Hoofdsponsor

1/100 Western River, sternwheeler riverboat.

ERVARING
40 jaar, en nog steeds niet meer dan matig.
BOUWWIJZE
Ik zou zeggen recht uit de doos... alleen, hier komt geen doos bij te pas.
BOUWBUDGET
Enkel wat ik in huis heb van materiaal.
BOUWSTATUS
WiP
COMMENTAREN
Dat mag, zolang je maar geen rivetten gaat tellen of over de tint van een kleur valt

dancooper

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 dec 2007
Berichten
3.489
Dag mede forumnauten, nu de Cobra definitief naar het rijk van de kitbash-onderdelen is verbannen, de "Infanta" eventjes in de koelkast ligt te chillen, heb ik toch nog een vuil boekske van onder het stof gehaald. Een boekske waar ik zelfs geen lc onderdelen voor gevonden had destijds (of misschien waren ze te duur, ik weet het niet meer).
Het gaat om we vaak (en vaak ten onrechte) een "Mississippiboot" noemen, terwijl de correcte benaming "sternwheeler" was :

de cover van het boekje :
IMG-0962.jpg


een 3D tekening van het afgewerkte model, zoals je kan zien is de uitgever "Drafmodel", waar ik nog geen ervaring mee heb :
IMG-0963.jpg


een tweetal weken geleden de eerste stukjes uitgesneden (80gr papier gelamineerd op 1mm karton) :
IMG-0964.jpg


gisteren waren we uiteindelijk al zover dat het dek erop mocht, tot nu toe past alles gewoon perfect, laat ons hopen dat dit zo blijft :
IMG-0965.jpg


IMG-0966.jpg


En vandaag ben ik begonnen met de bekleding van de romp :
IMG-0967.jpg


IMG-0968.jpg


Wordt vervolgd...
 
Leuk, altijd al mooie types boten gevonden, volger bij en veel succes.
Maar je bent blijkbaar al goed op dreef.
 
Ik volg, uiteraard. Veel succes met de bouw.
Ben benieuwd of de pasvormen OK zijn want er zijn nog andere interessante modellen van Drafmodel.
 
@PaperShaper Voor het ogenblik kan ik je verzekeren dat de pasvorm nog simpelweg perfect is ; vandaad heb ik de laatste (verticale) strookjes van de rompbekleding aangebracht, en er was letterlijk geen halve, of vierde millimeter te kort of te veel.

Dan kwam de rand aan de beurt, dit is een soort stootrand die omheen het dek loopt (onderdeel #36, bestaande uit 3 stukken), is ongeveer 1*1 mm dik/breed. Het boegdeel is een uit te snijden boog, en dan heb nog een aan beide kanten een recht stuk die tot de achtersteven lopen.
Raad eens... hoewel ik nog slechts de bakboordzijde aangebracht hebt, loopt die inderdaad EXACT tot de achtersteven, alweer geen halve of vierde millimeter over of te weinig :

Maar beelden zeggen meer dan woorden natuurlijk :

IMG-0970.jpg


IMG-0969.jpg


IMG-0971.jpg


IMG-0973.jpg


Volgens de bouwbeschrijving is het wel degelijk de bedoeling om deze zwarte rand rond te schuren (vandaar dat het bootje een beschermende blanke laklaag gegeven heb) en dan achteraf natuurlijk bij te schilderen, maar dat is uiteraard voor een volgende sessie

Wordt vervolgd...
 
Mooie werken.
Die romp is knap gedaan .
volg verder.
 
Bedankt voor je mening, Dany.
Drafmodel heeft zowel een LeFH 18/40 en een PaK 40, beiden in schaal 1:16. Ik zal binnenkort eens in mijn portemonnee graaien...
Enne... goed bezig hoor.
 
Goed te horen dat de kit een goede pasvorm heeft, is toch altijd belangrijk.
 
Deze schepen hebben toch net dat beetje meer, maar ze zijn niet zo makkelijk te bouwen met al die balustrades en klein grut.
veel snij en plak plezier
 
Het is een beetje stil geweest op dit draadje, maar hier zijn we dan toch eindelijk met een kleine update :

IMG-0974.jpg


IMG-0975.jpg


Volgende aan de beurt (en daar ben ik nu mee bezig) de trap, kenmerkend voor deze boten :

IMG-0977.jpg


IMG-0976.jpg


IMG-0978.jpg


Wordt vervolgd...
 
ziet er weeral super uit., ach en tijd het gaat zo op en neer in een mensenleven, soms heb je er te veel van maar meestal veel te weinig. :)
 
Bedankt Marc.

Voor vandaag is het gedaan, de volgende structurele stukken (volgende dek) liggen onder een gewicht te drogen om vlak te komen, en de trap is klaar :
IMG-0979.jpg


En op haar plaats :
IMG-0980.jpg


Wordt vervolgd...
 
Het is een beetje stil geweest op dit draadje, maar hier zijn we dan toch eindelijk met een kleine update :

IMG-0974.jpg


IMG-0975.jpg


Volgende aan de beurt (en daar ben ik nu mee bezig) de trap, kenmerkend voor deze boten :

IMG-0977.jpg


IMG-0976.jpg


IMG-0978.jpg


Wordt vervolgd...
Dapper zon trap. En dan zonder LC! 👍🏻
 
Dat ziet er weer indrukwekkend uit Dany.
De trap is goed gelukt zeg!

Fred
 
De herfstblues hebben me hier ook een beetje te pakken ; de werkzaamheden aan de "River" liggen dan weliswaar niet helemaal stil, maar het tempo is uiterst laag.
Maar, er is dan uiteindelijk toch nog een etage bij gekomen :

IMG-0981.jpg


IMG-0982.jpg


Wordt nog steeds vervolgd...
 
Amaai amaai zo een prutswerk dat paneel onder de trap knap hoor, allee het is te zeggen ( heu schrijven ), allemaal knap hoor ik doe u het niet na
geweldig hoor
Marc
 
Goed bezig, hoor. Het hoeft niet altijd snel te gaan, toch?
 
Diet is goed aan het komen en kijk uit naar vervolg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan