Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang 1965 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
Beste vrienden vandaag start ik een nieuw project een geschenk voor mijn verjaardag
Ik start de bouw van een wondermooie Ford Mustang van 1965 Fastback
Merk : Revell 07065
Schaal 1/24
Ik ga deze bouwen met een paar veranderingen van ( denkelijk ) wielen misschien een roloverbar en wat kleine aanpassingen van luchtinlaten en o.a. bumper weglaten om deze een meer sportievere look te geven
Ondertussen was ik al gestart tot ik besefte dat ik nog foto's genomen had mijn excuses hiervoor daarom hier de eerste beelden van de kit en de boxart

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi onderwerp; het liefst zie ik ze uit de doos gebouwd worden zoals je weet maar ik ga deze toch met veel interesse volgen omdat je er altijd iets bijzonders van maakt.

Een opmerking vooraf: de v-snaren met poelies zitten mooi vast aan de sprue op dusdanige wijze dat je, als je ze zou willen vervangen door messing strip, dit misschien het beste kunt opmeten als ze nog aan de sprue zitten.

Hou er rekening mee dat de kit is gemaakt met mallen van 1985, dus dat de pasvorm en het detail misschien niet ideaal zijn.

Veel succes en plezier gewenst..
 
@ Roy inderdaad de eerste problemen doen zich al voor aan de voorkant de onderste plaat waar normaal de bumper voor zit past langs geen kanten , nuis het mijn bedoeling om deze zonder voor bumper te maken
Nu ik ga er geen toeters en bellen machine van maken maar eerder een bruut ogende stoere Mustang in de aard van de Shelby

grt
Marc
 
Laat dat nu juist een der meest sierlijke Mustangs zijn die er rond gereden hebben.
Maar wat je er ook aan doet, ik volg.
 
Erwin hij blijft mooi dat verzeker ik u geen absurde zaken erop gewoon een beetje agressiever maken
 
Ook één van mijn favorieten dus die moet ik zeker volgen.
Marc S
 
Ik vin deze zo al spectaculair, van mij mogen ze er zo ene in 1/1 schaal op mijn oprit komen parkeren.
 
Mannen ik schuif ook aan
 
Beste bouwers na een geweldige dag in Nieuwegein waar ik met mijn vrouwtje samen met Roy de ganse dag hebben rondgehost doodmoe zeker mijn vrouw met haar slechte rug heb ik toch weer iets gedaan aan mijn nieuwe start
Na uren te hebben rondgesnuffeld op het internet heb ik beslist van de voorspoiler open te maken zoals je vele malen ziet op de Shelby en andere getunede machines
Ben begonnen met het midden te bepalen en daarna het te openen gat afgeplakt met Tamiya tape , daarna mijn nieuwe zaagjes erin gezet met dit resultaat

attachment.jpg

Daarna het hele zaakje voorzichtig naar beneden geplooid , want dat kan ik nog best gebruiken

attachment.jpg

Vervolgens ga ik met styreen plaatjes de zijgaatjes opvullen om een dichte onderbumper te verkrijgen
Een tijdje geleden heb ik een plastiek zakje gekregen van mijne beste kameraad met allemaal bruikbare restjes ( left overs ) van iemand die die wilde wegsmijten met wielen spoilers stuurtjes helmen en nog van alles erin
Uit dat zakje heb ik een mooie " airscoop " getoverd en deze staat wondermooi op de motorkap

attachment.jpg

Zo beste vrienden dat was het zowat straks meer nieuws en................... een kleine honderd foto's van Nieuwegein ben ze nog aan het verkleinen om op het forum te plaatsen

grt
Marc
 
Goede startwerkzaamheden. Ga je de onderkant van de luchtinlaat ook weghalen? Als je de motorkap open doet, hoort daar natuurlijk een gat te zitten vanzelfsprekend... ik had de opmerking niet gemaakt als ik niet in een vergelijkbare situatie juist die fout gemaakt zag worden.
 
ik was hetzelfde aan het denken, hopelijk komt er een gat onder.. anders krijg je van die 'wannabee-tuner' toestanden ;)
 
O en, voordat je de luchtinlaat definitief bevestigt, maak even een dryfit met de motor op z'n plek. De luchtinlaat op de motorkap hoort precies boven de luchtinlaat van de motor te zitten, meestal boven de luchtfilterbehuizing.

Het staat wat slordig als je luchtinlaat straks boven het kleppendeksel zit, bij wijze van spreken.
 
Beste vrienden ik automan in hart en nieren zeker in zulke auto's wat dacht je ? Ben er al mee bezig om het uit te tekenen
Neenee ik ga dat zeker en vast doen hoor maar ik moest vandaag mijn plichten vervullen aan het benzinestation
 
Dat worden weer serieuze verbouwingen,ik blijf zeker volgen.
Marc S
 
Mijne Heren de volgende stap de snuit verder afgewerkt en de motorkap OPEN ;) gemaakt na een aanmaning van een toffe gast die vond dat het moest ( ik ook natuurlijk )
de verder bewerking van de steenplaat ( voorbumper ) of hoe het ook noemt in het echte Vlaams ? noemt dat een" bavelet "natuurlijk geleend uit het Frans

attachment.jpg

attachment.jpg

De motorkap daar het midden van gezocht en de maat overgezet van de luchtinlaat ( airscoop ) en open gemaakt

attachment.jpg


attachment.jpg

voila genoeg voor nu
 
Makkers efkes nog wat beelekes van het vervolg van mijn beast ( Mustang )
Het chassis

attachment.jpg

Een dryfit van de uitlaten met een nieuwigheid wat men tegenwoordig meer en meer ziet op de "Muscle-cars " namelijk drag pipes dat zijn twee zijdelings gemonteerde buizen die zonder de dempers werken en binnenin aan de scheiding zit er een klep die men kan bedienen in de cockpit zodanig dat men in het stadsverkeer geen lawaai maakt en wat pktjes verliest maar van zodra men de kleppen bedient gaan de uitlaatgassen direct door de zijdelingse buizen buiten met alle rumoer van dien

attachment.jpg

hier zie de vooras ophanging met de stuurgewrichten stabilisatoren en de rode verstevigingsbuis om het chassis stuiver te maken wat de wegligging sterk bevorderd

attachment.jpg

Dit is een Dry-fit van de achterbrug met de originele uitlaatpotten

attachment.jpg

Ik heb op het internet een voorbeeld gevonden van een onderzijde van een Mustang en de uitlaat zag er ongeveer juist hetzelfde uit met als enige verandering dat op de foto de Mustang maar 1 uitlaat systeem had en waar de twee kanten van de uitlaten in 1 buis belanden

attachment.jpg

Nu de carrosserie daar heb ik al ook wat aan veranderd zoals de luchtinlaten op de zijkanten ( gescratcht ) spijtig geen beelden van
Na een goede laag alclad primer en lichtjes geschuurd met een versleten schuurpapier 8000 om de grofheid van de primer weg te werken heb ik al het donkere rood gespoten voor de racing stripes

attachment.jpg

Daarna om een idee te krijgen de motorkap in kleur gezet

attachment.jpg

Nu ga ik verder doen en nog enkele schoonheidsfoutjes proberen weg te werken
grt
Marc
 
mooie vorderingen Marc,de uitlaat vind ik bijzonder goed gelukt!

groetjes,

Yannick
 
Thanks gewoon wattenstaafjes voor gebruikt
marc
 
Persoonlijk vind ik de uitlaat wat aan de roestige kant voor zo'n tamelijk recente auto. Let er daarnaast op dat je een uniforme graad van verwering doorvoert, dus ook bij de bodemplaat et cetera. Voor de rest ziet het er goed uit en voorzie je in interessante kennis over moderne alternatieve uitlaatsystemen :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan