Hoofdsponsor

1/24 V.W. Golf 1 cabrio [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.868
Collega's na het avontuur met Herbie dus klaar is buiten de achtergrond en bodem , maar dat heeft nog tijd tot in september he
Ben ik snel aan iets nieuws begonnen , namelijk de nieuwe uitmuntende kit van Revell de " V.W. Golf 1 cabrio " dat een succes formule was voor V.W.
De golf kwam in de jaren 1974 uit met een voorin geplaatste watergekoelde viercilinder met voorwielaandrijving iets volledig nieuw voor deze constructeur en omdat de motor dwars in de auto lag had de Golf voor zijn kleine afmetingen was er tamelijk veel binnenruimte , nu pas 5 jaar later kwamen ze met de cabrio met een vast ingebouwde rolbeugel zoals bij Porsche de zogenaamde Targa , door de goed gemaakte goed geïsoleerde licht werkende kap werd dit wagentje zeer geliefd onder het publiek
Ook de 70 en 110 pk sterke motortjes waren zeer geliefd zeker onder het jong volk toen
Het werd voor V.W. een groot succes want in 14 jaar verkochten ze maar liefst 385000 exemplaren
Nu om verder te gaan over dit kitje wat ik van een hele goede vriend als geschenk kreeg waarvoor nog steeds mijn oprechte dank , is dit een kit die in 2014 gemaakt is dat wil zeggen enorme mooie natuurgetrouwe details en zonder twijfel een goed passend kitje , ik heb de golf 1 reeds gemaakt en was er zeer enthousiast over in mijn vorig topic zoals jullie misschien nog weten
Ditmaal komt hij in een kleur gekozen door mijn vrouw na heel wat kleurmengelingen heeft zij gekozen voor een licht blauw metaalachtige kleur en van zelfsprekend ga ik er een mooie sportieve velgjes onder plaatsen wat zo een wagen wel verdient
Dus hier gaan we met enkele afbeeldingen

De boxart

attachment.jpg

Het plan de decals en de body

attachment.jpg

En nu de rest van de spreu's

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zal weer een mooike worden
Grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb ik een bouwverslag van (Nederlands Belgisch Modelbouw Magazine 11e jaargang nr. 55, maart/april 2015).

Zal ik je een exemplaar toesturen?
 
beste Roy dat mag als het niet te veel moeite is
bedankt
Marc
 
Dat ziet er een mooi bakje uit, zowel 1/1 als 1/24... Ik ben in ieder geval al benieuwd naar z'n blauw jasje dat je deze gaat geven... ik ga dus zeker volgen... :)
Succes met de bouw...

Groetjes,
Kurt
 
Marc maatje u kennende gaat da weer ne parel worden he.
 
Ik kan niet anders dan doomwad gelijk geven dit word een pareltje.
Marc S
 
Heb ik vroeger ook altijd een mooi bakje gevonden. Miss Ellie van Southfork Ranch had er ook eentje, in het wit (voor diegenen die oud genoeg zijn om de moeder aller Amerikaanse Soaps te kennen)...
 
Jazeker wij zegde vroeger altijd Sue Ellen is weer aan het bellen
Komt uit de serie "Dallas" er loopt nog ergens een nieuwe versie
Heren dank u voor het opvolgen
En Roy yw mail is ook binnen bedankt hoor
Marc
 
Sue Ellen had geen Golfje, het was Miss Ellie, je weet wel de weduwe van Jock, de moeder van JR en Bobby :) (Het kan evenwel zijn dat ik de me de naam niet goed meer herinner).... in ieder Sue Ellen reed meestal een Whiskey glas :D
 
Beste vrienden ik weet het , sorry maar het is al efkes dat ik nog een update heb gedaan maar ( geen excuus ) ik heb de laatste tijd al van alles moeten doen ( geen goesting ook ) maar heb toch nog wat kunnen doen namelijk het chassis of beter de bodemplaat want een chassis bestaan in feite niet meer een auto word tegenwoordig opgebouwd naar het principe van een ei ????? Wel eenvoudig jullie hebben al allemaal de truc gezien met een vrachtwagen die men gewoon op eieren zet wel dit is waar , een ei is ontzettend sterk zolang er geen beschadigingen aan zijn
Nu bij onze auto's is dat juist hetzelfde deze word zo gemaakt dat het dak en zijkanten 1 geheel worden en dat noemt men monocoque genoemd of zelfdragend chassis en deze bodemplaat gebruikt men voor andere modellen , even een voorbeeld Golf , Audi A3 , Skoda en Seat hebben allemaal dezelfde bodemplaat men noemt in de fabrieken het platform en zo heb je dat met andere merken ook
De bodemplaat hier bevat al een heel deel onderdelen die ik voor jullie al even aangetoond heb om jullie een beter beeld te geven wat er nog onder een auto hangt

attachment.jpg

De 1600 cc motor van de Golf in die tijd zag er zo uit Revell heeft hier weer goed zijn best gedaan om dit relatief echt te doen lijken

attachment.jpg

Ook hier enkele voorname zaken opgesomd vele onder ons zullen dit van mij wel zo gewoon zijn maar aangezien we weer een hele lichting nieuwe knappe bouwers bij gekregen hebben zal dit ( misschien ) nuttig zijn , kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

beste vrienden ik hoop dat jullie leuk vonden of interessant
Groetjes
Marc
 
Altijd interessant dit soort posts Marc. Kleine aanvulling, dat de alternator in Holland dynamo wordt genoemd.
 
Roy ik ga u nu niet tegen spreken maar normaal is een dynamo een gelijkstroom aggregaat dat traag 12 volt gelijkstroom geeft vooral te zien op oude auto's van voor de jaren 1967 , een alternator daarentegen is een wisselstroom generator die ten eerste zeer snel en op lage toeren goed bijlaad is compacter en geeft veel meer stroom
Nu hoe jullie het in Nederland noemen was mij onbekend ( sorry ) ik zal er rekening mee houden en de twee benoemingen aanhalen om mijn Nederlandse vrienden het laten meegenieten he

Grt
Marc
 
Wij zijn nog wat ouderwets hier.

Ik vind alternator trouwens een mooiere term die de lading letterlijk en figuurlijk beter dekt.
 
thanks Roy maar ouderwets of niet ik zal vanaf nu de beide benaming gebruiken , kwestie van overeenkomen he
 
Beste vrienden, ik ben weer een stukje verder met mijn projectje nu de carrosserie en zetels en alles staat nu in kleur , nu lijkt het een niet alledaagse kleurcombo maar mijn vrouwke heeft deze kleur gekozen er zit een beetje metallic in en natuurlijk moet er nog een laagje vernis over , de binnenbekleding word ofwel lederlook of stoffen bekleding want er zijn nog decals bij om de stoelen te versieren , ik weet het nog niet zeker hoe het gaat worden , dit was maar om mijn vorderingen te laten zien
Ik hoop hier ook weer dat het kleur en de combinatie ook weer in jullie smaak valt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


grt
Marc
 
zoals altijd Marc....weer een prachtige update ...en je vrouwtje heeft goeie smaak ..vind het een heel mooi kleurtje ;););)
 
Zoals je weet blijf ik bij elke bouw zeggen dat je het beste alles kunt dryfitten voordat je de body spuit, en dat je dat laatste beter kunt doen als het chassis is afgewerkt. Ik weet, dat een oude raaf zijn manieren niet verleert, maar dat geldt dus ook voor mij wanneer ik mijn waarschuwing blijf herhalen :D


Wat betreft de kleurcombinatie, die is wel apart en spreekt me ook aan. Mooie keuze, ook wat het interieur betreft.

Ik vraag me nog af bij de voorkant B-stijl bestuurderszijde, heb je die goed geschuurd?

Motorruimte ziet er goed uit, zo te zien van een afstandje.
 
Beste Roy alles is in het begin gepast en goed bevonden let wel er is nog niks vastgezet , motorkap sluit als een bus het dakje dat past ook mooi alhoewel ik het misschien niet ga gebruiken
De B stijl zie ik in het echt niks verkeerd aan en die komt wel in het zwart ( donker grijs ) misschien wat gezichtsbedrog ik zal het seffens eens goed bekijken met mijn loepbril
Bedankt voor de info ik zal het zeker bekijken en kan het nu nog in orde brengen
Grt
Marc
 
Ik heb besloten om de kap van mijn BMW toch te maken, zodat ik kan wisselen tussen dakje op en dakje neer. Ik zal ze dus uiteindelijk niet vastlijmen maar een stukje blu-tack gebruiken. Misschien ook een idee voor de Golf?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan