFV bouwt leuk, maar wel opletten met de vele fijne details, die al eens durven breken...
Maar ik wil je hier niet bang maken, je brengt dit wel tot een goed einde.

Groeten Rik
 
Succes met deze, Philipson !

AFV bouwt leuk, maar wel opletten met de vele fijne details, die al eens durven breken...
Maar ik wil je hier niet bang maken, je brengt dit wel tot een goed einde.

Groeten Rik

Daar heb je gelijk in, de kunststof is vrij hard waardoor de fijne stukken vlug breken. Heb deze waarschuwing hier ook gekregen en nog had ik pech. Ik denk dat ik ze ook gekregen had van InFlandersFields.
 
Aaaaaaa....... een 251. Toffe karren !!!
Heb die van Tamiya een 25 -tal jaar geleden gebouwd.
 
Hallo guys,

Intussen toch al een beetje vooruitgang gemaakt. AFV heeft idd een zachter plastic, waarbij je toch wat moet opletten. Het is even wennen.
De ganse stellage is later wsl leuk te verweren. En de raketten gaan leuke aandachtstrekkers worden. Ik krijg er weer stilaan zin in...



IMG_1148_zpsb24ffe82.jpg

IMG_1145_zps08287395.jpg

IMG_1147_zps8137d890.jpg

IMG_1146_zps2a085844.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk karretje, veel succes ermee. Iets misgegaan met je foto's?
 
Geen idee wat er scheelt met de foto's.
Mijn vorige post kwamen ze er ook gebroken uit.
Ik doe allicht iets verkeerd?

---> opgelost :-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan