Hoofdsponsor

Anders / onbekend Wisdom of the forest

Bedankt Jan voor oprechte opmerking.

Om eerlijk te zijn had ik wat huidskleuren gebruikt maar kreeg die niet naar mijn zin erop geschilderd.

Ik schilder dun (waterig soms) maar slaagde er niet in om het subtiel te krijgen zoals uw knappe voorbeelden waarvoor dank ).

Kan het eens wagen met een lichte drybruch aan de poten en als dit goed werkt wat aan de oren en neus.

Maar voor ik dit avontuur moet ik steeds wat laten betijen anders ga ik te snel met kans op verknoeien.

Zoals eerder aangegeven leeft hij in het bos en zijn we begonnen aan enkele eeuwen oude wilg.

Wat overschot elektrische draden gesteund door ijzer kapstok die ik in stukken had geknipt.

Overschot miliput gebruikt en afgewerkt met green stuff.

DSC01960.JPGDSC01968.JPGDSC01969.JPGDSC01973.JPGDSC01974.JPGDSC01975.JPG

Door te snel te willen zijn heb ik de oevers terug kaal moeten zetten om terug op te bouwen wat nu de volgende stap is.

DSC01976.JPGDSC01977.JPG
 
Vind de stam wel leuk met dat gezicht erin verwerkt.
 
Bedankt Ron.

:33:Wat is er gebeurt?.

Heb het epoxy 3dagen gerust gelaten en dat was ok.

Met mod podge lijm de stroming gemaakt en was ook ok mijn inziens. En dan begon het.

Met snow effects en witte drybruch details proberen te maken op het water en daar was ik alles behalve tevreden van.

Dus willen verwijderen maar bleef over heel de lijn melkachtige kleur hebben.:unsure:

Volgens commentaren en topics moest je oppassen met allerlei producten op epoxy.

Uit mijn ervaring maak ik mijn diorama’s niet meer in 1 stuk plaaster maar in meerdere delen zodat ik stukken kan weg halen wat hier goed te zien en gelukt is.

Nu het toch uit elkaar gehaald is ben ik gaan experimenteren :34: en wat blijkt.

Met white spirit kwam alles er gewoon netjes van het epoxy af en zag het er weer netjes uit.

Dus volgende keer eerst experimenteren en dan overgaan tot zware acties.

Nadeel : Spijtig van het werk want was best tevreden.

Voordeel : Kan nu wat veranderen en rekening houden met de gegeven commentaren wat een verbetering zal teweeg brengen.

Rad iets groter en wat bredere scheppen zodat hij wat sterker oogt.

Laat u niet misleiden door verzetten boom want treurwilg komt in de plaats waar boom eerst stond. Het is tenslotte een bos he.

Word vervolgd.:1244:

DSC01998.JPGDSC02006.JPG
 
Zo dat moet balen zijn. Goed idee om het plaaster in delen te maken.
Komt wel weer goed, heb ik alle vertrouwen in.
 
Voordat je een naambordje gaat laten maken... het is 'forest', tenminste als je bos bedoelt (en zo lees ik je laatste post).

Ziet er mooi uit weer, zij het dat ik je andere onderwerpen en diorama's wat aansprekender vind; maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 
Bedankt Michel.
Blij dat je me waarschuwt voor foute titel Roy en heb het gelijk aangepast.
Dit diorama is echt om te leren bomen te maken en met epoxy te werken.
 
Hey,

Jawade, dat ziet er hier wel wijs uit he.....
Je gaat de trollen toer op, of toch zoiets.... ;)
Knap werk met dat ondergronds 'huisje', we volgen mee makker.
 
Pascal, ik heb foto’s genomen van de waterpartij aan mijn gite in Normandië. Ik ga je deze per pb overmaken (als het lukt want zwak internet) in de hoop dat je er iets aan hebt en misschien ideeën kan opleveren.
 
Bedankt Swa.
Heb de foto's gezien Erwin ( ander topic van u )en zijn prachtige voorbeelden.
Intussen is het nieuwe rad klaar en kan stil aan zijn plaats op dio krijgen.
DSC02007.JPGDSC02011.JPGDSC02012.JPG
 
Laatst bewerkt:
wauw dat zijn meteen verschillende upgrate's er bij in 1 stap. PRACHTIG
 
Dank u en intussen is hij geschilderd en kunnen we aan de beek beginnen.
Door de grote v/h rad zal de loofboom zijn oorspronkelijke plaats behouden.
Het rad zal nog steeds zichtbaar zijn v/d zijkant .
DSC02028.JPGDSC02029.JPGDSC02030.JPG
 
Intussen is ook de treurwilg klaar en staat hij op zijn plaats.
DSC02034.JPGDSC02035.JPGDSC02036.JPGDSC02040.JPGDSC02041.JPGDSC02043.JPGDSC02046.JPGDSC02050.JPG
Kunnen we verder met het groen richting beek.
 
Bedankt Willy en zoals eerder geschreven geregeld een update van wat ik uitsteek.
DSC02054.JPGDSC02057.JPGDSC02058.JPGDSC02065.JPGDSC02071.JPGDSC02072.JPGDSC02075.JPGDSC02076.JPG

Volgende stap is het bruggetje met sluisje schilderen enplaatsen andere boom en nog wat begroeiingen hier en daar.
 
Het word steeds beter en mooier hier en mijn vriend de treurwilg is er gelukkig bij :) IK had heel even wat twijfels over de takken/bladeren maar even laten bezinken en ja toch wel geslaagd en zeker voor dit diorama.
 
Zoals Ron ook opmerkte, het bladeren dek van de treurwilg lijkt in eerste opzicht een beetje raar, maar als je dan naar de stam kijkt zie je meteen dat het een sprookjes boom is en hiermee verzinkt alle kritiek in het niets, want bij sprookjes is alles anders dan normaal.
PRACHTIGE boom dus, zeer zeker geslaagd, en de rest ? dat sluit er gewoon bij aan. Die wortels, het wandelpad, de bloemen weide en het bruggetje gaat ook helemaal de juiste kant uit.
 
Duidelijk is het een heel groot plezier om samen met iemand te kunnen genieten van je creaties pascal ,je hebt de weg gevonden wat je wil doen en het mag gezien worden in mijn ogen al wel wat Efteling of disney forever materiaal dit alles in je eigen unieke stijl van bouwen ,prachtig!!
 
Ja Marc zoals Ron heb ik het zelf ook moeten laten bezinken maar het valt reuze mee.
Slierten van kerstgerief was ideaal maar onbegonnen werk voor mij, dus werd het dit.
Net de epoxy gegoten en is het afwachten tot het droog is.
Wat ik nu ga doen zijn nog wat kleinigheden aan de omgeving en wat bij werken aan figuurtje want stel dit steeds maar uit.
Beetje vrees om het te verknoeien maar we gaan proberen.
Intussen weer vorderingen en zal het geheel klaar zijn bij het volgende bezoek hier.

DSC02080.JPGDSC02081.JPGDSC02082.JPGDSC02083.JPGDSC02084.JPGDSC02087.JPGDSC02089.JPG
Tot de volgende en zal hij klaar zijn.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan