Hoofdsponsor

1/24 V.W. Kever mania [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.870
Beste bouwers , collega's en vrienden ik ben er al terug met een nieuwe bouw ditmaal een kevertje , en zoals jullie al stilaan gewent zijn zal dit weer geen gewone bouw worden omdat ik nu eenmaal het uitbouwen en veranderen van wagens mij in het bloed zit , ik ben al nen ouwe vent maar ik vind het nog altijd fijn om iets anders te hebben dan de gewone man in de straat , daarom uit ik me langs deze weg
Ik ben alvast begonnen de doos uitpakken alles eens goed bezien en het eerste waar ik naar keek zijn natuurlijk de wielen , trekken op niks nu had ik nog een hele hoop left-overs van mijn kameraad die me er een geweldig plezier mee heeft gedaan .
Daar zaten de oude generatie velgen in maar ik vond die te smal dus den deze aan het denken en in mijn garage aan het rommelen en wat heb ik gevonden een alu. buis van de diameter van de velg dus ben ik aan het knutselen geslagen en kijk wat ik gemaakt heb en het heeft me weeral niks gekost
dit zijn de velgjes die er niet op komen
attachment.jpg
de deze komen er wel op maar niet zo
attachment.jpg
Maar wel zo men neme een buis in alu.en zagen er vier ringetjes af
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
gemonteerd zien ze er zo uit
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu ben ik aan de voorste fusee's begonnen ik heb die aangepast aan de remtrommels en ankerplaten , ik ga er 1 wiel aflaten dan kan men de remschoenen en rempompjes zien leuk he ?
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Goe he tot de volgende up-date
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoop het met de wieltjes heb ik al geluk het was wel wat werk om de ringetjes mooi recht af te zagen , ik heb wel veel gereedschap maar dat zijn alleen sleutels om aan 1/1 te werken maar we trekken onze plan en het is toch gelukt he ?
Marc
 
Hoi Walter ik weet het nog niet , maar ik heb weer van alles in mijn hoofd
 
Beste kameraden , ik zal u eens tonen hoe ik de kever verlaag zonder eingelijk grote veranderingen te doen . Eerst wou ik het voorste stuk van het chassis er af snijden en een stukje styreen op plakken , maar bij efkes na te denken was dat niet juist want dan kwam de body niet meerop zijn plaats, dus moest ik het anders doen
attachment.jpg
alles nog eens goed en goed bekeken toen kwam ik uit op de fusee's ( hoe het in schoon vlaams is weet ik niet ) die hadden een bepaalde dikte , het is te zeggen waar de fusee's inkomen , daar heb ik 0,3 mm kunnen wegvijlen maar dan zat ik met een enorme speling die heb ik dan opgevuld met twee stukjes styreen opeen te plakken en onder de fusee geplaatst
attachment.jpg
attachment.jpg

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
dat is ok . Nu het volgende de achteras verlagen dat had ik snel door hoe dat moest gebeuren gewoon waar de achteras tegen de bodemplaat komt inkortenzodanig dat dat de achteras naar boven komt als ge bodem goed houd
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
het is niet veel zoals vele bouwers doen maar ik denk dat het voldoende is en mijn bodemplaat en binnenspatborden blijven heel ( hoop ik )
Daarna ben ik overgegaan naar het aanbrengen van de remtrommels en dat is weer passen en meten en zagen en knippen tot dit resultaat
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Beste vrienden ik hoop dat dit weer een leerzame avond was en tot morgen
 
Hallo vrienden hier is er nog wat gedaan aan mijn kevertje , ik heb de remmen en ankerplaat in kleur gezet attachment.jpg
attachment.jpg
Knap he wat ge allemaal kunt met gekregen overschotjes ?
De body heb ik al in de primer gezet en laat ik nu eens goed drogen ( omdat ik nooit geduld heb ) daarom ben ik nog eens aan iets begonnen zelf te maken . Namelijk een bagagedrager eerst gezocht op het net dan de dikte bepaald en niet meer geschat zoals vroeger ( dat hebben jullie mij geleerd ) en dan begon het zoeken naar de juiste draaddikte , uiteindelijk had ik iets gevonden een spoel van een oude audio instalatie van uit een auto , maar dat was buiten de' waard gerekend want op die draad zit natuurlijk lak op en krijgt dat daar maar eens af . Na lang schuren en doen heb ik toch iets in elkaar gekregen redelijk goed maar zoals alle eerste keren is het niet goed de drager is iets te laag en raakt het dak , dus straks opnieuw beginnen en ik hoop op een aantal minder brandwonden . Dat soldeerboutje heeft een hele dikke stijve draad en als je die weglegd dan gaat die zijn eigen weg met het gevolg tegen mijn onderarm vreselijke blaar en dan nog tweemaal tegen mijn vingers , maar dat hoort er allemaal een beetje bij he ? Kijk maar
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Straks als mijn vrouwtje slapen gaat ga ik naar beneden om verder te doen ik maak een nieuwe nu ik weet wat ik moet doen
 
Ha dat is een bekend gezicht die carrosserie en vooral ook de (door in mijn kit volledig gesloopte, want naar ander type ophanging verbouwde) achterwielophanging.

Wat mooi zeg, die remmen en ankerplaten! Als ik mezelf weer aan de Kever ga zetten, dan ga ik eerst deze thread nog eens opnieuw doornemen. Ik kan me niet herinneren dat ik die onderdelen in mijn bouwdoos heb gevonden, flink aangepast zeker?

Je bent langzamerhand een kunstenaar aan het worden, op de een of andere manier weet je met verloren materialen de meest praktische toepassingen te vinden. Altijd weer een genot om te zien en het wordt steeds realistischer lijkt het wel. Ik blijf volgen.
 
Hallo beste Roy je bent er terug , zeg die remmen met die ankerplaat heb ik gekregen van mijn kameraad met zijn Porsche bouwdozen ik denk dat ze komen van een Porsche waar James Dean in verongelukt is ik ken die nummering van die auto's niet zo goed is dat 356 geloof ik .
Helemaal juist is het ook niet want een kever van '68 hadden in die tijd al schijfremmen vooraan maar ik vond dat zo mooi dat ik het niet laten kon ze erop te zetten , ik ga de kever prensenteren met een wiel af dat ge goed de remmekes kunt zien
Prachtig he zo vind ik modelbouwen mooi als dat mooi gedetailleerd is
Marc
 
Nu heb ik een vraagje wie weet wat dit is wat ik hier ineen aan het breien ben
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.php

attachment.php

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Een kanon om aliens overhoop te schieten? :laugh:

Nee, geen idee van.
 
Juist goed geraden ik wist niet dat het bij jullie bekent was want het is iets dat je niet veel meer ziet Goed mannen nu ben ik nog aaniets bezig wat ge nu ook niet meer ziet het werd op vele auto's en ook vrachtwagens
Ik zal straks verdere fotokes doorsturen
tot straks Marc
 
Hier dan nu het volgende weeral een onderdeeltje van oude Porsche kit
attachment.jpg
attachment.jpg
 
window visor?

3684279.jpg



je ziet die dingen idd niet meer veel, maar als je zoals ik soms rondhangt op aircooled bijeenkomsten en in bestuur zit van een club, kom je soms zoiets wel tegen ;)
 
Hey Jordic toch prachtig he ik ga regelmatig naar vw mania in de schorre daar lopen nog veel maten van mij daar ziet ge nog eens wat daar word een mens blij van vind ge niet
 
ik heb nog het een en ander verder gedaan voor die swamp cooler heb ik de venster moeten open maken het is te zeggen op een spleet om de luchtinlaat door te kunnen
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
en de zonnekap heb ik ook al wat verder afgewerkt
attachment.jpg
nu heb ik alleen rood of oranje transparante verf welke kleur zou ik nemen de kever komt in zwart metalique verf met een gouden schijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan