Hoofdsponsor

Anders / onbekend Wisdom of the forest

Bedankt Rudi.
Intussen het rad geschilderd en met lijm hier en daar verzegeld voor de epoxy later.
Wanneer dit droog is kunnen we tekeer gaan met mossen en groentinten die zeer aanwezig zullen zijn ook op het rad.
Het zal u opvallen dat door de jaren het hout zijn kleur is vergaan.
Michel: bedankt voor opmerking maar het rad is later bedacht en probeer zo veel mogelijk plaats te behouden om te werken eens de epoxy is gegoten.
Bij het googlen ben ik een rad tegen gekomen met smalle lapels en vond dit een goede oplossing .

DSC01786.JPGDSC01791.JPGDSC01792.JPG
 
Laatst bewerkt:
Pascal neem me niet kwalijk want bij aanvang van deze toch weeral geweldige topic stond ik er heel sceptisch over en dacht da gaat niet goed komen eerlijk hoor maar nu heb ik de laatste beelden heb gezien , jawatte das helemaal anders geweldig ben er echt fan van , ik heb alle films gezien van de Lord Of The Rings
Knap makker ik kijk al uit naar het vervolg
Marc
 
Dank u wel.
Laat in deze wat meer vorderingen zien hoe ik tracht op te bouwen.
Het schot moet nog een beetje aangepakt worden maar de lijm moet eerst droog zijn.

DSC01795.JPGDSC01796.JPGDSC01801.JPGDSC01804.JPG
 
Da basis is nu klaar en laat alles verder drogen zodat ik met het aanplanten kan beginnen.

DSC01807.JPGDSC01810.JPGDSC01812.JPG
 
Realistische verwering van het rad Pascal, je bent weer goed op dreef.
 
fabelachtig.....
Pascal als je epoxy gaat gebruiken zie dat je de clear versie hebt , die ik gebruik voor mijn schepen is bijna overal te verkrijgen en goedkoper maar vergeeld sterk met de tijd.
 
Jawadde, dat is erg mooi aan het worden. Ik moet bekennen dat ik in eerste instantie zo een beetje mijn twijfels had over de lage plaatsing van het waterrad, want de as komt zo een beet op vloer-niveau het huisje binnen, terwijl ik niet weet of dergelijke huisjes verschillende etages hebben, maar uiteindelijk stoort het ook niet.
 
Thank's Erwin :-)
Marc : Voor de kleine hoeveelheden die ik gebruik heb ik pourpoxi aangeschaft en geeft een goed resultaat .
Ook zou hij niet vergelen.
Dany : De watermolen was een laat idee en was dit ook mijn bedenking eerst.
Maar daarom is het ook Fantasy wat meer ruimte geeft.:winking:
Vermits onze vriend onder de grond woont is de werking van de molen op een lager verdiep en heeft het niet die kracht van een grote molen nodig :sneaky:.
Dit mooi grasveldje zal nog omgeploegd worden :geek:.
Maar eerst het water.

DSC01817.JPGDSC01818.JPGDSC01820.JPGDSC01821.JPGDSC01824.JPGDSC01831.JPGDSC01832.JPGDSC01835.JPG
 
Dank u Willy .
Juist de epoxy gegoten ,afgedekt en blijven er nu 24 uur af .:sleeping:

DSC01842.JPGDSC01846.JPGDSC01854.JPG

Voor het water te kleuren heb ik 4 druppels bruin + 1 druppel zwart en een tiental groen mee gemengd.
De pigment kleuren zijn van hetzelfde merk als de vloeistof.
 
Mooie setting. Tot hiertoe prachtig uitgewerkt en uitgevoerd. Dit wordt weer een grensverleggend diorama.
Succes verder.
 
Knappe werken die je uitvoert.....
 
Wat problemen gehad met epoxy daar 24 uur toch nipt is.
een laag bij gelegd en is terug ok maar wacht nu toch een dag of drie om zeker te zijn.
Intussen aan figuur begonnen.
Heb niet gekozen voor mensen ogen zoals voorbeeld op doos.
De kleding en pijp staan nog te gebeuren maar wil vordering toch al laten zien want blijft leren.

DSC01893.JPGDSC01894.JPGDSC01897.JPGDSC01898.JPGDSC01902.JPGDSC01905.JPG

Morgen de pijp en kleding om hem klaar te maken.
 
ik ben geen expert maar voor een leek in schilderen ziet het er goed uit.
 
Bedankt Marc.w.
Een echte leek durf ik mij niet meer te noemen maar leren is een constante in deze hobby vind ik.
Intussen is hij af en kan ik weer verder.

DSC01941.JPGDSC01943.JPGDSC01944.JPGDSC01946.JPGDSC01949.JPG
 
zeker geslaagd in mijn ogen, misschien beetje meer vlam in de pijp, kan ook aan de foto liggen dat het niet echt duidelijk is.
 
Zeker niet slecht, een beetje fijn tuning kan nog.
Aan de oren en nagels, een beetje aan de neus en de voetzolen.

DSC_7741.JPG

DSC_7703.JPG

moet niet maar kan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan