Hoofdsponsor

1/100 Western River, sternwheeler riverboat.

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
Enkel wat ik in huis heb van materiaal.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt
Alweer een kleine, subtiele update... het eigenlijke dek is aangebracht, deze bestaat, hoewel ik diverse keren gecheckt en gedubbelcheckt heb enkel uit de de dele 49 a en 49 b, dus zonder sterretjes, dus zonder karton, wat het geheel helaas niet al te stevig maakt, maar ja... so be it... ook de eerste sierrand is aangebracht bij deze zelfde stap, deze bestaat uit de delen 50.

IMG-0983.jpg


Daarna komen uiteraard delen 51 aan de beurt, waar ik voorlopig nog maar de helft van heb gebruikt, dit worde, twee trappen...

IMG-0984.jpg

En... neen, zo recht als op de de bouwbeschrijving krijg ik ze niet uitgelijnd maar uiteindelijk zullen deze twee trappen ook niet zo prominent zichtbaar zijn.

Wordt vervolgd...
 
Lastig ja. Soms helpt een mal. Op mijn schaal van 1:250 gebruik ik mijn 3d printer, alhoewel de experts zelfs op die schaal een papieren trappetje weten te maken! Verstijven met secondenlijm wil ik helpen.
 
Soms helpt een mal. Op mijn schaal van 1:250 gebruik ik mijn 3d printer, alhoewel de experts zelfs op die schaal een papieren trappetje weten te maken! Verstijven met secondenlijm wil ik helpen.
Eric, ik heb ook even overwogen om dit trapje te maken met de resinprinter, maar omdat dit geen groot project is maar eerder een tussendoortje heb ik het maar zo gelaten. Bovendien heb ik (ondanks dat ik nu tot metroloog gebombardeerd ben) geen simpele gradenboog tot mijn beschikking.
 
trapjes en ventilator roosters zijn blijkbaar niet voor mij alleen een probleem :)
Maar zoals je zelf meld , je gaat straks nog achter dit trapje moeten zoeken om het te zien,
succes met nr 2, wie weet lukt die wel voor 100%.
 
je gaat toch geen 3-D print in een papierbouw gebruiken!!
 
Er zijn ook nog puristen natuurlijk dat alles van papier behoord te zijn en daar is wat voor te zeggen natuurlijk. Ik gebruik ook geen 3D printer voor mijn tak van hobby uit principe en zal hem best wel kunnen gebruiken 🙂
 
Langzaam maar zeker Dany....(y)

Of je purist bent of niet maakt toch niet uit.
Je moet gebruiken wat je kan om een zo'n mooi mogelijk model van te maken.
Ik heb bij Erik mooie details gezien met de 3d printer maar zelf zou ik het ook niet gebruiken.
ieder zijn ding:winking:

Fred
.
 
En er zit wel degelijk nog wat leven in deze bouw...

Eerst even reageren over eventuele 3D prints, ik kan begrijpen dat er mensen zijn die een papier/karton bouw "puur" willen houden, maar aan de andere kant zie je op webshops zoals bijvoorbeeld GPM dat er net zoals voor plastic kits upgrades en aftermarket parts bestaan. Deze zijn vaak 3D prints en/of photo etched stukken. Dus ja, als/wanneer ik vind dat ik een beter resultaat kan bereiken met een 3D print zal ik dat zeker doen.

Maar goed, voor het ogenblik zijn er nog geen 3D prints gebruikt en veel lijkt er niet echt veranderd aan de River, maar toch zitter er alweer enkele uurtjes snijden, knippen, sakkeren en plakken in :

Eén van de twee trapjes :
IMG-0986.jpg


De steunbalken die helemaal rondom het dek staan :
IMG-0985.jpg


IMG-0987.jpg


Volgende stap zijn de leuningen, probleem bij deze is dat er nergens een markering is op welke hoogte ze precies moeten komen dus dat zal gokken worden.
 
Ziet er netjes uit Dany.

Als je een malletje maakt voor je relingen staan ze in ieder geval allemaal gelijk.

Fred
 
langzaam aan is ook een vordering in de bouw, Trouwens als het wat langzamer gaat heb je er langer plezier aan.
Ik bouw niks binnen het jaar af en ben toch zeer regelmatig met plezier bezig aan de hobby :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan