Hoofdsponsor

1/35 12.8 cm K44 L/55 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
een mooi werkje,

je kon eventueel ook een minder diep gat boren (mm of 5-6), de stang inkorten uitlijnen in een vaste stand en dan samenlijmen, maar dan kon je niet met koper spelen ;-)
 
Mooie oplossing Famo. Je koperen creaties zijn altijd beter als de kit-parts.

Maar het uitboren van de cilinder met een kleinere boor en dan iets groter had ook gelukt. Wel met de hand boren, machinaal draait te snel en doet het plastiek smelten.

Of heb je te vlug gedraaid met de hand, dat je een diameter van 3.5 mm bekomt ?

Groeten Rik
 
Peter , dit is echt je ding , zoals ik je vrijdag al gezegd heb.
mooi opgelost ,

tom
 
@Interceptor : foto's worden binnenkort geplaatst Mark

@ Silenoz & InFlandersFields : jullie hebben beiden gelijk hoor, maar het feit zit hem daar dat ik het geheel op en neer wil doen bewegen, vind dat geestig. Daarom moest ik tamelijk diep en recht boren en daar zat juist een deel van het probleem. Een schots en scheef iets is ook niets

@ BUZZY , tom & Paper Panzer : tanks a lot mannen :)
 
Toch een mooie bouw hoor. Waar heb je al die research vandaan?
Ga je der verf overgooien of laat je die zo?
 
Weeral de perfectie die hier rijkelijk vloeit !
 
Sluit me geheel aan bij G en de anderen. Perfect gebruik van materialen en een kit.
 
@Philipson: research vind ik op het internet , gewoon googelen en op afbeeldingen klikken. Dan de afbeeldingen aflopen en er op klikken en zo kom je meestal ook nog op andere links terecht.
Nu moet ik wel zeggen dat ge over dit stuk geschut eigenlijk maar weinig vind en eigenlijk een beetje op je honger blijft zitten.
Verder zijn er ook nog boeken die ik of mijn vrienden heb/hebben waar ik mijn info haal.
Vind ik niets terug over een bepaald stuk op een model dan baseer ik mij op gelijkaardige stukken die voorkomen op andere modellen. Bv, die zuigers komen ook voor op andere stukken geschut en zijn meestal hetzelfde maar een beetje groter of kleiner met misschien hier of daar een klein verschil.
Wat de eindafwerking betreft krijgt hij wel een rechtlijnige 3-tonen camo. Vind dat dat geschut dat een beetje vraagt. Allez, momenteel heb ik toch goesting om dat zo te doen. Niets moet alles mag ;)

@ GUnit & Swa : tanks a lot ,gasten :)
 
Allez, we zullen nog eens een update-tje plaatsen. Tis al een tijdje geleden.
Ondertussen staat het geschut klaar om naar de spuitkabine te verhuizen. Maar eerst eventjes gedryfit om te zien hoe het er eigenlijk in zijn totaliteit zal uitzien.
De loop en het schild zijn een upgrade van Lionroar, de tool-klemmen zijn van Eduard en de rest van de messing en koper is scratch.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Het onderstel is (zoals jullie zien) opgetrokken want het kanon staat in vuurpositie. Om het geheel mobiel te maken zakte men het geheel naar beneden en lifte zo het geheel omhoog.
De remleidingen van het chassis zijn gedeeltelijk in tin en gedeeltelijk in koperdraad en de reden daarvoor is gewoon omdat er geen tin draad genoeg in de doos zat. Nu alle drukleidingen zullen toch vervangen worden door rubberen exemplaartjes ( moet ze nog gaan halen, maar "den tijd" é ........ )
Enfin, de koppelingetjes voor de drukleidingen zijn gemaakt uit messingbuisjes die ik nog een beetje uitgeboord heb om zo de leidingetjes er te doen inpassen.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg

Het schild is er nog niet op gemonteerd maar dat komt nog.
de schuine verstevigingen aan de binnenkant moesten normaal gezien pvc stukjes zijn uit de kit, maar vond dat een beetje not-done en heb ze dan maar vervangen door messing.

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Voila, meer foto's zijn er niet omdat ik er niet meer heb ;)
 
Dit ziet er zo afgelikt uit, prachtig gewoon, zelfs te prachtig om er verf over te gooien!
 
"Ondertussen staat het geschut klaar om naar de spuitkabine te verhuizen." Hebt ge al UW dieplader besteld om dit monster te verhuizen ? :D

In ieder geval, mooie werken die je ons hier toont.

Veel succes met de schilderwerken ! Ben je er al uit welke camo je er op zet ?

Groeten Rik
 
Prachtige vorderingen Famo. Zoals Rik ook al vroeg : is die dieplader besteld ?
Grooooooot model is het geworden. Knappe toevoeging en inderdaad bijna jammer om er verf over te zetten.
Ben benieuwd naar het kleurenjasje dat het gaat krijgen...

Mark
 
Wauw, je zat duidelijk niet stil ,want het ziet er heel netjes uit, mooie update,benieuwd naar het kleurtje straks :)
 
Da's nu eens een schone update zie !
 
mooie werken aan deze. Ziet er een serieuze ophanging uit, nu ja, was ook wel een serieus kanon als je aan de verkeerde kant ervan stond...
 
Hey Peter,

Terug van weggeweest zie ik, maar je hebt goed voort gedaan.
Zelfs in zijne bloten ziet hij er goed uit... :) - het kanon he... :))
Wacht nog van hem te schilderen en doe mee in een wedstrijd voor naked models, gegarandeerd prijs.... ;)
Als je toch een verfjasje gaat overgieten, ga je voor camou of een eentonig kleurken??
 
Eerst en vooral bedankt voor de positieve commentaren op mijn knutselwerken.

@ TomPattyn : ik probeer wel zo proper mogelijk te werken maar aflikken :P .......... nee dat nog niet man :nowink: ;)

@ InFlandersFields & Interceptor : tja, ik zou hem nog op de dieplader kunnen zetten die getrokken word door een Famo (kit van Tamiya ) :dry:
Wat de kleuren betreft zal het een geel groene 2-tone camo worden die er zal op gezet worden. Maar voorlopig ben ik een beetje het één en ander aan het uitproberen op een proefstuk. Kwestie van een beetje zeker te zijn.
Wat het model betreft ben ik deze ook terug aan het demonteren om alles goed te kunnen spuiten.

@ Evel-Knievel : wat de paintworks betreft heb ik er wel een gevoel bij maar toch bedankt voor de "succeswensing"

@PeiperJ : nee, inderdaad niet stilgezeten jongen, maar vond een beetje geen tijd om te posten, vandaar.

@ GUnit : ik weet dat ge een foto-junkie zijt en dacht bij mezelf : " Ik zal de Guy eens een goeie shot zetten sie" :8

@ Silenoz : yep das waar wat die ophanging betreft en vooral in de schuts-opstelling vind ik dat zelfs prachtig dat ganse opgetrokken geheel als ik mag eerlijk zijn.
Enne ...... aan de verkeerde kant er van staan is eigenlijk niet erg hoor , zolang hij niet schoot...........

@ Swaken : eigenlijk was het de bedoeling om hem zo eens in te zetten, maar het schild wil ik er op en de enige mogelijkheid om de beide schilden er op te plaatsen is door te lijmen, anders zakken ze er telkens af. Lijmen doe ik maar na de verfwerken anders kan ik niet meer bepaalde stukken afwerken. dus zal het voor een andere keer met een ander model zijn
 
Bedankt Famo'ke, ge weet dat ik kick op schone bouwfoto's he, een flawless build mag uitgebreid in beeld komen he !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan