Hoofdsponsor

1/24 VW New Beetle [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.874
De Jag is zo goed als af en er ligt al iets nieuw op mijn tafel eentje die ik nog niet had namelijk een " VW Beetle " deze heb ik op het internet gevonden voor 5 € van twee meisjes die hem verkochten van hun papa die overleden is daarom ter ere van de papa zal ik hem eerst bouwen , ik heb ook belooft van foto's te sturen als hij af is
Het is een zeer simpele kit , geen motor maar omdat ik hem nog niet had begin ik er eerst aan
Bij deze hier wat afbeeldingen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Straks het vervolg
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel succes met deze :)
ik ga mij binnekort ook nog eens op enkele vwkes storten :)
 
En mannen we zijn weg he ik heb gisteren nacht nog wat geprutst
De body afgeschuurd de gietnaadjes weggewerkt en ik ben daar toch wat foutjes tegengekomen verzakkingen die ik moest wegplamuren

attachment.jpg

attachment.jpg

en terwijl ik daar toch bezig was ben ik ineens op het idee gekomen nom een achterspoiler te maken eerst een malletje in papier gemaakt

attachment.jpg

passen en meten

attachment.jpg

attachment.jpg


de ramen moeten langs binnen zwart gemaakt worden ppfffft een kl++++ jobke

attachment.jpg
 
Succes ermee.Weet je al welke kleur hij word?
Marc S
 
Marc ik heb er flauw idee van ik ben al de hele morgen aan het zoeken op het internet
 
Ja Marc ge gaat er nogal voor zeg,weer een schoon modelleke he,veel plezier er mee.
 
Ja Patje deze is een specialleke hoor een eerbetoon voor iemand waarvan de papa overleden is
Daarom wil ik deze eerst bouwen
Marc
 
Dat word weer mooi , en tegelijk een homage !
Welke plamuur gebruik je , ik heb die niet in voorraad , wel gebruik ik af en toe lakplamuur .
 
Deze is van Tamiya droogt redelijk snel maar heeft 1 nadeel zakt altijd een beetje in er is betere op de markt
Marc
 
Kan het toch niet laten ben weer begonnen met verbouwingen
zo was het

attachment.jpg

en zo is het al

attachment.jpg

maar even een dry-fit hoor om te kijken of het mooi past
 
ken niets van auto's maar volg wel en heb al mooie gezien op forum
 
Veel succes , die meiden zullen blij zijn , mooi eerbetoon.
 
Een verbouwing van een beetle daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Marc S
 
In mijn jongere jaren dit model ook nog ineen geknutseld; wel van Tamiya (toen kende ik nie veel anders).
Door het forum en online-winkels is er een grote wereld open gegaan.
Tof modelleke; ben benieuwd wat het gaat worden.
 
beste knutselaars ik ben weer een stukje verder geraakt met de VW de body is geschuurd en staat deels in de zwarte primer of grondverf , plots kwam er iets in mij op waar ik vroeger heel zot naar was en nooit of nooit gehad had op mijn 1/1 auto's een achterraam spoiler ik vond dat altijd iets hebben dat gaf het uiterlijk een andere look zonder al te veel verandering aan een auto , daarom beste vrienden ben ik gaan zoeken en inderdaad voor een Beetle bestaat het ook en nog wel in verschillende uitvoeringen maar degene die ik graag zie is gewoon of het dak is ietsje verlengt
Dus zijn we aan de slag gegaan met papier en potlood en een klein stukje evergreen
hier het aftekenen van het sjabloon , gewoon de ronding van het dak kopiëren en een stukje verder nog eens

attachment.jpg

attachment.jpg

dit heb ik dan in een klein stukje evergreen of styreen uitgeknipt wat bij geschuurd en dit gekleefd met mijn nieuwe aangeschafte lijm van onze vriend Steven ( Burglar ) wat ik erbij wil vermelden dat het ongelooflijke sympathieke gast is en zijn producten zijn wel enorm goed
Ik heb hier de spoiler met " Gator glue " gekleefd en dat spul doet zijn best , straks zullen jullie het kunnen bekijken
Maar eerst even een min puntje over Revell deze kit is zo slecht afgewerkt zeker de binnen afwerking ik ben beter gewoon van Revell ik moet erbij vermelden dat het al een oud kitje was ( 1999 ) maar ik heb al beter gehad nu tegenwoordig zijn ze een stuk beter gemaakt die bouwdozen

attachment.jpg


Om dan nu verder te gaan ben ik het binnenste van de Beetle gaan schilderen en het kwam nog redelijk in orde kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu om niet in schoonheid te eindigen ben ik daarstraks 1 van de 2 buitenklinken kwijt gespeeld en raar maar waar ik heb ze horen vallen en niks zero nothing gevonden op mijn knieën gezeten onder mijn werktafel alles verzet tot ik plots iets zag blinken ergens tussenin en wat was dat ?????? de verloren sierlijst van mijn Jag hoe die daar geraakt is , is mij een raadsel maar oef die heb ik terug
Dan maar verder gewerkt zonder klink en omdat het toch een getunede Beetle is heb ik de klinken links en rechts maar dicht gemaakt zoals zo dikwijls bij die bakken gedaan word maar daar is nog wat schuurwerk aan
Dan maar verder met de ophanging eens efkes alles gedry-fit om te kijken of ik hem kan of moet verlagen en de nieuwe set wieltjes die ik op de beurs gekocht heb staan er wel goed onder

attachment.jpg

De difuser vooraan heb ik ook gescratscht

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila tot zover meer uitleg dan werk
vrienden tot later en heu ge hoort nog van mij ;) ;)
 
De achterspoilers vind ik wel leuk dit gaat volgens mij uw model een meerwaarde geven.Ook het daschboard is mooi gedaan.Die komt helemaal goed dat is duidelijk.
Marc S
 
Thanks , maar ik heb nog veel werk hoor nu de klinken weg zijn moet ik weer schuren en primer spuiten
Marc
 
Goed bezig in je garage ! Voor ik iets zeg even dit , ik ken niets van racewagens of koetswerkbouw , laat staan over spoilers en downforces maar een dakspoiler en een spoiler onder het achterraam is dat er niet over of heb ik het mis ?
Ik veronderstel dat je wielen in de kast blijven of moet je de wielkasten uitbouwen ?
Succes en bewondering ! :)
Nota : ik ben dan toch niet de enige met frustraties over de pasvorm van Revell .
 
je bent zeker niet de enige, michiel54 ;)
 
Beste Michiel en mijne beste vriend Jordic eerst en vooral bedankt om jullie interesses in mijn Beetletje ik wil even voor alle duidelijkheid ik vind deze kit nit zo goed afgewerkt ik heb bijna altijd met Revell gewerkt en deze sloeg me wat tegen qua afwerking het is te zeggen er zit niet veel detail in de binnenafwerking en dat viel me hard tegen als je daarentegen de nieuw uitgebrachte Golf 1 neemt die is gewoon af van pasvorm van afwerking binnen en buiten
, verder heb ik geen klagen over Revell er zijn er betere dat strijd ik niet af
Nu wat de spoiler betreft als er ooit dit jaar een VW meeting is doe eens de moeite en wandel er eens rond , nu op dit ogenblik loopt er in het Jubelpark een VW meeting over de hippie tijd maar er zullen ongetwijfeld Beetle's tussen staan of anders in de Schorre elk jaar en daar zie je nog wat anders dan dat ik hier aan het ineen breien ben wat betreft spoilers n toestanden hoor @ Jordic jij zal dat wel weten he
nu hier heb ik even een paar beelden van het internet geleend om aan te tonen met die beruchte spoilers

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat de wielen betreft ben ik gisteren bijna de hele dag bezig geweest om die in de kas te krijgen ik heb wel mijn nieuw stel velgjes die ik verleden zondag gekocht kapot gedaan ( zonde 8 €) ik heb er nu andere gevonden die ook mooi zullen staan ik hoop nu dat jullie het mooi vinden
Grt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan