Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Bubble, de foto's zijn niet alleen hier verdwenen. Op de brouwers site (waar de foto's zijn upgeload) staan ze ook niet meer ?
 
Ja dat zag ik ook ,, ik snap er niks van .... heb gisteren allen mijn rommel foto mapje geleegt maar nu is alles weg ...
 
Hooooooi luitjes ,,,,,

nou hier dan de foto met het diorama voor alan bean ,,,,,, wie um niet kent ,,,, hij is de vierde man op de maan ,missie apollo 12 ,,,, hij was er zeer blij mee ,,, alleen most ik een nieuw base maken ,,, deze was toch nog iets beschadigt ....

alan%25202.jpg

gezien dat je soms voor astronauten een maakt kloppen ze vaker bij je aan , en nee hoort er dan ook bij anders doe je niks anders meer (hoop ik :8 ) ,,,, zoals deze eener laatste ,, neil armstrong zoekt een plaatsje op de maan om zijn vlag te kunnen planten .... hier te hard:angry: hier te hard :angry: pfff ahhh hier 8) ( de vlag is gewoon A4 papier ....) bouwtijd 48 uur ....

4_002.jpg

3_003.jpg

6_004.jpg

6_001.jpg

6_005.jpg

tot zover ...
 
Mooi hoor. En dat in 48 uur.
 
Hier een diorama, tje ,, qua water partij die nog nooit gedaan heb ,, een apollo capsule verbrand na een reentry en splashdown landing in de zee ,,, zeer klein model 1/72 ... maar goed om te oefen met water partij, er moeten nog wat details op de boot en ronde kussen komen ,,, ,,, dit maak ik nog eens in een schaal 1/48 met resceu helicopter ..

http://www.youtube.com/watch?v=E-Vd75Ptg9I&feature=relmfu

16_001.jpg

12_002.jpg

12_003.jpg

14_004.jpg

14_005.jpg

11_007.jpg

11_008.jpg

Tot zover
 
wederom schitterend man,mooi ingekleurd ook vind ik en niet te fel .zo is het echt leuk om zien ook.
 
Hey Bub, :)

Gebruik witte olieverf om de schuimkoppen na te bootsen. Gewoon heel fijn drybrushen en je krijgt een fantastische zee, zeker rond de drijvers. 8)
Prachtig gedaan.;)
 
nee is gewoon overlays verfen / spuiten ... il zal dat eens proberen Swaken ,,,, bedank voor de tip !!
 
Hey Bub, :)

Graag gedaan, zoiets schreeuwt om wat schuimkoppen..8);)
 
Hey Bub, :)

Gebruik witte olieverf om de schuimkoppen na te bootsen. Gewoon heel fijn drybrushen en je krijgt een fantastische zee, zeker rond de drijvers. 8)
Prachtig gedaan.;)

Voor ik het antwoord van Swaken had gelezen, dacht ik hier ook al aan.

Het is een schitterend dio'tje dat je hiet toont.
Welk merk water is dit?
 
Dat kitje is van realspace models .... niet zo,n grote ..... 1/72
 
Ja klopt een stukje gegoten plaatje resin met zee structuur .
 
nou mijn eerste waterwerkje is achter de rug , het advies om witte olieverf te bebruiken om meer schuim te krijgen heb ik eerst op een proefstukje gedaan en dat ging gelijk mis ,, de boel begon te bruisen ... ik denk omdat ik auto paint gebruikt.... ?? maar als andere oplossing hen ik witte autoverf en clear coat gemix en dat ging wel goed , eerst aanbrengen uitdeppen ,, en dan nog een geheel overcoaten en vloeit inelkander over ... voor een eerste mag ie er zijn ... toch weer wat problemen gehad en dat moet ook anders kun je niks nieuws verzinnen om te expermiteren ...

21_001.jpg

16_008.jpg

18_004.jpg

20_005.jpg

15_009.jpg

tot zover en dit eens proberen in schaal 1/48 en de zee proberen te maken met klei ...8)
 
Hey, :)

Waouw, da's al wat anders he..... zo schoon dat die zee is.
Lijkt net echt, mooi gedaan. ;)
 
Nou luitjes ik ben al tijdje met nieuwe thema,s qua astronauten bezig, ook een resin versie schaal 1/8 een grote , de eindresultaten krijgen jullie nog te zien . ,maar vandaag een apollo hasselblad camera uit een stukje resin gezaagt en afgewerkt , deze frutsels zelf maken is erg leuk . alleen nog in de primer en verf ..

ee~0.jpg ty.jpg jk.jpg lk.jpg
 
nou hier ie dan luitjes , 35 cm hoog resin apollo astronaut bewerkt en op een base geplaats , sample bags extra gemaakt en camera . gewicht diorama 4 kg .

ik heb deze keer gekozen voor apollo 14 astronaut Edgar Mitchell ,

edgar_mitchell.jpg
11464.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot zover deze 1/8 versie .
 
Nu het paint spuiten niet mogelijk is geweest en sommige projeckten op hun gat lagen heb ik me vergrepen aan een dragon apollo astronaut diorama , deze zelfs met naald en draad gewerkt .
de meeste kennen de poppen van dragon wel ( vooral militair ) ,
Ik heb er wel een een paar diorama,s van gemaakt , maar dan alleen de apollo 11 12 13 en 14 missie , dit omdat de slang aansluitingen in een origineel van dragon op de A7L is aangebracht zoals hieronder :

image670.jpg

na een paar vluchten is toen de aansluiting veranderd in een A7LB versie gezien meer gebruikers gemak .

zoals hieronder :

A19740133000d.jpg


dus ik wou deze keer de aansluiting veranderen van de eerste foto naar de tweede foto , dus het torn mesje erbij en heel voorzichtig de niet bruikbare stoflaagjes weg halen met de aansluitingen en daar naar voorzichtig weer monteren dmv naaien met naald en draad .

de aansluitingen op foto 2 hebben een apart achtergrond stukje stof , dus op zoek naar het stof , na een beetje neusen kwam ik wel op een vrijwel zelfde matriaal uit , en wat denk je douch gordijn was bijna gelijk .

02~0.jpg 01~0.jpg

alleen nog een stukje stof aanbrengen bij de hals en de verandering is een feit , ik denk dat het eerste is :$

wat betreft het diorama gebeuren heb ik nu apollo 15 qua missie genomen , of the wel astronaut James Irwin :

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Irwin

het moet een maaan opstelling worden met geologisch maan :

hskap15alsepdiag_sm.jpg

gezien de pop al vrij groot is beperk me deze keer op de twee items de : central station : ( die dicht bij de astronaut staat )

3607638471_1872a19b0e_z%5B1%5D.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Lunar_Surface_Experiments_Package

het is meer een centraal station ( computer die alles aanstuurt ) .

Verder een powerunit de : thermal generator :

03~0.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio-isotoop_thermo-elektrische_generator

Deze twee items heb zowat grof uit styreen gemaakt en eentje bekleed met binnen aluminium folie , het koper foelie komt nog binnen .

08~0.jpg 08~0.jpg 002~27.jpg 004~32.jpg 005~24.jpg


De base rond ( 50 cm doorsneden / 10 cm dik ) heb ik binnen en kan eerdaags voor zien worden van een maambodempje en dan verder aankleden .

wordt vervolgt ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan