Hoofdsponsor

1/87 2017 1/87 fluitschip houthaler [wip]

ziet er weer mooi uit, zoals gewoonlijk netjes gewerkt.
vgr
Marc
 
Hey,

Dirk, jongen, hier kom ik niet veel maar nu moet ik toch eens komen kijken en wat stellen we vast, milj***, ge zijt wreed bezig zou ik zo zeggen.....
Je schiet goed op en zo te zien in je handen levert dat schoon werk nog op ook, ik zou daaraan niet moeten beginnen.... :)
Als dat allemaal op dart grote dio komt, dat gaat wat geven denk ik....
Veel sterkte voor dat grote project man... ;)
 
thx mannen en ieder zijn ding swa dat is ook het mooie aan modelbouw er zijn zoveel verschillende takken dat je gewoon niet alles kan gaan doen.
 
milj*** ken je dat gevoel dat er presies iets fout is en je kan het niet achterhalen :twisted:

al mijn werk dat ik vandaag gedaan heb heb ik juist terug afgebroken en daar houd het niet bij op.

ik kan me zelf wel voor mijn kop slaan :mrgreen: hoe dikwijls zegt men meten is weten en tog meet ik nog verkeert.
morgen ga ik nog wat afbreken want er moet flink de zaag ingezet worden.
 
Dit is niet mijn ding maar hoe je in hemelsnaam zo een schip in mekaar krijgt...RESPECT !!!
Mijn aanschouwing en bewondering is groter dan het feit om er eens aan te beginnen,en dat geldt voor alle bootbouwers...!
Dus...hoedje af ook als het soms eens anders loopt dan je geplandt hebt Dirk..
Heads up..!

Grtz yves,
 
thx yves maar het komt wel goed hoor alleen moet ik eerst terug iets afbreken, maar dat hoort er bij zeker
 
werk van deze week niet veel :mrgreen: maar tog nog iets gedaan.
alle berghouten en raahout zit er op en de beplanking daar tussen.ook achteraan de nodige aanpassingen gedaan die moesten gebueren
morgen de balken van het verdek proberen te maken en leggen.

DSC03335_zps888206e7.jpg

DSC03336_zps610a3c0d.jpg
 
dirk toch haast en spoed is zelden goed zegen ze maar wij wetten goed dat het niet lang zal deuren voor alles terug in orde is
gr dirk d
 
potdeksels en fotuning

2014-06-05175955_zps31108c68.jpg

2014-06-05180043_zps8b742512.jpg

volgende zijn de schotten

het gaat allemaal traag maar het gaat nog vooruit :wink:
 
toch nog mooie vorderingen Dirk met zo weinig tijd.
vgr
Marc
 
ik zou het zelf niet beter kunnen:P:P:P:P.
gr dirk d
 
Ik kom zo maar eens sporadisch bij de houtsnuivers kijken, maar dit is toch weer een mooi staaltje van je kunnen Dirk.
Zoals Yves ook al zegde : RESPECT voor wat jullie allemaal met die houten latjes kunnen.

Mark
 
eindelijk kan ik nog eens een update doen van het fluitschip.

001_zpsfad8a63f.jpg

002_zps65cdd5d5.jpg

004_zps005bd619.jpg

007_zps3b713c99.jpg

het volgende zal het verder beplanken van de romp worden met peren fineer latjes
 
Dirk,
ik heb terug je verslagen gelezen, hoe je de romp opzet;
heel speciaal door maar later de spanten in de gangen te plaatsen.
ik zou het niet zo durven, weet je.
ik vind het wel boeiend en het resultaat is schitterend

groetjes
ward
 
thx ward maar ik ben alweer een stuk aan het slopen en aan het veranderen want achteraan bleek het niet helemaal goed te zijn.
mischien eind deze week kan ik laten zien wat ik veranderd heb
 
ik denk dat het nu goed gaat komen dus hier de fotos

wat er volgens mij is fout gegaan is dat ik de achterste oplang schuin naar voor gezet heb en deze moest ook gewoon recht gezet worden

DSC03273_zps19cdabe1.jpg

afbreken waar nodig en bijvullen waar het fout zit

006_zps9a166443.jpg

heb ook nog de fortuning afgebroken omdat deze nu ook niet uitkwam.
vandaag de berghouten en het raahout weer gelijmt en morgen eens kijken hoe het met de fortuning zit

006_zpsde7863b0.jpg

en een boven zicht

005_zps96afbd38.jpg

en nu terug beplanken en de reling terug goed maken
 
alles terug opgebouwd

001_zps530df601.jpg

002_zpse9a75b95.jpg

003_zps71097ad4.jpg

004_zps1b64b0db.jpg

moet nog wel een beetje bij werken aan de spiegel en wat bij schilderen, en dan kan ik aan de beplanking verder
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan