Hoofdsponsor

1/72 D-day Dio 1/72; Atlantic wall, D-day minus 1 [wip]

Ik zou hem er af laten, vind het geen meerwaarde geven aan je model. Integendeel zelfs, het trekt de aandacht weg van al de detaillering die je in de partybus gestoken hebt.
 
Voila, ik ben overtuigd ;)
Vind het hoe langer ik er naar kijk hoe minder geslaagd...Sorry GUnit, toch een goeie tip :)
En je hebt gelijk Tomas, wat die aandacht betreft....

en partybus ?? :laugh: :laugh: :laugh:, da's een goeie :laugh: :laugh: :laugh:

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, inderdaad, de vlag trekt, zoals Tomas zegt, al de aandacht naar zich toe, terwijl de hoofdrolspeler, Festbüss (lol), toch de show dient te stelen met z'n antenne !

Weg met die vlag dus !

GUnit (ik had het wel handiger gevonden vanuit de lucht, en Pascal met z'n Spit al helemaal, hahaha).
 
Dag makkers, even een woordje tussendoor :8

De Opel Blitz is als klaar bestempeld door ondertekende :wub:
De eindfoto's zijn hier te bekijken: http://www.modelbouwen.be/afgewerkt...funkwagen-kfz305-schaal-1-72-a.html#post41548

Mag ik intussen gebruik maken om iedereen te bedanken die mij reeds met raad en tips heeft bijgestaan.
Namen noemen ga ik niet aan beginnen (know who you are ;) ), en ook iedereen die mij tot op heden moed heeft ingesproken/gegeven om alvast dit onderdeeltje tot een goed (? ;) ) einde te brengen.

MERCI daarvoor.

Grtz,
Beyond

en dan nu verder met het volgende onderdeel, maar eerst even ontstressen, en genieten van het mooie weer :nowink: :P
 
Oke Beyond, ontstress ze maat ! Je hebt het wel verdiend, een korte pauze ! Vooral de ogen even laten rusten zeker ? GUnit.
 
Hey Beyond, :)

Dit is inderdaad een prachtmodel geworden,een dikke proficiat man, van mij krijg je tien. :D;)
 
Beyond,

Op deze schaal een zeer knap resultaat, iets om fier op te zijn.

Groet,
Swa
 
****en hij kwijlde in stilte verder**** te mooi voor woorden. Schitterend werk, zeker opd eze schaal
 
Mooi model, Beyond maar die vlag zou ik er toch afhalen.

Als je er echt eentje wilt op gaan plaatsen dan kan je beter zo'n vlag van het net halen en op de gewenste grootte afdrukken.
Dan heb je gelijk een perfekt exemplaar. ;)


Droop
 
Mooi model, Beyond maar die vlag zou ik er toch afhalen.

.............................

Vlag is reeds verwijderd, en komt er niet op...



Binnenkort begin ik terug verder te werken aan de rest van de onderdelen (flak, bunker, figuren,...)
Er is nog veel werk, dus zal het nog een tijdje duren eer alles klaar zal zijn...
Maar ik laat jullie natuurlijk wel zien hoe het verder zal gaan...

Bedankt trouwens aan iedereen voor de mooie woorden over de Blitz...
Man dat doet deugd om dit allemaal te lezen, en geeft mij terug veel "courage" om verder te werken :)

BEDANKT daarvoor ;)

Grtz,
Beyond
 
Beyond,

Zojuist heb ik nog even het hele topic vanaf het begin door te lezen (tja, je moet wat als het rustig is op het werk :) ). Vanaf het eerste moment is het genieten van jouw bouwkunsten. Keer op keer weet je te verbazen! Iedere keer als ik denk: "nu kan hij toch niets meer toevoegen", verschijnt er weer meer detail. De moeite die jij neemt om de werkelijkheid zo goed mogelijk te benaderen is op deze schaal echt waanzinnig knap.

Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus

Zo, genoeg vriendelijkheid. Wordt er nog gebouwd of hoe zit dat? Kom eens rap met wat updates! Je bent nu al zes dagen aan het ontstressen... tis toch geen vakantie! :P :D ;)

Groet,
Ferry
 
Turner, BEDANKT man....

Het is inderdaad nog geen vakantie ;)
Was er even tussenuit geknepen, en de "drive" was even zoek.... :sleep:

Blijkbaar heb jij ze in mijn plaats gevonden :$

Dus heb ik vandaag de draad terug opgenomen :)

Slechts kleine details aan de flak aangebracht, zal de foto's voor zich laten spreken, enkel nog vlug even melden wat er bijgebouwd is:
*kistje op voetenbankje links
*uitwerp voor de hulzen
*beschermingsschild voor de gunner
*voetjes aan de bodem

Zie de foto's voor een duidelijker beeld :nowink:

Het begin: bodem zonder extra's en het originele schildje naast het zelf gemaakte reeds bevestigd:
040.jpg

Hier het kistje (moeilijk te zien):
047-2.jpg

Hier de bodem met nieuwe pootjes:
048-2.jpg

050-2.jpg

054.jpg

En nog eens het geheel op de verhoging (waar ook reeds één haakje op gemonteerd is, waar de pootjes in rusten (maar zodanig klein dat het op deze foto's niet zichtbaar is, of slechts een klein beetje op de tweede en laatste foto :wacko: ):
055.jpg

057.jpg

058.jpg

060.jpg

Zo, nogmaals bedankt Turner om mij wakker te maken, ik had het blijkbaar nodig :wub:

Grtz,
Beyond (die eigenlijk een beetje verwonderd is dat er zoveel belangstelling is voor zijn werkjes :huh:, maar daar wel blij mee is :D )
;)
 
Aha Beyond, je snapt dat niet ? Heel simpel, je bent bezig met heel knappe scratch werkzaamheden, iets wat echt respect afdwingt. Voila, nu weet ge het, en nu doordoen he, want wij willen hier updates ! GUnit.
 
Nog zo éne met loupen ipv ogen :ohmy: :laugh: Ferm staaltje scratchwerk wat je hier weer laat zien :)
 
Dat is mij even wat detail aanbrengen. ;)

Zou je eens een referentie foto willen plaatsen zodat ik/wij kunnen zien hoe dit er uit hoort te komen zien. Ik heb geen idee hoe dit er moet komen te zien als het af is. :wacko:
Dus van kritiek voorzien is dan echt moeilijk. Om van tips maar te zwijgen. ;)
 
Beyond (die eigenlijk een beetje verwonderd is dat er zoveel belangstelling is voor zijn werkjes :huh:, maar daar wel blij mee is :D )

Waarom?

Wat je hier toont is modelbouw van de bovenste plank (is het daarom misschien dat het zo klein is allemaal?^^)

Zelfs ik, als niet militair bouwer, kom hier elke dag terug om te zien of er updates zijn. dat wil dan toch wat zeggen, denk ik?
Commentaar kan ik er niet aan toevoegen. Ik denk dat trouwens alles reeds gezegd is in enkele commentaren hierboven, wat kan gezegd worden. Dit is gewoon pure klasse!
 
Wat jij laat zien in schaal 1/72, knap man.
Wat een gepriegel, zo klein allemaal.
Mij niet gezien, maar ik blijf hier met plezier volgen.

Erik.
 
.....

Zou je eens een referentie foto willen plaatsen zodat ik/wij kunnen zien hoe dit er uit hoort te komen zien. Ik heb geen idee hoe dit er moet komen te zien als het af is. :wacko:
.......

U vraagt, wij draaien ;)

Hier enkele foto's van deze Flak :

fk1837mm.jpg

sdkfz7_2.jpg

37mm-flak.jpg

En dan hier eentje uit Steel Masters magazine:

(ik heb deze verwijderd wegens vermoedelijke copyrights :@ )

Dus zo zag dit er uit....

Grtz,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,

Fijn dat je weer in gang bent geschoten:laugh:, want ik miste de updates al!
Dit gaat trouwens ook weer een pareltje worden.

Groet,
Swa
 
Hmmm, nu ik die echte gezien heb. Kan nog niets vinden om kritiek op te geven. :nowink:

Mijn complimenten man. Ga lekker zo door. Komt helemaal goed. :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan