Hoofdsponsor

1/35 1955, A silent reminder in the Ardennes. Time passes, but we shall never forget. [DON

Status
Niet open voor verdere reacties.

D-DAY 1944

Well-known member
Registered
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1.675
Het is tijd voor een nieuwe dio. Een echte naam heb ik nog niet, maar alle suggesties zijn zeker welkom.:laugh:

Het middelpunt zal de M10 ERSATZ worden, samen met een gebouwtje. Ik zou proberen deze foto om te zetten in een dioramma.


attachment.jpg


attachment.jpg

Het zal terug niet echt simpel zijn, gezien de tekst op het gebouwtje. Deze moet ik nog voor de helft ontschijferen.
Ook de schade aan de M10 ERSATZ zal niet zo simpel zijn om na te bouwen.

De bouw zal ik volledig posten, nu eens alles eerst plannen en dan kunnen we van start gaan.

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt:
produit de la general motors
chevrolet
voitures camions
distributeur ..........

voor de rest zou je de tank even moeten opschuiven.
 
Sjonge jonge hadden ze hier toen al reclame voor chevrolet ?
 
Leuk project. Ik heb nog wat foto's van dezelfde Panther gevonden :

75075999.jpg


m10pantherb7.jpg


Zou interessant zijn als iemand de geschiedenis (bouw, ingebruikname, acties,...) en het serienummer van deze Panther zou weten. En of hij achter gelaten is door gebrek aan benzine of een panne, of dat hij is uit geschakeld door de geallieerden.

Dragon heeft een kit van deze Ersatz tank :

DN6561.jpg

Veel plezier en veel succes.
 
Thanks mannen,

Wim je hebt me al een heel eind op weg geholpen hoor.;)
Camaro69 tof van je om de tekst te ontschijferen, prachtig.^^
Wet Sellery dat is inderdaad het kitje dat ik ga gebruiken. Thanks voor nog een paar fotos uit een andere hoek.
Van wat ik heb gelezen zijn de 5 M10 Ersatz's allemaal heel snel uitgeschakeld door Amerikaanse M10's, de verdere info ben ik ook nog aan het opzoeken.:)

Grtz Bart.
 
Ziet er al uit als een heel mooi project Bart, en dan moet je nog beginnen :-)
Oja de Dzal wel een S moeten zijn denk ik ;-)
 
Mooi project! Dit word zeker de moeite om te volgen! Wat de muurreclame betreft: in Art Of Modelling hebben ze het uitvoerig gehad over hoe je een muur maakt en over muurreclame. Zeker de moeite om eens te checken alvorens je aan de bouw begint.
 
Bravo Bart. Je keuze voor je nieuw project is weeral Toppie !

Voor de bouw van de muur en de muurschildering kan ik de artikelenreeks in AOM van Emmanuel Nouallier aanraden. Hij werkt hierbij met schuimkarton of architectenkarton waarin hij het baksteenmotief prent en hierover de muurreclame schildert.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6620 Hier beschrijft Erwin zijn ervaringen met deze techniek.
Momenteel ben ik zelf bezig om met deze techniek een gebouw samen te stellen dat ik wil gebruiken voor mijn Krupp-dio. Ik moet zeggen dat alles zeer vlot verloopt.
Alles wordt goed uitgelegd in deze artikelenreeks, wanneer je dit nauwgezet naleeft bereik je een mooi resultaat.

Ik vermoed dat de laatste regel in de tekst is :
Distributeur...loire - Steinbach.

Veel succes.

Groeten Rik
 
Wat een toffe mensen hier op het forum, je stelt een vraag en hopla antwoorden en hulp bij de vleet.

Inderdaad Ron die D moet een S zijn, misschien kan een kan een moderator mij helpen om dit aan te passen.

Mad Ice en Rik thanks voor de hulp, ik kan dit zeker goed gebruiken

Rik,bedankt voor de laaste zin die op de muur staat, nu heb ik ze bijna helemaal.

Danny, mooie link en ook bedankt voor de info, Malmedy, goh wat heb jij een scherp oog zeg.

Grtz Bart.
 
Ik heb de D in een S veranderd.

Ben heel benieuwd naar de foto's van de kit.
 
Zeer interessant project.. heb de artikkels in AOM gelezen waar rik op doelt... Het is wel een geduldwerkje van stempeltjes zetten, maar met een mooi resultaat tot gevolg... Ben benieuwd!
 
Yo D-Day,

ben altijd al fan geweest van diorama's gemaakt van echte referentie foto's...

De layout van deze foto leent zich alleszins perfect voor een diorama.

Merk tussen de verschillende foto's die hier al gepost zijn de vegetatie op....van winter naar lente/zomer...hou daar rekening mee in je planning.

Veel groen plus de kleuren van de commercial sign op de muur zullen denk ik, een prachtig geheel vormen

Ben benieuwd.

Greetz Nico
 
Op vraag een aantal fotos van de kit:

De tracks

attachment.jpg


De PE

attachment.jpg

en de romp

attachment.jpg

Ik heb niet van alles fotos genomen van er zit echt veel in deze kit, nog een paar ramen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik denk dat ik hier veel werk maar ook veel plezier aan zal beleven.:laugh:

Grtz Bart.
 
Een Panther is al een mooie tank op zich ,dus met een speciaal dio erbij zal het zeker in orde zijn.
 
Ben nog niet begonnen aan de dio en heb al een vraagje.:$

Ik heb sneeuw nog op deze dio, nu heb ik ooit ergens gelezen dat dit mogelijk zou zijn met bloem en water of zo.
Nu is mijn vraag klopt dit of hebben jullie nog een andere oplossing om sneeuw te maken?

Grtz Bart.
 
Beste Bart,

Heel graag had ik foto's gepost van in de Art Of Modelling Jan/Freb 2012 naar aanleiding van een 6 blz lang verslag over "alles over sneeuwdiorama's maken" maar helaas is er de copyrights :(
Is zéér leerijk in dit nummer.

groetjes Filip
 
En anders in de Military Modelling van juni 2012, staat een diorama in van The Battle of Kharkov 1943 met veel sneeuw en ijspegels.
Maar ook hier de copyrights.

Filmpje over de producten:


Weet niet of de sponsoren dit ook verkopen.
Heb er zelf geen enkele ervaring mee trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan