Hoofdsponsor

1/24 Customize my Kubel [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.882
Beste vrienden zoals belooft ga ik nu een Kubelwagen pimpen , ik weet dat vele het niet goed keuren daarom heb ik eerst er ene gemaakt in militaire uitvoering niet verweerd gewoon .
De reden heb ik al vermeld , ten eerste ik ken bepaalde kleuren niet en ten tweede ik beheers de technieken ook niet , ik hoop het ooit eens te kunnen . Ik heb al verschillende goede malen een deftige uitleg gekregen van mijn vrienden maar durf er niet goed aan beginnen .


Dus bij deze ga ik eraan beginnen hoe de inhoud eruit ziet moet ik weer niet laten zien want het is juist dezelfde als de voorganger
Ik ben begonnen met de delen die in kleur moeten gespoten worden uit de sprue te halen en deze maal goed nagekeken op foutjes en sink marks of oneffenheden bij de vorige ging dat niet zo makkelijk omdat deze al deels ineen gezet was

attachment.jpg

Hier ziet u mijn nieuwe manier van scharnieren te maken , deze methode is niet nieuw , voor mij dus wel ik heb dit beeld gevonden op het internet en louter gebruikt als voorbeeld
Het is een goed werkende methode

attachment.jpg




Hiervoor heb ik draad gevonden van 0,2 mm dik of dun en het lugubere van de zaak is dat ik mijn infuus van mijn operatie gebruik als scharnier omdat de draad er juist in past en ideaal is voor het maken ervan ( ik had die in de kliniek gevraagd en gekregen en nu komt het van pas )

attachment.jpg

Hier ziet u hoe passend het is in de inzet kan je het duidelijk zien daar steekt een stukje draad in de leiding van de infuus

attachment.jpg

Hier zijn we dan met de betere manier van scharniertjes , men neemt de gewenste lengte en plooi dan aan iedere zijde onder een hoek van 90°, daarna maak je een lus zorg ervoor dat het aan iedere zijde hetzelfde is ik heb daar een trucje voor gebruikt namelijk ik heb op mijn punttang twee merktekens gezet dat ik op dezelfde plaats blijf en dan de draad er mooi rondgedraaid ongeveer een halve cirkel daarna voorzichtig deze juist voorbij de cirkel terug haaks geplooid
Daarna heb ik in styreen twee stukjes van ongeveer dezelfde grote gesneden en die met een sleutelvijltje een spleetje gemaakt in de lengte en deze over de draad gekleefd zodat de draad niet vast komt te zitten want deze moet nog kunnen scharnieren


attachment.jpg

attachment.jpg

Dit was het dan voor deze keer het is een beetje stuntelig uitgelegd de volgende keren zullen terug op een beter niveau zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er heel goed uit zenne.....................
 
Zeer mooie en verstaanbare uitleg,mijn vraag is de volgende het infuus dat je gebruikt waar kan men deze vinden of aankopen...
 
Beste Danny dat is wel een raar verhaal , om te beginnen op gebied van dokters en klinieken ben ik een ENORM sch++++huis echt ik kan nu nog niet zien dat ze op de tv een spuit zetten krijg ik kippevel
Om verder te gaan het ergste kwam eraan over drie jaar ik was enorm vermagerd en moest zeer dikwijls naar de w.c. onze eerste gedachte was die verschillende ziekte dus naar de kliniek om een onderzoek resultaat ik moest een nier laten wegnemen
Zogezegd zo werd het gedaan met alle angst de kliniek in nu alles is goed verlopen en tijdens de na verzorging moest alles uit mijn lijf en daar zag ik dat dunne infuus daar heb ik ze gevraagd ik moest wel zeggen waarvoor het diende en ik heb die toen gekregen , nu weet ik alleen niet of je dat kan kopen nu heb ik wel iemand die er misschien nog kan voor zorgen mijn dochter haar vriendin werkt nog maar kort in St augustinus kliniek misschien dat ik het daar nog kan krijgen als het zover is laat ik het wel weten
Marc
 
Goeie uitleg hoor Marc ! beetje text met foto's maakt het helemaal duidelijk super_zps0681fd38.gif
En zo te zien is dit een goed werkend scharnier.

Happy Pimping :)
 
Thanks Peter inderdaad deze werken zeer goed de vorige waren maar een recht asje dat achter de carrosserie zat gaf wel problemen bij openen omdat de zogezegde scharnier achter de klep zat dus bij openen raakte de klep de carrosserie dus moest er gevijld worden wat dus weer niet strookt met de werkelijkheid
ik had dat al lang gevonden maar nooit durven aan beginnen en nu toch de knoop doorgehakt en ik ben er zeer tevreden mee
Grt
Marc
 
Da's toch mooi hè, knopen doorhakken.... ruimt angsten weg en levert nieuwe inzichten :D
 
Dat is waar Peter maar het is die domme drempelvrees waar ik enorm last van heb en eens erover dat gaat het als vanzelf
marc
 
Dat herken ik maatje, maar elke keer een drempel genomen, wordt de volgende makkelijker...bike_zps0ae9a7ab.gif
 
Das waar naarmate ik ouder word betert het wel een beetje
Marc
 
Beste vrienden ik zou graag een twotone uitvoering maken maar heb de laatste tijd geen kleur inspiratie als er voorstellen of suggesties zijn graag dan kan ik eens kiezen
Bedankt
Marc
 
hoe wil je je scheiding van de kleuren leggen?
horizontaal, verticaal, diagonaal?
enkel het dak en motorkap in andere kleur?...

met 2 kleuren heb je nog veel keuzes te maken :p
 
De zijkant in een kleur en het kofferdeksel en de voorkant in een kleur , ik had gedacht boven zwart en de zijkant rood maar ik denk dat het te klein gaat zijn en niet opvallen
Marc
 
Two tone paint op een kubel lijkt mij of heel gemakkelijk of toch iets ingewikkelder als je iets "chiek" wil maken.
Gemakkelijk: enkel motorkap, deuren en kofferdeel waar het reservewiel op ligt in een ander kleur steken, zo een beetje zoals de Duitse Polizei kevers hadden.
Moeilijk: veel luxe wagens hadden zwarte spatborden en treeplanken en de rest in een ander kleur. Je zou bijv. aan elke zijde een zwarte band kunnen laten lopen van voorspatbord over de voetsteun, het vertikale deel juist onder de portieren en verder het volledige achterspatbord.
Dat zwart in combinatie met beige of zelfs een ander kleur zoals rood zou mijns inziens heel speciaal ogen. De opgevouwen kap kan je dan nog of zwart verven of een lichtere kleur zoals tan of licht leder geven. Zou wel opvallen denk ik.
 
Bedankt Erwin het was in die richting dat ik zit te denken
grt
Marc
 
Kameraden ik heb vandaag toch nog iets kunnen doen namelijk ik ben bezig met de achterste spatborden te verbreden om de brede banden te kunnen verbergen
Ik ben begonnen met de breedte te meten en een stuk styreen afgesneden en dat gewoon tegen het bestaande gekleefd

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Nu nog mooi schuren en primeren dan kunnen deze mannen eronder

attachment.jpg

Met de scharnieren van de deuren ben ik nog bezig het lukt niet 100% maar ik ben goed op weg daar laat ik een dezer zien , het wou maar niet lukken dus heb ik grover te werk moeten gaan de opstaande scharnieren weggesneden en opgeschuurd en helemaal op nieuw begonnen

Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's mijn toestel stond verkeerd ingesteld
grt
Marc
 
Beste vrienden dit is de derde x dat ik opnieuw begin ik zit dik in nesten met mijn nieuwe laptop er is iets binnengeslopen zonder het te weten en nu zit ik ermee en om het geheel nog wat toffer te maken is er een Chinese site tussen gekomen waarvan ik niet weet hoe ik hem moet verwijderen , maar we hebben al een groot deel kunnen elimineren
Nu terug bij onze Kubel
De spat borden staan nu in verschillende lagen primer eerst zwart om de krassen goed te zien en zo verder naar lichter en lichter aan de binnenkant heb ik ze wel moeten verstevigen , ik heb 1 foutje gemaakt ik had beter de volle breedte genomen nu zit daar een stripje in ge ziet het wel niet maar ik weet het he

attachment.jpg

attachment.jpg

daar zijn we vanaf nu zat ik gisteren avond en ineens kwamen er ideeën tevoorschijn en ik ben begonnen ( mijn inspiratie komt altijd zo onverwachts )ik heb er dagen naar zitten kijken hoe het moest en lap nu zijn ze er
Nu die houten vloer moest weg dus heb ik iets geprobeerd en het is goed maar ik ga het nog anders doen , dit wilde ik eerst doen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het idee bevalt me wel maar de gaten zijn te groot dus ik moet iets anders bedenken maar de malletjes kunnen dienen he maar ik ga nieuwe stukjes snijden
Vanmorgen ben ik gaan zoeken voor de zeteltjes wat ik daar mee zou doen ben ik op het internet gaan zoeken en heb iets gevonden ( ideetjes genoeg )

Dit is de originele stoel een beetje bewerkt hier en daar een randje weggedaan en opgeschuurd

attachment.jpg

ik had nog iets liggen van in mijn vrouw haar koffertje met naaigerei , en op het internet had ik een soortgelijke zetel gevonden als voorbeeld en dat vond ik goed

attachment.jpg

op maat gesneden en met houtlijm gekleefd

attachment.jpg

dan was het de beurt voor de zijkanten van de stoelen

attachment.jpg

hier zijn ze geschilderd en gemaakt hoe ik ze in gedachte had

attachment.jpg

het zitje in panzergrau gespoten

attachment.jpg

en kijk zo komt het stoeltje er uit te zien

attachment.jpg

attachment.jpg

En ik weet dat er bouwers zijn die het maar niks vinden maar ik had het belooft eentje gebouwd zoals het moest en deze komt naar mijn goesting
Grt Marc
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan