THX Dirk
Proef dekplanken :
Groef gezaagt met dremmel
Triplex 3.6 mm, plank beedte 10 mm, diepte groef ~ 1 mm, groef breedte 0.6 mm met donkerbruin garen 0.5 mm, 1 X kleurloos beits.
Is dit bruikbaar?
https://lh6.googleusercontent.com/-6PTC99Lzx0Q/UGROrFStwUI/AAAAAAAACh8/rMObEnfn0EU/s576/001.JPG
René,
Ja het is zeker bruikbaar.
alhoewel ik vroeger de breeuwnaden ook met touw heb nagebootst, weliswaar op kleinere schalen 1/48.
Ik nam finerstroken op maat gemaakt, lengte/breedte. Lijmen op het dek en dan die touwtjes ertussen. Ben er toch vanaf gestapt omdat er soms geen perfecte lijnen konden gemaakt worden door de struktuur van het touw en die pluisjes, maar ja 't was ook 1/48.
En dan het schrapen van het dek met die touwtjes er tussen,......dat was effentjes om problemen te zoeken.
Later ben ik dan met( echte) dekbeplanking gaan werken, de breeuwnaden gezwart en stuk voor stuk volgens een patroon gelijmd.
Op schaal 1/10 en breeuwnaden van 0,9 / 1cm, Eigenlijk zou ik het ook niet direct weten...
Dus hier, ja, het proberen waard op die schaal.
Mischiens met rechte bloemendraad (ijzerdraad) en zwart schilderen, die draden zijn 0,8 tot 1mm dik?
denk ik,... zeker niet dikker.
die draden gebruikt ik om relingen te maken, jackstagen op masten, houders van hakkeboord-lantaarnen. enz...
groetjes
ward