Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Dat het in orde komt twijfel ik niet aan zenne, als ik uw opélleke bezie :laugh:
 
Weeral een leuke update, het hout ziet er echt goed uit, misschien de planken her en der toch wat korter bij mekaar Beyond ? Of heb je er een speciale bedoeling bij ? Zand eronder oid ? Spleten of niet : prachtig gedaan ! GUnit.
 
......., misschien de planken her en der toch wat korter bij mekaar Beyond ? ......

De planken zijn inderdaad iets te ver uiteen :wacko:
Misschien door het drogen van de lijm? Heb deze nogal ferm verdund....
Het was toch niet de bedoeling :@

Maar intussen.... de "grote" kieren opgestopt met haarfijne (letterlijk !!) stukjes hout, lijm laten drogen, uitstekende stukjes hout afgeschuurd, terug verdunde houtlijm aangebracht (zonder het schuurstof weg te nemen, dit werd gebruikt om de fijne kieren op te vullen...), laten drogen, en dan terug wat opgeschuurd.
Dit is het resultaat:

016-5.jpg

017-3.jpg

Wat vinden jullie? Beter?

Zo was het eerst:
005-9.jpg

Nog meer tips zijn altijd welkom ;)

C-Ya,
Beyond
 
Hey beyond, :)

In een woord man, prachtig. 8):8

Zeer goed gedaan met dat hout. ^^
Inderdaad, de spleten tussen de 'planken' zijn misschien iets te groot. Maar je kunt dat oplossen door wat 'aarde of zand' tussen te zwieren, ik vermoed niet dat ze veel tijd hadden om alles mooi op een lijntje te leggen, klaar zetten dat afweergeschut, er komt een 'spit' aan.... :)8):$
 
Véééééél beter die vloer!!!!
Ik ben blij dat mijn kritiek heeft mogen bijdragen tot een mooier model.
 
.....
Ik ben blij dat mijn kritiek heeft mogen bijdragen tot een mooier model.

Juist daarom vraag ik ook jullie mening hé ;).
Er zijn hier enkele mensen (zoals jij o.a.) die arendsogen hebben :O, en dat komt altijd wel van pas als het op details aankomt ( tot de soupappen toe..:laugh:) ;) :)

Blijven doen hoor, ik kan er alleen maar van leren en (hopelijk) mooiere modellen door maken :nowink:

Grtz,
Beyond
 
Veule beiter :) Als je nu de resterende naadjes donkerder maakt gaat het volgens mij heel realistisch zijn.
 
Top gedaan, die jongens hadden immers vier jaar de tijd om die spleten te vullen, de sloebers ! Ik hoor het trouwens Rommel al zeggen : "Was ist das ? Schpleten in meine Vloehr ? Schnell Kartoffelkopfen, fullen die händel !"

GUnit mit eine schalkse Kwinkschlag.
 
Beyond, je laat me altijd weer versteld staan wat je op deze schaal voor elkaar krijgt met je scratchwerk. Ik vraag me dan ook echt af wie hier arendsogen heeft.:wub: Daarintegen is de vloer er wel op vooruit gegaan.

Groet,
Swa
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties :)

Nog een paar foto's van de Blitz, zoals hij er vandaag bijstaat.
Wat is er zoal aan gebeurd?
Wel, een laagje vernis (blinkend) als basislaag voor de washes en decals.
Daarna al een lichte wash gegeven met yellow ochre olieverf.
Per toeval nog enkele decals gevonden in de decal-rommeldoos die in de buurt komen van de gewenste symbolen, dus deze dan maar aangebracht.
Enkel de L van de Lehr moet opnieuw geschilderd worden...

Wat ik nu ook gezien heb op de foto's, is dat de antenne wat schuin staat :angry:, en dat de ramen niet meer zo doorzichtig zijn :@

Nog een paar dingen te doen hoor, maar eerst even laten drogen ;)

Hier gaan we dan met de nietsverhullende beelden:

009-4.jpg

008-10.jpg

007-9.jpg

006-11.jpg

005-10.jpg

004-7.jpg

002-9.jpg

003-10.jpg

001-11.jpg

Zoals gewoonte, laat jullie mening horen ;)

Grtz,
Beyond
 
Die antenne stoort me niet op het eerste zicht hoor Beyond. Ik zou zo'n afgepeigerde bak wel eens gezien willen hebben na 5 jaar rotzooien in het veld. Peins dat er dan wel meer scheef staat...

Topwerk, ik val in herhaling. Zeker een winner ! GUnit.
 
Per toeval nog enkele decals gevonden in de decal-rommeldoos

Was dat de Erwin Rommel-doos ? :laugh::laugh:

Ziet er weer allemaal prachtig uit Beyond ^^ Om de ramen helderder te maken, kunt ge er een laagje parket plus over kwasten. Wel eerst een testje doen hoe het eruit ziet op een stukje afvalplastic.

Groeten, Pascal
 
Hey beyond, :)

Inderdaad, heel knap gedaan, ik sluit me volmondig aan bij de rest. :8
Misschien in de mogelijkheid om de kabels, van de antenne naar de kast van de opbouw, ietsje meer te doen spannen. Indien dit gaat he.
 
@Allen, bedankt voor de reacties en de tips :)

Misschien in de mogelijkheid om de kabels, van de antenne naar de kast van de opbouw, ietsje meer te doen spannen. Indien dit gaat he.

Tjah, hoe ga ik dit uitleggen.....
Ik zou het kunnen hoor, maar dan heb ik 6 handen nodig :wacko:
Één om de Blitz vast te houden, één voor de antenne zelf op zijn plaats te houden zodat hij niet nog meer buigt en vier om de draden aan te spannen....
Want telkens dat ik één van de draden aanspan, dan lost er een andere wat, doordat de antenne teveel meegeeft.....
Om het in termen van mijn vrouw haar werk te zeggen, het is een moeilijke bevalling :O ;)

Die antenne stoort me niet op het eerste zicht hoor Beyond. Ik zou zo'n afgepeigerde bak wel eens gezien willen hebben na 5 jaar rotzooien in het veld. Peins dat er dan wel meer scheef staat...

Bedankt voor de steun GUnit, maar het is mij intussen gelukt deze al iets rechter te zetten :)

Was dat de Erwin Rommel-doos ? :laugh::laugh:
........................

:laugh::laugh:
Decal was zijn broer ;)

Grtz & thanx,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond, ik heb een idee voor het superstrak maken van je kabeltjes !

Is maar een tip hoor, sla me niet dood als je het niks vindt :
- al je kabeltjes verwijderen,
- sprue weekmaken boven een theelichtje en uittrekken tot superfijne draden,
- deze draden kan je makkelijk lijmen want ze hebben tevens al een zekere stijfheid,
- bovendien kan je ze extra opspannen door een vers uitgeblazen lucifer onder de kabels te bewegen : moet je eens zien hoe die zich dan opspannen !

Wordt ook gedaan bij om. vliegtuigen.

Doe eens een test zou ik zeggen mate ! GUnit.
 
Bedankt voor de tip GUnit.
Ik denk echter om het zo te laten, denk niet dat ik sprue zo fijn ga krijgen....
Maar ik kan ermee leven hoor ;) (misschien zal ik het eens proberen als ik tijd over heb....)

Thanx,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
3.7cm Flak 36

Gisteren (deze nacht..) nog wat verder gewerkt aan de flak. ^^

Eerst de wieltjes gemaakt om de flak te bedienen.

zo ga ik tewerk om de ijzerdraadjes rond te maken:

006-12.jpg

007-10.jpg

008-11.jpg

En dan heb ik dit gemaakt ermee:

012-4.jpg

011-4.jpg

Aan de andere kant van de flak ook nog één en ander gemaakt:

010-5.jpg

En dan rest er nog één foto van de achterkant van het eerste zitje:

013-5.jpg


Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
It's all in the detail, wat kunnen we nog meer zeggen, buiten ons kinnebakkes oprapen van de pc tafel ? GUnit.
 
It's all in the detail, wat kunnen we nog meer zeggen, buiten ons kinnebakkes oprapen van de pc tafel ? GUnit.

Mijne is er naast gevallen.

Beyond, schitterend man.
Mooi stukje modelbouw dat je hier laat zien.

Erik.
 
sheftige hit wat je hier weer laat zien zenne, zoveel oog voor detail en dan nog op die schaal 8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan