Hoofdsponsor

1/35 Opel Blitz [wip]

Christof

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
109
Bij deze eens een topic starten over men Opel Blitz waar ik 3 jaar geleden aan begonnen ben en toen ook iets later met modelbouw ben moeten stoppen wegens verbouwingen thuis. Sinds een drietal weken terug begonnen aan deze.
Eerst foto van het doosje:
attachment.jpg
Inhoud:
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ook voor de eerste keer PE aangeschaft wat toch al de nodige problemen (lees als gevloek;)) met zich heeft meegebracht.
En ga het ook niet allemaal gebruiken want voor de eerste keer is dit al een hele uitdaging.
attachment.jpg
attachment.jpg

Toen vol goede moed er aan begonnen;
Eerst wat plamuren
attachment.jpg
En dan begonnen om de houtstructuur van de laadbak er erg gebruikt te laten uitzien
attachment.jpg
En toen we 3 jaar geleden gestopt zijn zaten we hier
attachment.jpg
attachment.jpg

En Nu zijn we er dus terug met gestart, maar de PE heeft al de nodige problemen met zich mee gegeven, stukjes springen weg en zijn niet meer te vinden, of ze zijn zo klein dat ik ze niet kan solderen en moet lijmen wat dan ook weer de nodige problemen met zich mee geeft.
Zo is vandaag nog een scharniertje van de houder van een jerrycan die onder de laadbak moet komen weg gesprongen en na 20minuten zoekwerk als vermist moeten opgeven, dus dat zal zonder jerrycan houder worden:(
Ook al 3 avonden bezig om een houder van de krik ineen proberen te lijmen (PE) als ik hem monteer zoals het bouwplan van Aber aangeeft komt de krik hoger dan de deur te zitten zodat deze niet open kan.:wacko:
Ik heb nog geen duidelijke foto's kunnen nemen buiten deze 2 niet al te scherpe
attachment.jpg
Dryfit om te zien of het nog past en ook om de moed er wat in te houden
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Christof het zal zeker niet de laatste keer zijn dat je iets kwijt speelt , zelf heb ik nog zeer weinig met P.E. gewerkt maar het vraagt toch enige aandacht , ikzelf
ben ook zo een pechvogel ? ik speel ook dingen kwijt zoals bij mijn mustang ben ik een stuk van de achterste bumper kwijt gespeeld heb deze moeten namaken wat gelukkig goed gelukt is . Nu om even terug te komen op jouw bouw wel ik vind dat het je al aardig gelukt is na drie jaar om dan terug te beginnen goed bezig
Ga zo door
grt
Marc
 
Dat is een mooi bouw.
Plankjes mooi verweerd, kleine details toegevoegd,...
;)
 
dat ziet er zeer netjes uit grt Pascal
 
Die bouw ziet er toch al goed uit en de extra PE kan enkel een meerwaarde betekenen.
En ja, soms verlies je wel eens een stukje maar dat kan je met plastiek ook tegenkomen.
 
Een mooi bouw werkje ,en aangezien ik niet echt een PE fan ben ,mijd ik dit bij al mijn projecten,maar ieder heeft daar zijn mening over in iedergeval doe rustig zo verder..(ik verlies elke keer weer onderdeeltjes en het zijn dan ook de kleine dingetjes!!) hoort bij de hobby.
 
Mooi werk, en PE is soms puzzelen. Ik weet nie wanneer je je stukjes hoofdzakelijk verliest, maar als het is bij het verwijderen uit het frame, dan kan je deze in zo'n doorzichtige mag steken en dan snijden. het stukje wordt dan tegengehouden als het wil springen
 
Bij het uitsnijden plak ik een stukje tape eronder zodat het daar in blijft plakken. Meestal "springt" het uit men pincet bij het op zen plaats te zetten of het reinigen van de achtergebleven braam.
 
Een opel blitz heb ik altijd prachtig gevonden dus die wil ik zeker volgen.
Marc S
 
als ik de braam wil reinigen klem ik het stukje in een electronicatang, een soort platte bektang, maar zonder tanden... Deze is eigenlijk onontbeerlijk... je kan deze ook gebruiken voor het plooien van 90% van je onderdelen...
 
Vandaag de tijd genomen voor wat betere foto's te nemen, dus hierbij:
attachment.jpg
attachment.jpg
Hierbij de jerrycan houder met ontbrekend stukje
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
totaal beeldje
attachment.jpg
 
als ik de braam wil reinigen klem ik het stukje in een electronicatang, een soort platte bektang, maar zonder tanden... Deze is eigenlijk onontbeerlijk... je kan deze ook gebruiken voor het plooien van 90% van je onderdelen...

Bedoel je deze
822077_BB_00_FB.EPS_1000.jpg
?
 
Ik blijf er bij, het is een mooi model :)
Wat het ontbrekende stukje betreft van de jerrycanhouder (scrabblewoord :): ), tijdens de oorlog ging er wel eens een stuk kapot of verloren tijdens de strijd, dus ik zou er mij geen zorgen over maken. Je kan er desnoods nog de nadruk op leggen door een stukje touw te gebruiken om de jerrycan vast te maken... ;)
 
Ik blijf er bij, het is een mooi model :)
Wat het ontbrekende stukje betreft van de jerrycanhouder (scrabblewoord :): ), tijdens de oorlog ging er wel eens een stuk kapot of verloren tijdens de strijd, dus ik zou er mij geen zorgen over maken. Je kan er desnoods nog de nadruk op leggen door een stukje touw te gebruiken om de jerrycan vast te maken... ;)

Dat lijkt mij een goed idee!
Volgende vraag is hoe ik op deze schaal een realistische touw maak?
Het is trouwens de eerste keer dat ik op schaal 1/35 werk.
 
Dat lijkt mij een goed idee!
Volgende vraag is hoe ik op deze schaal een realistische touw maak?
Het is trouwens de eerste keer dat ik op schaal 1/35 werk.

Zoek eens tussen moeder of vrouw haar naaigaren ;)
Om het rafelen tegen te gaan kan je het touw insmeren met verdunde houtlijm, was, kaarsvet,.... Zelf doe ik het met verdunde houtlijm, deze houdt het touw mooi in de vorm dat je het laat drogen :)
Knap en fijn bouwwerk voor een eerste model ;)
 
Een erg goed gebouwd model is dit, pe ziet er lekker srtrak uit en als ik zie dat mensen de sinkholes op niet zichtbare plekken ook netjes dichtwerken, weet ik dat het kwaliteit wordt !
 
amai eerste keer 1/35 ???? knap zeg grt Pascal
 
Niet direct mijn interesse gebied, de militaire afdeling, maar zelf als beginner wil ik ook graag vermelden dat je met de pe echt mooi werk geleverd hebt... top!!

Groetjes,
Kurt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan