Hoofdsponsor

1/35 Unimog [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Gezien het feit dat ik nog veel denk- en opzoekwerk te doen heb voor m'n Eerste Wereldoorlog landschap zal ik me ondertussen bezighouden met het maken van een diorama met dozen die hier al een hele tijd liggen. Dozen waarmee ik al was begonnen zonder het af te werken. Op de foto zie je welke dozen er zullen gecombineerd worden.
Het hoofdthema is een unimog maar dan wel in een fantasie-uitvoering. Namelijk in gebruik door een elite-eenheid van het leger die zich enkel met zwarte voertuigen voortbeweegt. Klinkt misschien wat melig maar ja….ieder heeft wel ergens een fantasie zeker?

De dozen
attachment.jpg


Zover was ik geraakt.
attachment.jpg


Wat ik nu ook zie op de foto is dat er plaknaden te zien zijn, die zal ik proberen weg te werken of te camoufleren met het één of het ander. Ook zal ik nog eens op zoek gaan naar geschikte figuren voor er bij.

Tips voor verbeteringen of pluimpjes voor de reeds geleverde arbeid zijn welkom. Het vervolg is voor morgen want vanavond ga ik naar de Stadsschouwburg met m'n vriendin voor een toneelvoorstelling.
 
Zoveel fantasie is er niet mee gemoeid hoor... er zijn her en der op de wereld speciale eenheden die met zwarte voertuigen rijden en zwarte uniformen dragen zoals bvb het Amerikaanse S.W.A.T-team. Die zwarte Unimog zou dus best wel eens ergens kunnen bestaan.
Voor figuren zou ik eens rondkijken naar een set met S.W.A.T-figuren of wat er kan voor doorgaan, ik meen die al eens gezien te hebben, ik zal zo tussendoor eens mee rondkijken.
 
Het hoofdthema is een unimog maar dan wel in een fantasie-uitvoering. Namelijk in gebruik door een elite-eenheid van het leger die zich enkel met zwarte voertuigen voortbeweegt. Klinkt misschien wat melig maar ja….ieder heeft wel ergens een fantasie zeker?


Ik zou zeggen ............laat je gaan en leef je volledig uit want " fantasie " is oneindig ;)
Véél succes en plezier bij dit project!
 
Er bestaan inderdaad al in het zwart geklede elite-eenheden, zat ik nadien ook te bedenken. Figuren zullen inderdaad niet zo'n probleem zijn. Misschien maak ik een hele lijn diorama's met zwarte voer- vlieg- en vaartuigen. Een Antonov 225 zou leuk zijn om daar aan toe te voegen maar die heb ik nog niet gevonden in modelbouw. Heeft iemand daar weet van?
Ook nog eens een logo ontwerpen om die dan op de vervoermiddelen aan te brengen. Iets stoers dat makkelijk uit te snijden is op kleine schaal. Fantasie is inderdaad oneindig en leuk om over na te denken in de 'verloren' momenten.
 
attachment.jpg

Misschien zijn die figuurtjes geschikt voor het Unimog-diorama? De kledij in het zwart, dat zou wel passen lijkt me. Het is geen gevechtssituatie maar wel voor hun hoofdkwartier.
 
Even de opzet checken vooraleer het spuitwerk begint. Ziet er goed uit vind ik. De poort en het raam komt er in na het spuitwerk. Ook gemerkt dat er eens moet opgeruimd worden op m'n bureau. En die lijm stinkt nogal.

attachment.jpg
 
By the way: de figuren eerder getoond zijn besteld, samen met nog 2 dozen prullaria om het diorama te verlevendigen. Heerlijk dat online shoppen, wel enkele dingen moeten wissen want het prijskaartje liep tegen de 200 euro en dat is een beetje boven m'n budget.
 
Bestaan er antistoffen tegen dat koopspook? Of bel ik beter The Ghostbusters?
 
Hahaha... slechts één remedie tegen dat koopspook..... een lege bankrekening en een kredietkaart zonder positief saldo! :laugh:

(Of een echtgenote/vriendin die je op tijd en stond terugfluit) :unsure:
 
remedie 1: veel te veel hobby's hebben en te veel nadenken ... hoe minder hobby's hoe minder verdeelde aandacht en minder kritische terughoudendheid. Ik zie het bij velen.
 
Nee hoor steben, net niet... als je veel hobby's hebt weet je op den duur ni meer wat eerst kopen en dan komt het dilemma: dit of dat, alles of helemaal niks en heeft dan uiteindelijk je bankrekening en/of kredietkart en in veel heeft gevallen je evenknie het laatste woord!:laugh:
Dus ja, enfin; mijn ervaring... hoe meer hobby's, des je minder je er aan uitgeeft want je moet telkens een keuze maken (tenzij je veel geld teveel hebt???)
 
Het spuitwerk van vandaag…er is precies nog wat werk aan om het enigszins toonbaar te maken.

attachment.jpg
 
Het bijwerken zal voor komend weekend zijn, de verf is bijna op en de verbouwingen aan de badkamer wachten nog steeds. De kaboutertjes doen niet verder en m'n vriendin zit me nogal achter de vodden. Vandaag een groot deel van de dag met modelbouw bezig geweest en dat is niet zo in goede aarde gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond een beetje verder gewerkt aan de Unimog. Niet veel want de badkamer hé...
 
we kennen dat gevoel "achter uw vodden zitten " en " te lang aan het modelbouwen ".
 
oeps! te snel op mijn zend knop gedrukt!:P
ik wil nog zeggen dat we moeten proberen de kerk wat in het midden te houden betreft onze hobby.
een tip is , werk zo vlug en goed mogelijk aan uw badkamer voort , dan is de vriendin content en mag je als beloning bouwen.
mijn argument is altijd " hebt ge liever dat ik op café zit en pinten zuip?" dan is ze al wat bekoeld en begint ze na te denken...;)

grt Nicolas
 
Héhéhé.... lang leve het vrijgezellenleven, bij mij zit er niemand "achter mijn vodden"! :laugh:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan