Hoofdsponsor

1/35 12.8 cm K44 L/55 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
met plezier gedaan Swa !
 
Hey,

Mercie Peter voor de foto van de ontvetspul, ga er eens om zien...
Tx ;)
 
Heb die ontvetter ook eens aangeschaft si. Hopelijk krijg ik hetzelfde resultaat als van jou Peter.
Thx for tip.
 
Dat gaat hier goedkomen, ik zie het al. En ik ken een website waar jouw kanon niet zal misstaan eenmaal het af is... Maar meer daarover later... :-)


Cheers,

John
 
Hey John ,
ge hebt er uw werk van gemaakt moet ik zeggen.
Uw aanbod klinkt aanlokkelijk maar het zijn wel niet van de minste bouwers die daar al mooie modellen gepost hebben, niet ?
Enfin, we zullen wel zien é ;)
 
Tot dusver staat ge nog op het podium.:laugh: Laat het een extra motivatie zijn.

Alle gekheid op een stokje: ik meen het, als je kanon af is en het is van je gebruikelijke niveau dan zijn foto's meer dan welkom! Ik wil graag wat 'eigen kweek' promoten. Guy en André zijn er ook bij he. ;)

Cheers,

John
 
@Paper Panzer : Als het zo ver is spreken we wel af :)

Enen nieuwen up-date van mijnen tweege

Op het ganse geheel een " brown for dark yellow" -filter gezet op alles, ook op de splinter-camo.
Waarom geen blauwe filter op de camo ? awel omdat ik het nogal te blauw vond overkomen na een test op het proefstuk. Trouwens zat er al een blauwe schijn op door de blauwe vernis die ik er op gezet had.
Nu een filter zetten ken je wel ,1 of meerder lagen uitstrijken op je model maar hier ben ik eigenlijk een beetje een andere weg op gegaan na één en ander eens uit te testen
1 laag zoals het hoort maar de 2de laag heb ik lokaal aangebracht waar ik een meer donkerder/gewheaterde gedeelte wilde. Maar het verschil van de lokale filter zit hem in het volgende.
Lokaal aan brengen op je model (goed vochtig ) dan vlug borstel uitspoelen en borstel droogdeppen en terug op de juist aangebrachte filter vertikale bewegingen maken. Niet te zot maar voorzichtig weg. Door de handeling trek je het vocht met je droge borstel uit de nog vochtige filter ( door de capilatie) en blijft het kleurpigment behoorlijk droog liggen en door de vertikale bewegingen die je maakt trek je zeer lichte strepen die na droging vuil-strepen nalaten.
Dan was het tijd om een beetje te chippen. Nu wil wel zeggen dat er nog verschillende bewerkingen volgen en dat dus ook de chipping nog een beetje bijgewerkt moet worden.
Voila, gezegd wat gezegd moest worden en picture time !

Nu, ge zult nog een beetje moeten wachten op de foto's want ik kan maar 1 foto plaatsen en niet meer, het marcheerd niet .....

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

OK moet een beetje anders te werk gaan dan voordien maar het is gelukt met de foto's.......
 
Laatst bewerkt:
Wow, dat word terug een winnaar op de verschillende wedstrijden die u zal meedoen, mooie details, en zeer mooi topic Famo, men complimenten.
 
Dankt U Pantani voor deze lovende woorden.
We doen ons best é ^^
 
Ja Peter, dat is weer ferm gedaan hé. Schitterend resultaat tot nu toe.
Goed uitgelegd en de nodige foto (1 ? 17 ja) erbij :D.
Ben al benieuwd naar het vervolg. Maar dat het een prijzenpakker gaat worden is nu al zeker :wub: ;)

Mark
 
Peter jongen, da's gene kak zulle.... ;)
Neen, prachtige werking van het geheel tot nu toe, kleurcombi lijkt me goed te lukken, het zal zekers een aandachtstrekker worden, zeker weten... :)
 
@ Interceptor & Swaken : ook jullie bedankt voor de lovende woorden. Nu wat de prijzen betreft, ik hoop er hier en daar wel een prijsje mee te winnen maar we zullen het wel zien hoe het uitdraait. Voetjes op de grond :)^^
 
Bon, we hebben een beetje verder gedaan met een wash te zetten op het onderstel.
De wash "dark yellow for german vehicles" van AK heb ik niet over het volledige onderstel gezet maar eerder op de onderste randen, in de hoeken en details. De effen horizontale en vertikale vlakken zijn zo goed als ongemoeid gelaten.
Dit is zo gedaan om nog meer kleurschakeringen/leven van het geheel te bekomen. Zet je een wash over het ganse geheel heb je weinig effect want alleen je model verdonkert en that's it !
De stukken met afgesleten verf (handvaten, bovenkanten piketten ) hadden voordien als een gunmetal laagje gekregen en hebben ook een wash-laagje gekregen. Zo krijgen ze een meer verweerde afgesleten look.
De chipping heb ik ook hier en daar een beetje verandert naar 3D-chipping door Buff van Tamiya te gebruiken. Zo zit er een beetje swung in de chpping :8
Er werden eveneens hier en daar krassen aangebracht met buff.

Fotoos dan maar

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

En wij gaan nog een beetje verder doen sie.....
 
Al goed dat ge af en toe eens luistert naar uw collega-clubleden, die chipping met Buff is een hele verbetering !

Je chips zijn prachtig geworden, er zit meer leven in, of schwung zoals gij zegt.

Groeten Rik
 
Heel juist Rik, dacht dat het niet meer ging lukken maar tis toch gelukt ^^
 
Prachtige diepte in die chips, knap werk.

Grtz Bart.
 
In één woord : WOW...
Ziet er echt levendig uit Peter. Hij zou kunnen doorgaan voor "the real deal"...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Prachtig hoe deze chipping gebeurde, mooi die diepte met die 3D-chipping.
Het resultaat mag er zijn zulle :)
 
Schol ferm staaltje van weathering mijn gedacht, ééntje van buiten categorie als get mij vraagt, kwijl, kwijl,...!

Grtz yves,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan