Hoofdsponsor

1/24 Jaguar MK-2 Racing [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.865
Beste bouwers omdat mijn Charger op zijn laatste beentjes loopt en hij zo goed als af ben ik aan een nieuwe kit bezig , wederom iets anders dan jullie van mij verwachten .
Deze was zo mooi dat ik hem niet kon laten liggen , heb hem gekregen met een cadeaubon van mijne beste vriend , het gaat hier om een echte old-timer namelijk een Jaguar MK-2 en dan nog wel een racing uitvoering , deze wagen zal wel bij menig bouwers in de smaak vallen denk ik
Technische gegevens komen later als ik er genoeg info over vind

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu ik ga er weer mijn uiterste best aan doen want deze is een beauty
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel leuk model en veel sucses,wat ik me afvraag bestaan er ook PE setjes voor auto's...
 
Marc mateke dit is een beauty....ammaai vind dit een heel speciaal model....ik zit hier al op mijn stoeleke ...succes mateke ;););)
 
Bedankt mannen ja ik was er ook direct voor verkocht ik had die nog nooit eerder gezien , komt van Speelgoed 2000 in Deurne
@ Danny ze hebben P.E. voor auto's maar ik weet niet of ze het voor deze auto hebben , ik heb nog een Golf5 liggen waar P.E. bij zit
 
veel succes met deze.
van upgrade setjes (snel even gezocht) vind ik enkel iets van een setje 'Acustion', maar dit zou een duur setje zijn (volgens anderen hun mening) naar wat je ervoor krijgt.
Setje ruitenwissers, radiator face, Jaguar nrplaten en autogordels...
 
Beste Jordi zulke dingen zijn mij te duur voor dat beetje dat je er voor krijgt hij ezal zo ook wel mooi worden he
Marc
 
Marc jong je vliegt er nogal in he,weer mooi model hier.
Veel suc6 ermee vriend ;)
 
Dank u ik ga proberen er iets mooi van te maken
Marc
 
He Marc, ga je hem maken zoals Tamiya hem uitbeeldt / bedoeld heeft? Of ga je hem aanpassen / verlagen o.i.d.?

Ik raad je aan om deze keer een dryfit te doen met de structuuronderdelen, hoewel het een Tamiya kit is (van toch alweer 20 jaar oud) en dus waarschijnlijk goed in elkaar steekt maar je weet het nooit.
 
Nee Roy gewoon zoals hij is het is tenslotte een echte old-timer en hij is origineel al getuned als ik zo kan zien zitten er weber carburatoren op ik heb deze nooit geweten dat die bestond en in oktober had ik een bon gekregen van mijne maat en in de speelgoedwinkel zag ik hem voor het eerst en was opslag verkocht
Dus dit word weer een juweeltje
Marc
 
Als je hem origineel gaat bouwen, ga ik een stukje aandachtiger kijken want ik vind dat zelf interessanter (zoals je weet).
 
Ik zet er een stoeltje bij want ik heb dit altijd een klasse wagen gevonden en de racing versie was iets speciaals.
Zelf heb ik nog een Rover 75 bollen en die ligt er qua vorm en uiterlijk dicht bij. Blijft nog altijd de beste en aangenaamste auto die ik ooit gehad heb.
 
Da klopt het zijn in principe oliezuipers maar qua rijcomfort en luxe was een Engelsman toch niet te evenaren
Een oude maat van mij zijn pa had een Morris Isis die rijden nu nog rond in Indie , dat was afgewerkt ongelooflijk en ik kan me nog altijd die reuk van dat leder kan ik me nog altijd herinneren
Marc
 
Vrienden hier zijn we dan met de start van de Jag motor dit zijn de eerste beelden de twee helften van de motor zijn gekleefd en gelijk geschuurd en de naden zo veel als mogelijk verwijderd en staan nu in de zwarte primer gewoon met de borstel om de naden verder te bedekken later word hier nog fijn geschuurd en dan in de juiste vkleur gezet

attachment.jpg

attachment.jpg

En dit zijn de befaamde racecarburatoren die bijna op elke race auto hebben gestaan voor dat de digitaal gestuurde injectie erop kwam noem maar op Ferrari , Lambo , BMW , Opel zelfs op de Ford GT 40 stonden die dit type is doorstroomtype dat wil zeggen dat die in principe altijd dwars liggen als ze bovenop een motor staan ( Ford GT 40 ) dan noemen ze " valstroom carburatoren " deze Weber carburatoren hadden een enorm voordeel bij het tunen of afstellen op een rollenbank kon men zo aan alle verstuivernaalden en sproeiers die de hoeveelheid lucht benzine verhouding regelde en zo kon men de P.Ktjes regelen , in het midden van de Weber zit een goudkleurig dekseltje met een vleugelmoertje en daaronder zaten alle sproeiers , ik heb ze zelf op mijn BMW gezet en mijn verbruik daalde drastisch bij normaal rijden wel te verstaan en heb toch in die tijd 1975 125 pk aan de wielen gehaald en kon veel recentere autokes verslaan aan de lichten
Nu om verder te gaan deze Webers zijn worden meestal per 2 cilinders gebruikt dus onze Jag had er drie voor deze zes cilinder van zo maar efkes 3800 cc
Nog een weetje het type carburator werd aangeduid door de opening van de venturi dat is een vernauwing in de carburator om de luchtsnelheid te verkrijgen , dus hoe hoger het getal hoe zwaarder de motor ik had er twee van 42 en de meeste beter geprepareerde BMW's gingen naar 45
genoeg nu de afbeeldingen ik heb een beeld gemaakt van de kleine schaalmodellen en een foto van de echte ter vergelijking en ik moet zeggen Tamiya heeft zijn best gedaan kijk maar

attachment.jpg

attachment.jpg

juist he
dat was het vrienden
Marc
 
Succes met deze Coachke , blijven we rustig volgen ;)
 
Ja dat is het betere gietwerk... Zie daar het grote voordeel van een duurder merk als Tamiya (naast pasvorm en authenticiteit)...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan