Hoofdsponsor

1/18 SBD 3/4 Dauntless [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanke

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
596
attachment.jpg

Hallo,

Zondag naar KMK geweest. Meegedaan aan de wedstrijd maar spijtig :( genoeg niets gewonnen. Maar toch heel blij :D naar huis gekomen want mijn zoon koen heeft dubbel gescoord met een gouden en zilveren plak en speciale prijs van Mr. Wilder :ohmy:.

Soit heb mijzelf dan maar getroost met mij op een vliegtuig(je) te tracteren. Een beetje een sprong in het duister omdat ik het merk (MERIT) niet ken plus dat dit de eerste keer is dat ik iets in die schaal (1/18 ) ga maken. Toen ik de doos thuis openmaakte ben ik wel een beetje verschoten van de grootte. Wat een joekel van een machien. Waar ga ik die weer zetten als hij af is. Voor de rest lijkt alles OK. Heb al een paar stukjes ineen gestoken en het past perfect

Tot later

Jean-Marie
 
Laatst bewerkt:
Wel als er 1 vliegtuig is dat me kan bekoren is het deze wel ,ik sta te wachten en kijk mee.
 
Na hier en daar een beetje stukjes aaneen te plakken kreeg ik de achtermachinegeweren in mijn handen. Vond het spijtig dat de luchtgaten niet goed zichtbaar waren. Heb dan besloten om die gaatjes uit te boren. Na anderhalf uur zwoegen is het eerste machinegeweer uitgeboord. Resultaat veel beter. Wou jullie toch evens het verschil meegeven op foto.

Groetjes

Jean-Marie

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jeanke........dat is al een heel mooi detail dat je hebt aangebracht......;)...geeft zo veel meerwaarde aan een kit...top man ;);)
 
Kwa grote kan je hem verkleine , ze hebben opvouwbaren vleugels.
 
Mooie verbetering man. misschien kun je de loop zelf ook uitboren en er een messing buisje in stoppen.
Nu zijn de gaten er volledig door en kan je door de loop kijken wat normaal niet is.
 
Buzzy,

Kan mis zijn maar ik denk dat die gaten er wel volledig door moeten zijn. Dacht dat die gaten de bedoeling hadden om de loop te koelen.

Jean-Marie
 
Een avondje knip plak en schuurwerk geeft het volgende resultaat :

De verticale delen zijn gedryfit, staan nog niet helemaal pas
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Volgende stap : alles airbrushen in interior green en detailleren.

Groetjes,

Jean-Marie
 
Buzzy,

Kan mis zijn maar ik denk dat die gaten er wel volledig door moeten zijn. Dacht dat die gaten de bedoeling hadden om de loop te koelen.

Jean-Marie

Volgens mij is dit een koelmantel die rond de loop zit.
Kan natuurlijk ook mis zijn want vliegtuigen en hun bewapening zijn niet echt mijn specialiteit.
Volgens mij gaat de kogel echter veel kracht verliezen doordat het gas van de explosie die de kogel voort stuuwt langs die gaten anders naar buiten gaan ipv langs de voorkant van de loop waardoor hij de kogel zijn volle kracht geeft tot hij uit de loop is.
Misschien iemand anders meer kennis hier over?
Voor de rest een zeer knappe bouw al man. De dryfit ziet er goed uit.
 
Jeanke ,de bouw verloopt alvast voorspoedig en netjes :)

@Buzzy correct , ik denk ook dat er in de "loop" zelf geen gaten zijn,alleen voorzien in de koelmantel die er overheen (de loop) zit,vandaar ook de naam koelmantel om de loop af te koelen (aan de hand van de vele gaten),zo denk ik erover.
Indien ik fout ben ,me graag verbeteren a.u.b ;)
 
Er zit een gewone loop in die .50, maar je kan er wel wat doorheen zien omdat er ruimte zit tussen de loop en de koelmantel.
 
@Buzzy correct , ik denk ook dat er in de "loop" zelf geen gaten zijn,alleen voorzien in de koelmantel die er overheen (de loop) zit,vandaar ook de naam koelmantel om de loop af te koelen (aan de hand van de vele gaten),zo denk ik erover.
Indien ik fout ben ,me graag verbeteren a.u.b ;)
Dat dacht ik ook, zo is het toch bij machinegeweren op landvoertuigen.
 
Bedankt iedereen over de nuttige info over het machinegeweer

Jean-Marie
 
Neem me niet kwalijk hoor, u moet bouwen zoals u zelf wilt, maar een model van 1/18 schreeuwt om details!
Dus ik vind persoonlijk dat u de lopen moet uitboren en er een loop in maken van messing of zo.
Maar dat zal waarschijnlijk een moeilijk projectje worden, ik zou dan ook advies vragen op het forum.
 
Was van plan om het interieur in Interior Green te spuiten maar ben tot de vaststelling gekomen dat mijn potje verf bijna leeg is :(. Is te laat om nog naar de winkel te hollen omdat ik bijna moet gaan werken.

Dan maar alle stukjes ineengepast. Hier en daar zit er nog een gleuf of staat het nog een beetje scheef maar het is maar een dryfit. Eens het verlijmd is zal alles wel mooi op zijn plaats komente zitten. Ben trouwens erg blij met het merk MERIT. Alles past tot nu toe prefect.

@Verbeek. Ik ga die lopen niet uitboren om de simpele reden dat ik geen boortje heb dat lang genoeg is.

De foto's van de dryfit.

attachment.jpg
attachment.jpg

Groetjes,

Jean-Marie
 
Ik ga die lopen niet uitboren om de simpele reden dat ik geen boortje heb dat lang genoeg is.

Dat is inderdaad dikwijls het probleem bij deze kleine diameters dat die boren meestal vrij kort zijn.
Wel blij te horen dat de pasvorm vrij goed is van deze kit en als ik hier zo volg ga je goed vooruit.
Dit word denk ik een prachtstuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan