Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gecondoleerd op de eerste plaats.
Even een tip. De spiegel is mooier te maken met aluminiumtape voor ondervloeren van parket. Ik heb hem bij de Yamato gebruikt.
attachment.jpg
 
dat is nog eens geen slecht idee!!! slim idee zelfs!

grt nicolas
 
Het is een heel eindje stil geweest rond mijn dio, gezien de omstandigheden natuurlijk. Iederen oprecht bedankt voor het medeleven.

Ik ben verder gegaan met het afwerken van het huis, ook op het dak ligt nu een mooie sneeuw laag, bijgeschilderd met olieverf (titanium wit).


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



Nu eens kijken of ik op één of andere manier ijskegels kan maken.


Grtz Bart.
 
Wel Bart,het resultaat van het besneeuwde dak mag gezien worden!
Al een idee'tje hoe je ijspegels gaat maken? In klei boetseren of met houtlijm nabootsen?
Ben benieuwd hoe je dit zal aanpakken;)
 
Ziet er mooi uit, met die sneeuw ;)
Ijspegels eens zien maken met doorzichtige sprue....
 
Schitterende vorderingen weer Bart.
Xavier is mij juist voor want ik wilde dat ook zeggen : doorzichtige sprue.
Ik denk zelfs dat er in de AOM 20 een artikel staat waarin dit wordt beschreven.
Eender op welke manier je het gaat aanpakken, het zal weer de moeite zijn. Succes ermee.

Mark
 
Bart, ziet er prachtig uit.
Volgens mijn bescheiden mening kan je ijskegels perfekt maken met transparante silicone.

Grtx Jan
 
Hey,

Indd, mooie vorderingen.
Ijspagels kan je op verschillende manieren maken, zoals al gezegd, de truck met de doorzichtige sprue is goed, maar je kan ook met still water van Vallejo iets proberen te maken. De truck hierbij is dat je dit product openwrijft in een lange streep en dit laat drogen (24u). Nadien kan je dit losmaken van zijn drager en vervolgens oprollen in de gewenst vormen en plakken met witte houtlijm.
Let er op dat je deze hangt ter hoogte van de dakgoten, maar ik vermoed dat je dit wel weet. ;)
 
Mooie vorderingen, Bart. Hoe ben je te werk gegaan om je sneeuw te maken ? Je spreekt van witte olieverf, heb je dit aangebracht als wash ?

Inzake je ijspegels, onlangs zag ik een filmpje op Youtube van een Wargamer die zijn monstertjes voorzag van slijmen tussen de tanden.
Hiervoor gebruikte hij UHU lijm, de soort die van die lange draden trekt. Deze droogt transparant uit, misschien kun je hier mee weg ?

Type volgende in in You tube : How to create slime for Tyranid and Nurgle models

Succes !

Groeten Rik
 
Dank voor de toffe reacties mannen.

Rik, de sneeuw is eigenlijk pigment poeder. Om toch een beetje de vergeling tegen te gaan heb ik er een dunne laag wiite olieverf op aan gebracht. De enige wash is die met een blauwe tint, om het ijseffect te krijgen.

De ijspegels zijn reeds aangebracht en inderdaad vevaardigd uit doorzichtige sprue.
Maar fotos zijn voor later, ik moet ze nog nemen eigenlijk.

Grtz Bart.
 
er zijn ook mensen die maagzout gebruiken als sneeuw en dit geeft ook een reëel resultaat.


grt nicolas
 
Ik vind het toch echt zonde dat je heel dat mooie leiendak onder de sneeuw hebt gestopt. :(
 
Ik weet wat je bedoeld Walesha, maar ik kon niet anders. Bij sneeuwval is heel het dak van een huis snel besneeuwd. Het ging dus niet echt realistisch zijn mocht ik de sneeuw in spots hebben geplaatst.

Grtz Bart.
 
Mooie vorderingen Bart,kijk geweldig uit naar de foto's van de ijspegels...
 
Hier zijn ze dan mensen, de ijspegels. Ze zijn vervaardigd uit transparante spreu. Ik had eerst geprobeerd met houtlijm maar dat gaf niet het gewenste effect.

attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg



Ze moeten wel nog een beetje bij geschilderd worden.

Grtz Bart.
 
Die zijn geweldig goed gelukt Bart.
Ze hangen ook zowat op de juiste plaatsen, prachtig plaatje.
Kijk al uit naar de verdere afwerking.

Mark
 
wooow! in orde kerel, goed gelukt!!!!


grt nicolas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan