Hoofdsponsor

1/24 Tamiya LaFerrari [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dendave

Guest
Omdat ik niet bij de 399 gelukkige ben die deze wagen mag kopen van Ferrari ga ik hem maar zelf bouwen :P
Ga eens proberen om ook een bouw verslag te maken van deze bouwdoos van Tamiya, de inhoud is onder tussen bij iedereen wel bekent dus heb ik daar geen foto's van genomen, ook heb ik een PE setje en carbonset van Tamiya bij gekocht.
Deze keer zal ik er mijn werk insteken dus het zal een trage bouw zijn.

Ben begonnen met de motor te voor zien van de Kers-kabels.
VB
modelbouw022.png
mijn
modelbouw019.png

Nu heb ik een vraagje heeft er iemand een foto waar je de kan zien hoe de bougiekabels liggen?
Ik kan geen foto's vinden en blijkbaar is Google mijn vriend niet :angry:

Ook heb ik de carbon decals eens geprobeerd(moet wel nog een laklaag over).
modelbouw021.png

De body staat al in de primer, aan de deuren is er veel schuurwerk aan aangezien die in drie delen bestaat moet je de naden weg werken.

voila zover ben ik
Greetz
Dave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
;)kan ik ook zo'n auto bij u bestellen maar dan in het echt
 
@dikkie dik die foto heb ik ook, maar je kan de bougiekabels niet zien.
 
We zijn vandaag een beetje verder gegaan met de LaFerrari, aangezien ik geen deftige foto's vind van de bougiekabels heb ik ze ma gestoken hoe ik dacht ze lagen.

de wirwar aan kabels:

laferrari007.png
laferrari006.png

hier liggen ze een beetje deftig

laferrari016.png
laferrari012.png

voor een eerste keer te bekabelen vindt ik het niet slecht gedaan.
Tips of ideeen welkom
greetz
davy
 
Ziet er goed uit Davy. Prachtige start die je hebt gemaakt ('t is dan ook een Ferrari...).
Neem je tijd voor de bouw en maak er je werk van. Dat geeft het beste resultaat.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Davy, ziet er prachtig uit.
 
kleine update

Voor de eerste keeer de pe-set van tamiya gebruikt voor ventilatoren en carbon decal's
laferrari001.png
laferrari012-1.png

En ben ik ook begonnen met het interieur in carbon te steken.
laferrari014.png
laferrari013.png

van de carbon weet ik niet wat ik er van moet denken met het oog ziet het allemaal wel goed uit, op foto lijkt het wel 1/20 carbon.
greetz
Davy
 
Davy, wat mij betreft ziet de carbon er wel goed uit. Denk alleen dat hij niet genoeg overlapt.
Op de eerste foto zijn namelijk nog spleten tussen de panden te zien. Het zou natuurlijk kunnen dat deze door het interieur aan het zicht onttrokken worden.
Als je zelf niet overtuigd bent van de carbon, misschien toch eens kijken naar één die meer op schaal is ?
Deze van Studio 27 is van zeer hoge kwaliteit en vrij nauwkeurig qua schaal. Verder goed bezig zou ik zo zeggen.

Mark
 
ik gebruik meestal die van scalemotorsport of KA models.
De vraag is hoeveel je er nog van gaat zien als hij klaar is?
greetz Davy
 
Prachtig zo, een vraagje; dat carbon wat is dat voor iets, een soort tape en waar kan ik die halen.
 
Hoi Ronald,

Bedankt voor de link, ik zie dat ze 16de bij mini weels zijn, komt mooi uit.
 
stuur een mailtje dat ze verschillende motieven en kleuren meenemen, ik weet wel niet of dat er carbon bestaat op schaal 1/16 voor je F40
 
Ik was dan toch niet tevreden over het resultaat van het carbon werk, zo heb ik het verander met carbon van KA-models.
na veel uren werk met dit als resultaat.

laferrari3003.png
laferrari3008.png
laferrari3002.png

ik ben tevreden, wat vinden jullie?

Greetz
 
Ik vindt het er knap uit zien zal het je zeker niet na doen.

Grtn,

Dikkie dik
 
Deze ziet er inderdaad stukken beter uit dan de vorige uitvoering.
Knap gedaan. Laat het vervolg maar los op ons...

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan