Hoofdsponsor

1/35 Panzer 38t with interior (dragon 6290) ergens in Rusland [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Burglar

Sponsor
Registered
Lid geworden
18 jan 2011
Berichten
1.273
Dag iedereen,

alweer een project dat reeds half afgewerkt in de kast stond welke ik nu boven haal om mijn skills wat aan op te krikken. Van het interieur heb ik jammergenoeg geen foto's teruggevonden, dus heb ik zo goed en zo kwaad mogelijk foto's genomen van het toegeplakte model.

Ik had het idee om een lichte color modulation toe te passen op de tank en wilde voor een grijze early war kleur gaan. Gespoten in Tamiya met de kleuren Field blue (xf-50), medium blue (xf-18), licht blue (xf-23). Het interieur is gedaan met vallejo acryl en mig pigmenten en washes.

zaU8c6m.jpg
lCjympZ.jpg
IixQzCg.jpg
gbFwVJg.jpg
dJhoxns.png
1cAiaer.jpg
G88cbTL.jpg
e9R6reM.jpg
ZwUbC3f.jpg
uIQKya4.jpg
0PYH0Ri.jpg
Z2gze7A.jpg
ufvjpIY.jpg
hgy5jSk.jpg
L3qEbsJ.jpg
ks0HpY5.jpg
 
Knap werk...!! Het interieur met zijn details is enorm mooi geschilderd....!

Grtz yves,
 
Kan dit alleen maar beamen, prachtig werk op het interieur!!

Grtn Eric
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de lovende woorden heren. Gisteren een tweede, korte airbrush sessie gehouden. Ik vond het resultaat nogal donker uitvallen en heb nog wat zaken verder opgelicht. De zijkanten werden ook onder handen genomen en iets minder licht gemaakt zodat het de modulation iets scherper was voor ik aan de rest van het schilderwerk begin.

wZvOwKC.jpg

i44KKEU.jpg

LqVeXX2.jpg

3db35na.jpg

Ik moet eerlijk zijn ik vind dit een veel beter startpunt dan wat ik voorheen had bereikt. Vanavond gaat het schilderen verder, eerst de tools e.d. en dan een laagje glansvernis erop om decals aan te brengen en washes te beginnen.
 
Ziet er top uit ik volg met alle aandacht naar het verdere verloop van deze panzer....
 
Erg geslaagde modulatie burglar, en het interieur is gelijk een doos met de beste pralinekes : onweerstaanbaar !
 
Knappe modulatie en het interieur misschien nog wel knapper. Kan geen keuze maken.......met andere woorden super gedaan, Burglar.
 
Bedankt voor de lovende reacties iedereen :)

Kleine update maar vandaag, ik heb de "uitsteeksels" voorzien van hun eigen modulatie kleurtje, de tools geschilderd en de decals aangebracht. De tools moeten wel nog verder onder handen genomen worden, maar dat wil ik pas doen als de tank in satijnvernis gespoten werd en ik aan het weatheren kan beginnen aan de buitenkant.

Heb wel maar 1 miezerige foto van de voortgang genomen wegens tijdsgebrek ;) er komt snel meer.

bIXEfxF.jpg
 
Heerlijk helder van kleurtonen, dit gaat plezant weatheren worden...
 
Inderdaad, zoals GUnit zegt, een prima start om te weatheren.

De lichte grijze kleuren vormen een prachtige basis om te starten met blauwe filters om je panzergrau een extra accent te geven.

Succes nog !

Groeten Rik
 
Hoi iedereen,

na de geslaagde ledendag en wat voorbereidingen om meer beurzen te doen met mijn materiaal, heb ik even verder kunnen werken aan dit project. Ik had voor mezelf een "panzer grey starter set" van 'Ammo of Mig Jimenez' bijgehouden om eens te testen op dit project. Naast de standaard grijze kleur in acryl bevatte dit pakketje ook een flesje enamelverf om een wash te doen en streaking effects aan te brengen.

Dinsdag heb ik even tijd genomen om de Blue wash for panzer grey te proberen, iets wat voor mij compleet onbekend terrein is. Ik heb gewoon een penseel genomen, de wash onverdund aangebracht, en daarna met de thinner "opgekuisd" - een vers penseel in de thinner doppen, dan de aangebrachte wash wegvegen waar nodig, en penseel afvegen op een stukje keukenpapier. Alles ging vrij vlot, en hieronder zie je het resultaat. Ik dacht eerst dat het blauw van de wash overbodig zou zijn op de reeds blauw-grijze ondergrond, maar ik merkte dat de wash eigenlijk een groenachtige kleur heeft. Het resultaat is best bevredigend, hoewel ik denk dat ik meer variatie in de washes ga steken op de rest van mijn voertuig (mix tussen deze blauwe en bruine wash kleuren).

voor
y6yKJRz.png

tijdens
eqAABKL.png

na
4FIRcER.png

close up
BXNzvvy.png

Normaal neem ik vanavond nog de tijd om de rest van de tank te bewerken en het begin van krassen en zo aan te brengen.
 
Ziet er inderdaad mooi uit, is het wel de bedoeling dat je deze onverdund gebruik...
 
Ik denk van wel Danny, de verf zelf is reeds vrij dun in vergelijking met andere enamelverf zoals die van humbrol - daarom dat het potje ook groter is volgens mij. Ik denk wel dat ze de samenstelling niet al te sterk verdunnen zodat je als gebruiker zelf nog genoeg kleur hebt om mee te werken. De verf zelf vloeide al vrij vlot over het model, uiteindelijk is het opkuisen met thinner wel nodig om een mooie overgang te krijgen tussen de onderliggende kleur en de wash. Hierbij verlicht de kleur weer, was de basiskleur lichter geweest zou je bijna het effect niet meer gezien hebben denk ik.
 
Mooi stukje spuitwerk maar die wash........... ziet er niet echt uit als blauw op mijn monitor en komt dus echt over als groen niet echt een kleur voor opgehoopt vuil enz.
 
Laatst bewerkt:
Hey Ron, het kleur is ook eerder groen-achtig als je het mij vraagt. Ik denk dat het idee eerder is om schaduw aan te brengen en niet meteen om vuil te simuleren. Dat komt later nog..

Ondertussen is de tank volledig voorzien van de Blue Wash. De eerste foto is de "vooraf" foto, daarop kan je op de fenders en het motor-dek (of hoe heet je dat stuk waar de openstaade motorkappen aan vast hangen) wat shading en filters zien die ik met inkt heb aangebracht (kleur Walnut stain). Deze heeft een heel fijn pigment en is ideaal in deze stap, gezien de ondergrond ook satijnglans heeft. De tweede foto is de "achteraf".

MupWmmk.jpg

lu1Pk4H.jpg
 
Hey,

jaja, dat is het, heel knap :)
Door de onregelmatigheid van de rupsbanden gaat dit een dynamisch effect geven, we volgen.... ;)
 
We wachten rustig af op de vervolg behandelingen waarschijnlijk dat het dan beter tot zijn recht komt.
Wat de rest betreft nog steeds strak werk.
 
Pico-bello in kleurtjes.
Klein vraagje: is die antenne niet wat te zwaar uitgevallen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan