Hoofdsponsor

1/35 Das Ende. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.729
Een tijdje geleden ben ik met een nieuw tussentijds klein projectje gestart dat op mijn blog te volgen was echter heb ik er een kleine wending moeten aangeven om dat de pasvormen van de tweedehands panzer ongelooflijk slecht was en dat er onderdelen niet aanwezig waren om een mooie afwerking te kunnen verzekeren.
Vandaar dat ik het besluit heb genomen om met het bovenste gedeelde van de panzer een klein vignetje te maken,het verhaal speelt af op het einde van WW2 1945 ergens aan het Oostfront het figuurtje dat ik ga gebruiken is afkomstig van Blackdog en is scupted by Radek Tomanec.
Hou wel ingedachte dat er onderdelen zijn op het vignetje die nog niet zijn geschilderd en nog van plek kunnen veranderen,ook zullen er wat persoonlijke kleine accessoires van de bemanning worden toegevoegd.;)

001_zpsf233a714.jpg

002_zps68be31b7.jpg

003_zps02ff0ca2.jpg

004_zps9df385bf.jpg

005_zps7e16c4c0.jpg

006_zps28998790.jpg

007_zps2b53c92d.jpg

008_zps9dc17672.jpg

009_zps6a09d1d7.jpg

010_zpscfff23a2.jpg

012_zps2be5e439.jpg
 
Laatst bewerkt:
origineel idee, en de foto's maken me al benieuwd naar de afwerking. Als de rest van dat figuurtje er ook zo goed uitziet dan kan dit niet anders dan een topper worden.
 
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Hey Danny,

Jawade jongen, sa's al een knappe verschijning zou ik zo zeggen. Koepel ziet er meer dan goed uit, persoonlijk zou ik de krattentoestanden wat meer bij elkaar leggen, maar zoals je al schreef, het kan nog allemaal veranderen....
Figuurtje ziet er mooi gesculpteerd uit, gebruik je het originele hoofdje of eentje van Hornet??
Zo wie zo, is het eentje om te volgen, zoals steeds met je werk :)
 
Zeer knap Danny, mooi kleurgebruik ook in de geschutskoepel. Persoonlijk hou ik ervan om met een zwaartepunt te werken voor wat de aankleding betreft, maar ik heb makkelijk praten want mijn Liberation ! zit bijlange nog niet in deze fase van de werken...
 
Blij terug een werk van jouw hand te zien Danny, het ziet er terug super uit.

Grtz Bart.
 
Wauw Danny ,dit dio'ken zal zeker weer niet van de minste zijn,je bent goed op weg!
Die koepel ziet er prachtig uit ;)
 
Een klein tussentijds projectje noemt hij dat... WOW dit ziet er nu al geweldig uit.
Je hebt hier weer meteen mijn aandacht mee weten te trekken. Ga met plezier de werkzaamheden volgen.

Mark
 
Bedankt jongens voor deze fijne feedback,ik ga het hoofdje van Blackdog gebruiken het ziet er echt zeer mooi uit.
Vandaag nog even de ammo kisten in de primer gezet en rustig laten uitharden,morgen maar tot 12 uur werken vlug naar huis en dan kunnen de schilderwerken beginnen..;)
 
Mooi mooi mooi! Gaat sfeervol worden. Ik kijk uit naar het vervolg.

John
 
Toch weer een topperke zenne Danny !! Van dat kleine beetje wat nog rest iets groots uit de modelmouw toveren...!

Grtz yves,
 
Mooie setting Danny en het gedeelte van de tank ziet er al goed ik ben benieuwd naar het eindplaatje.
 
Haha ! Onzen Danny 'back in action' !

Dat ziet er alvast veelbelovend uit.
Wat is je idee achter het dio ? Is het een wrak dat ergens vastzit in de modder van de Russische vlaktes ? Of een verdekte geschutsopstelling in de vlaktes rond de Oder, ter verdediging van Berlijn ?
Wat is het verschil betreffende je dio, zul je vragen ? In het eerste geval (het wrak), is het motordek dat als een stuk schroot naast de Panzer ligt, volledig normaal. Maar in het tweede geval, in een nog actieve geschutsopstelling, zou ik de onderdeel vervangen door een ander object.

Dat is zowat het eerste wat bij me opkomt als ik je dio aanschouw, wat niet wegneemt dat het zeer prachtig is, ik kijk al uit naar het vervolg.

Groeten Rik
 
Héhé sterke start Danny! Ik vroeg mij af wat je aan't doen was al die tijd omdat ik niets nieuws op jouw blog zag :ph34r:
Nu heb ik een antwoord :laugh:

Moeilijke keuze om zo in een kit te snijden maar ja... aangezien het veelbelovend eruit ziet zal het wel de moeite waard zijn! Het plaatsen van de figuur boven de tank vind ik echt een prachtig idee kwa positionering!

Thierry
 
Bedankt Rik voor deze fijne uitleg na wat opzoek werk had ik al kennis genomen dat op het laatste van WW2 deze geschutkoepels werden gebruikt rond Berlijn als verdedeging,,ik kan nog steeds de twee kanten op wat het geheel weer wat ideeen geeft.
Ik ga het stuk achterdek er niet bij betrekken wand het neemt toch wat zicht weg van het geheel.
@ Thierry ik was al een tijdje met deze panzer bezig waar het verslag op mijn blog te volgen was,het was echt niet meer leuk werken aan deze kid dus deze keuze was niet zo moeilijk voor me,de ammo kisten zijn nu volledig afgewerk maar deee foto's komen later nog!!!!:)
 
Van de week weer een beetje tijd gevonden om wat verder te werken,ik denk te kunnen zeggen dat het grondwerkje af is en dat we ons nu kunnen gaan concentreren op het figuurtje.;)

001_zps7f506c8d.jpg

005_zpsc7d4696c.jpg

009_zps1932c9e3.jpg

011_zpsd221da34.jpg

012_zps913d5916.jpg

016_zps2182990b.jpg

018_zps41e54fcb.jpg

019_zps5fd8c51e.jpg

020_zps270add49.jpg
 
prachtige vignette,
Die weathering en ondergrond is zo levensecht.
Als ik zou mogen vragen,
welke verven heb je gebruikt om die houten kist te schilderen?
mvg Bruno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan