Hoofdsponsor

Anders / onbekend Soviet Krechet lunar en Apollo moon space suit 1/16 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bubble, uw kennis van ruimtevaart is ongelofelijk.
En wat je hier laat zien ook zene.
 
Zeer mooi Bubble.
Komt realistisch over.
 
Nou Luitjes ,, ik zag vandaag een nieuw youtube filmpie met astronaut alan bean en wat denk je mijn werk is er te zien als je beeld still zet op 3.58 tussen de heren op het tafeltje , deze was dat mijn eerste voor hem , heroes that make it possible : en daarachter staat er nog een van me 1/8 , best wel apart om te zien . 8)

P1010021.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=JhJDJYtkv48
 
Hey Bub,

Da's iets om zeer fier over te zijn, een grote proficiat met je geleverde prestaties man.
 
Dat is mooi om te zien Bubblegum, mag je met recht trots op zijn!!!

Fred
 
nice, 1 van de mooiste complimenten die je kan behalen met je werk...
 
Ik heb in de tussentijd van de capsule toch wat verzoeken gehad van astronaut diorama,s , twee met thema,s van de schilderijen van astronaut alan bean ,

de eerste Lunar High Five uit 1997 , dit duo astronauten die een handje klap van de maan bodem af in jump :

highfive-med.jpg

De tweede The Fantasy - Conrad, Gordon and Bean :

Fantasy-med.jpg

De derde , een suit up room space shuttle sts -1 diorama deze kleedkamer met astronauten ben ik aan het opbouwen en is op 40 % klaar . zeer leuk om te doen , ik heb de reheat shuttle astronauten 1/16 daar voor gebruikt .

060410_sts1_crewprep_02.jpg


cd.jpg


De vierde is ben ik nog aan het uitvogelen , in iedergeval iets met thema de hasslblad 500 EL camera , deze werd op de maan gebruikt om goede foto,s te maken .

hasselblad-1.jpg


Ik heb eerst gezocht naar een tweede hands camera voor de opbouw van het diorama , maar zeer duur zijn deze krengen , ook als ze kapot zijn gaan ze voor veel van de hand , dus dacht laat ik um eens maken uit styreen , schaal 1/2 , en moeilijk vond ik het niet . :wink:

002~62.jpg

003~68.jpg

005~52.jpg

008~56.jpg

Morgen de laatse details op de camera maken zoals de schroefjes en details en dan kan ie in de primer en paint .

tot zover .
 
de verdere details zoals de schroefjes zitten erin , ook uit styreen gehaald , twee knoppen erop , nu alleen de zwitch boven erop en een kleine ketting aan de rechter kant maken , glad afschuren en in de primer , paint en decals erop en de fake hasselblad 500EL is klaar .

005~53.jpg

001~67.jpg

004~67.jpg

Tot zover
 
Dankje Luitjes ,

Ben op zoek naar zo,n handig gereedschap waar je plexiglas platen en styreen kunt buigen dmv een gloeidraad , kan aleen niet op de naam komen ..

iemand enig idee qua omschrijving
 
Yep dat is um , dankje bert , deze gebruikte we vroeger ook op school werkt makkelijk .
 
Heel mooi gescratched deze camera... zo te zien had je handige documentatie tot je beschikking ;-)
 
Ok, maar ga je dan zelf vitrines of zo maken dan?
 
Nee bert , gewoon voor witte styreenplaten , scheelt verlijmen ,



Nou de camera zit in de primer de hoofdkleur en daarna de kleur details , toen uit styreen een schakelaar gemaakt in de verf gezet en gemonteerd .
toen op stikkervel de logo geprint en erop geplak zoals dat in het echt ook is .

morgen de loep maken en de self timer die alan bean wou gebruiken op zijn missie , wat jammer niet gelukt was , hij was zoek geraakt .

ik kon geen afbeelding vinden van de self timer dus een foto van tv gemaakt om um na te maken :wink:

004k.jpg

i~0.jpg

e~3.jpg

t~5.jpg

w~0.jpg

001j~0.jpg

Tot zover ..
 
Nou de self-timer is klaar en uit styreen gemaakt en geplaats in de camera .
Kettingtje erop geborgt en nu verder met de lens en een decal de camera is klaar voor verder afbouw op het diorama .

002~63.jpg 005~54.jpg 006~60.jpg 007~56.jpg

Tot zover .
 
Strak afgewerkt, en je schiet heel goed op.
Is het bedoelt voor display of ge je het ergens voor gebruiken ?
 
Yep ,, er komt een diorama om heen , een funny one laat ik maar zeggen ..
 
De eerste van het drieluik astronauten is klaar , apollo 12 Pete Conrad en Alan Bean in jump pose iets van de vloer , idee is Alan bean zijn schilderij Lunar High Five .

Hi5.jpg


002~64.jpg

007~57.jpg

006~61.jpg

005~55.jpg

009~50.jpg

Tot zover ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan