Hoofdsponsor

1/72 U.S Jeep Willy's M.B/Cargo/37mm gun [wip]

yves

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
1.902
attachment.jpg

Had deze kit in elkaar gestoken en kreeg er verscheidenen opmerkingen over dat er niet veel aan was wat klopte met de benaming Willy's Jeep om het zo te stellen;).
Daar ik deze opbouwende opmerkingen ten harte neem heb ik besloten om er mijn geduld en leergierigheid op te smijten om het project tot een geslaagd en aanvaardbaar einde te brengen.
Zal eerst een foto posten van het "voor" om later het verschil te kunnen waarnemen van het "na".
attachment.jpg

Na het nodige, van wat ik veronderstel wat niet goed was of kon veranderd worden, er af te hebben gedaan ga ik nu van start om er een beter model van te maken.
Heren,..en dames degene die zich geroepen voelen om mij te leiden met raad,tips en richtlijnen wees welkom met jullie woorden..!
Heb reeds al veel foto's bekeken op het net maar er zijn zoveel verschillende uitvoeringen dat ik nog nie uit ben van hoe van start te gaan..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende...

Grtz yves,
 
Amai, dat is klein!
Veel succes met de upgrades! :)
 
Al een goed begin Yves.
Laat de tekening op de box-art al een eerste leidraad zijn. Je hebt de reuzegrote reflectoren en de blokken van handgrepen reeds weggeschuurd en nu kan je deze beginnen vervangen door stukjes ijzerdraad voor de handgrepen en fijne rondjes papier of plastiek wat de reflectoren betreft.

Het venstergedeelte is zo dik om reden dat er een stuk klare plastiek in moet komen dat de ruiten voorstelt. Schaalgewijs zou je te doen hebben met dik pantserglas wat ook niet de bedoeling is. Als je het ziet zitten zou je het raamgedeelte minstens de helft dunner kunnen maken door het effen te schuren vanuit de binnenzijde. De ruiten kan je later vervangen door stukjes cellofaan van verpakkingsmateriaal.
Let er echter wel op dat je de scharnierpunten aan het raam niet wegschuurt. Ze mogen dunner maar ik denk niet dat je ze volledig wil vervangen.

Je kan ook reeds de banden een vlakker loopvlak geven zonder echter het detail weg te schuren. Zoals ze uit de kit komen lijken ze eerder ballonbanden dan iets anders.

Stuurkolom vervangen door iets fijner en het stuur moet volledig vervangen worden door een groter 3-spakig exemplaar.

Aan beide zijden van de jeep heb je een soort treeplank, het kleine stukje tussen het spatbord en de carrosserie. Wegsnijden en vervangen door een stukje plastiekkaart van de helft of minder dan de huidige dikte.

Zijn maar tips natuurlijk, je ziet wel.
 
@PeiperJ:Bedankt..!!
@Jorian:Eveneens bedankt..!!
@Erwin: Ok,ben er klaar voor,weet ongeveer nu wa ik al kan veranderen en hoe,waarvoor reeds grote dank.
De spatborden had ik al zelf zonet wat platter geschuurd om dezelfde reden als de banden..Wat de stuurkolom betreft wil je daarmee zeggen dezelfde lengte maar iets smaller?

Nogmaals dank,ben blij dat ik voort kan doen heb ondertussen van de tijd ertussen gebruiken gemaakt om de Mc Chaffee(2) en de GMC(2) een wash te geven..;-))!!

Grtz yves,
 
ziet er goed uit Yves, ik vind 1/72 een moeilijke schaal om op te werken maar jij lijkt het helemaal in de hand te hebben. chapeau!
 
@Danny:Dank u wel voor het mooie compliment..! me happy..
@Burglar: Eveneens bedankt voor uw mooi compliment !! me again happy...

En we gaan door...
De ballonbandjes zijn bijgeschuurd.

attachment.jpg

Voor goed bij de stuurkolom te geraken heb ik wel een deel moeten verwijderen..maar ne mens moet er iet voor over hebben hé?!

attachment.jpg

Zo jongens,tot de volgende..

Grtz yves,
 
En een update..
Middenconsole weggeschuurd,neuwe gemaakt,pookjes gemaakt en het gas pedaaltje.
attachment.jpg

attachment.jpg

Kweet het het schiet nie echt vooruit maar heb mijn geduld en zenuwen al serieus op de proef gesteld...:aargh4:

Tot de volgende..
Grtz yves,
 
En we zijn weer wat verder geraakt..heb de poken een beetje fijner gemaakt,al mijn pedaaltjes toegevoegd en de verlenging van de wielkassen vervangen..
attachment.jpg

attachment.jpg

Eventuele meningen of tips zijn welkom hé mannen..

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Hoi,dames en heren,weeral een klein beetje opgeschoten,ben aan het stuurwiel begonnen, heb na lang denken en zoeken ,met een perforator een rondje uitgestperforeerd en dit uitgefreesd met de dremel.
Fijne koperdraad zorgt in verhouding voor de drie spaken in het stuur,deze moeten nog bevestigd worden om daarna aan de stuurkolom gehecht te worden!
Het zijn telkens maar kleine vooruitgangen maar het is ontzettend priemelwerk..zo blijven jullie op de hoogte van mijn vorderingen...!

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot de volgende guys..!!

Grtz yves,
 
Mooi werk Yves en goede verbeteringen heb je aangebracht dit zet het voertuig toch een stapje hoger, we blijven dit project vol bewondering volgen...
 
Zeg Beste Yves had je niet beter ook een stukje koperdraad gebruikt voor het stuur zelf dat kan je mooi rond de schacht van een boortje draaien en dan de spaakjes erin solderen want het stuurtje zelf van zo een Willy's is toch ook weer niet zo dik he dan moet ge niet liggen frullen met een dremel
Het is maar een voorstel he de stuurkolom zou ik ook in een dikke koperdraad maken dan kunt ge op hun beurt weer alles aan elkaar solderen dat werkt toch prima zo
Ik gebruik dat ook veel , verleden week mijn fusee-pennen afgebroken van de kever uitgeboord en koperdraad voor gebruikt veel steviger . Ik houd van zulke zaken alles bij
Grtz Marc
 
@Danny:Bedankt makker...zo leren we beetje bij beetje bij...!!
@Marc:Heb aan een koperdraad gedacht en geprobeerd, maar je zit daar ook toch met een naad daar waar de twee uiteinden bij elkaar komen?
Moet je die ook solderen en glad schuren? Op dat vlak ben ik nie zo bij kennis, zal da eens bekijken maat...!
Bedankt voor uw reactie !!

Grtz yves,
 
Zeker en vast er niks zo gemakkelijk te schuren dan soldeersel maar beste yves let er wel op dat ge krokodilleklemmetjes zet naast hetgeen ge gaat solderen om zo de warmte af te voeren anders komt hetgeen al gesoldeerd is terug los wat ge nu ook kunt doen is alles klaar leggen in de stand hoe het moet en dat zo warm maken dat het helemaal in een keer vertind word
Ik heb over een drietal weken een boutje gekocht in de Lidl op batterijen dat zou daar perfect voor zijn want je mag daar geen te grote bout voor gebruiken omdat die te warm worden
Ik heb zo mijn bagagedrager ook kompleet gesoldeerd wel 2 maal opnieuw moeten beginnen maar het gaat
Maar uw stuurtje is toch heel klein ik denk dat het zal gaan in een keer maar dan wel zien dat B.V. da naad goed van zelf sluit en deze dan naar onder richten dat valt dan minder op he
En nog 1 ding bij u in de geburen was er de asterix ik weet niet wat dat nu is maar een flesje " Soldeerwater " dat doet wonderen tijdens het solderen
Zo Yves ik hoop dat ik nuttige info heb gegeven
Grtz Marc
 
Als je koperdraad/ijzerdraad wenst te gebruiken kan je deze zeer mooi snijden (als het niet te dik is!)
Je hoeft enkel je koperdraad enkele keren rond je boor(oid) te draaien en dan allen samen doorsnijden met een scherp en sterk breekmes.
Dan kan je kleine stuurtjes maken zoals dit:

attachment.jpg

Zo heb ik het gedaan voor mijn Opel Blitz die je in dit topic kan terugvinden, rond pag 10 denk ik ;)
 
@Beyond: Zal die mogelijkheid eens bekijken en proberen,alle technieken zijn welkom tot het verkrijgen van een goed resultaat!!
Bedankt voor de tips Beyond en Marc...!

Grtz yves,
 
Ik heb ooit op de beurs in Folkestone een zakje witmetalen stuurtjes gekocht schaal 1/76 van het merk "Modern AFV Collection" maar kan hier niets van terugvinden op Internet.
Er is een verwijzing naar Continental Model Supply Co., 36 Gray Gardens, Rainham, Essex RM13 7NH, UK en daar is wel een site van maar "Modern AFV Collection" staat er niet meer tussen. (Tf: +44 (0)1908 505988)
Misschien zijn er mensen die regelmatig naar de UK gaan of er iemand kennen die daar kan informeren indien interesse?
 
Hello boys and girls,even een update(tje)..,met het stuur ben ik nog bezig,heb reeds mijn ijzerdraadje in de vorm enkel nog solderen en dan posten vooraleer ik doorga!
Heb ondertussen de handgrepen geplooid en bevestigd..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de laatste foto staat de jeep er los op ,normaal staat hij nie scheef zenne...
That's it for now..

Grtz yves,
 
Ziet er goed uit Yves. Je bent op de goede weg...

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan